Wyniki finans. przewoźników
W pierwszym miesiącu sezonu letniego większość linii poprawiła wyniki. Warto szczególnie zwrócić uwagę na poprawę LF-ów. Ma to duże znaczenie w sytuacji, gdy spadają wpływy jednostkowe.
Marek Serafin, 2019-04-29
Bardzo wielu głównych graczy notuje spowolnienie tempa wzrostu. Co ważniejsze, jest to połączone, w wielu przypadkach, ze spadkiem LF-a. Potwierdza się teza, że przy obecnym poziomie popytu, na rynku europejskim notowane jest nad-oferowanie.
Marek Serafin, 2019-03-27
Na europejskim rynku, po stronie popytowej, jest nadal dobra sytuacja, choć możemy mówić o pewnym spowolnieniu tempa wzrostu. Poza nielicznymi wyjątkami przewoźnicy utrzymują wysokie i bardzo wysokie poziomy LF-ów, oczywiście uwzględniając, iż mamy do czynienia z najniższym sezonem przewozowym.
Marek Serafin, 2019-02-27
To był niezły początek roku choć wiele linii odnotowało spadek dynamiki wzrostu w porównaniu z indeksem dla całego roku 2018 oraz dla poprzednich miesięcy sezonu Zima 2018/19.
Marek Serafin, 2019-01-23
Ostatni miesiąc roku, który był bardzo dobry lub chociaż dobry dla zdecydowanej większości rozkładowych linii europejskich. Oczywiście wyniki przewozowe to dopiero pierwsza indykacja ich sytuacji. Najważniejsze będą wyniki finansowe. Jednak i te wyniki mają duże znaczenie. Pokazują aktualną pozycję rynkową oraz kierunki rozwoju – zmian.
Marek Serafin, 2019-01-04
To był pierwszy miesiąc sezonu Zima 2018/19. Wyniki w nim uzyskane są dobra indykacją rozwoju sytuacji w kolejnych czterech miesiącach. Listopad nie przyniósł wielu istotnych zmian. Warto jednak odnotować spowolnienie wzrostu oferowania W6 oraz wciąż dobre wyniki tanich linii wchodzących w skład globalnych grup przewoźników sieciowych oraz kilku przewoźników średniej wielkości – IB, EI, LX i OS.
Marek Serafin, 2018-11-05
W naszych comiesięcznych Barometrach Rynku Polskiego dość dokładnie śledzimy wyniki naszego rynku, przede wszystkim, z punktu widzenia portów lotniczych. Publikowane kwartalnie przez ULC dane pozwalają wzbogacić naszą wiedzę o istotne elementy. Kilka dni temu opisaliśmy rozwój sytuacji na rynku przewozów charterowych. Dziś postaramy się syntetycznie omówić sytuację na rynku przewozów rozkładowych, z punktu widzenia przewoźników oraz indeks wzrostu liczby pasażerów, ale nie obsłużonych przez porty, ale „rzeczywistych”, czyli po wyeliminowaniu efektu podwójnego liczenia pasażerów krajowych. Pokażemy też jak kształtowały się Seat Factory, czyli współczynniki wykorzystania oferowanych foteli. To nieco inny współczynnik niż Load Factor, który uwzględnia nie liczbę oferowanych foteli i liczbę foteli wykorzystanych, ale pracę przewozową, mierzoną w RPK i oferowanie mierzone w ASK.
Marek Serafin, 2018-10-29
To samo podsumowanie, co od bardzo wielu miesięcy i kwartałów. Czas hossy rynkowej trwa. Z niewielkimi wyjątkami przewoźnicy cały czas poprawiają swoje LF-y. jednak wielu z nich notuje pewne pogorszenie wyników finansowych. Napiszemy o tym oddzielny raport – na koniec trzech kwartałów 2018.
Marek Serafin, 2018-09-27
To samo podsumowanie, co od bardzo wielu miesięcy i kwartałów. Czas hossy rynkowej trwa. Z minimalnymi wyjątkami przewoźnicy cały czas poprawiają swoje LF-y. Nadal świetnie planują oferowanie. Jest to szczególnie ważne, w sytuacji, gdy utrzymują się ceny paliwa znacznie wyższe, niż w ubiegłym roku.
Marek Serafin, 2018-07-23
To samo podsumowanie, co od bardzo wielu miesięcy i kwartałów. Czas hossy rynkowej trwa. To, co należy podkreślić to fakt, że poza jednym małym wyjątkiem wszyscy przewoźnicy poprawiają swoje LF-y. Zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu.
Marek Serafin, 2018-06-05
Prezentujemy dziś drugą część zestawienia wyników finansowe wybranych europejskich linii lotniczych w 2017. W kilku przypadkach jest to albo rok finansowy 2017/2018 albo 2016/17. Uwzględnieni są tu wszyscy najważniejsi gracze rynkowi, z EU, zarówno spośród linii sieciowych, jak i tanich, plus Turkish Airlines.
Marek Serafin, 2018-06-04
Prezentujemy wyniki finansowe wybranych europejskich linii lotniczych w 2017. W kilku przypadkach jest to albo rok finansowy 2017/2018 albo 2016/17.
Marek Serafin, 2018-05-02
Świetna passa rynkowa prawie wszystkich największych linii trwa nadal.
Marek Serafin, 2018-04-04
To był kolejny, bardzo dobry miesiąc większości europejski linii lotniczych. Zarówno tanich, jak i tradycyjnych.