INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Dostawcy Usług

Turystyka

ANALIZY

Barometr Świat

Barometr Europa

Barometr lotniska europejskie

Barometr AEA

Barometr Polska

Raport finansowy branży

BRANŻA

Prawo

Bezpieczeństwo

Nawigacja powietrzna

Środowisko

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Informacje EKES


Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Komentarz tygodnia 17-23.02.2017. Nowe, nie tylko atlantyckie idee Norwegian

Marek Serafin, 2017-02-24
 

Oj dzieje się, dzieje. Nie tylko LOT ma dużo nowych koncepcji. Na wielu frontach prawdziwym, a nie tylko regionalnym, pionierem jest Norwegian.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 17-23.02.2017. LOT z regionów do Tel Awiw-u

Marek Serafin, 2017-02-24

Operacje międzynarodowe (i niektóre krajowe) linii sieciowych wykonywane nie z własnych baz/hub-ów są zawsze interesujące, gdyż wychodzą poza kanon modelu biznesowego. Mówiąc najprościej muszą koncentrować się praktycznie całkowicie na ruchu bezpośrednim, a więc kopiować podejście tanich linii.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Wyniki przewozowe cargo linii europejskich – rok 2016

Marek Serafin, 2017-02-20

Zaczynamy publikować informacje dotyczące wyników europejskich linii lotniczych w przewozach cargo. W tym wydaniu pokażemy podsumowanie całego roku. Skrócone wyniki miesięczne będziemy podawali razem z informacjami dotyczącymi przewozów pasażerskich.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 10-16.02.2017. Icelandair notuje niższy zysk, ale i tak wiele linii ma, czego mu zazdrościć

Marek Serafin, 2017-02-17

Icelandair odnotował, w roku 2016 zysk netto na poziomie 89,1 mln $, a EBITDA – 219,8 mln $. Ten pierwszy był niższy o 20%, a ten drugi jedynie o 3% od wyników uzyskanych rok wcześniej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 10-16.02.2017. Ryanair totalny

Marek Serafin, 2017-02-17

Zanim skomentujemy informacje przekazane przez irlandzką linię w czasie warszawskiej konferencji prasowej to warto przedstawić krótko plany przewoźnika dotyczące jego czwartej największej bazy w Polsce - Wrocławia. Poinformował o nich na konferencji prasowej, która odbyła się w środę popołudniu.

czytaj więcej

Warszawska konferencja prasowa Ryanaira i lotniska Warszawa-Modlin - 15.02.2017

Marek Serafin, 2017-02-16

W konferencji Ryanaira reprezentowali - prezes Michael O’Leary oraz członek zarządu Juliusz Komorek a lotnisko modlińskie p.o prezesa zarządu - Leszek Chorzewski.

czytaj więcej

Nie chodzi o to, żeby strategia była, ale żeby była użyteczna

Sebastian Gościniarek, 2017-02-14

Czas na kluczowe decyzje

Rzeczywiście wygląda na to, że obecnie podejmowane są, a może raczej będą podejmowane fundamentalne decyzje dla branży lotniczej, których „nie zepnie” żadna jednolita strategia. Choć można brać za dobrą monetę zdawkowe informacje wypływające z Ministerstwa Infrastruktury, że prace trwają, że jest zespół i że wkrótce propozycje względem centralnego portu lotniczego i strategii zostaną zaprezentowane.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-09.02.2017. Struktury siatek trzech, europejskich globalnych grup

Marek Serafin, 2017-02-10

Początek roku daje okazje do opracowywania różnego rodzaju podsumowań i analiz. Dziś chcielibyśmy spojrzeć ma wyniki przewozowe trzech europejskich dominatorów pod nieco innych kontem. Chodzi o struktury ich siatek przewozowych z punktu widzenia geograficznego. Które regiony są dla nich najważniejsze, jakie wyniki, w poszczególnych regionach osiągają?

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-09.02.2017. Ryanair w Polsce - temat częsty, ale chyba nie nudny

Marek Serafin, 2017-02-10

Piszemy tak często o irlandzkiej linii w Polsce, gdyż jej działania zarówno na poziomie taktycznym, jak i strategicznym mają ogromny wpływ na nasz rynek. Na stronę popytową, na wyniki lotnisk, na działania innych przewoźników.

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017. ”Walec” Ryanaira wciąż się toczy

Marek Serafin, 2017-02-03

Ryanair zaczął już ogłaszać szczegóły swojego zimowego rozkładu 2017/18. Szczególnie imponująco wyglądają one w odniesieniu do Krakowa. Wzrost oferowania/ruchu o 40%!! Aż 14 nowych tras, a w tym tak interesujące, jak Marrakesz i Tel Aviv. Siatka linii będzie obejmowała już 50 miast. Więcej rejsów, między innymi, do GDN (trzy w tygodniu).

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017

Marek Serafin, 2017-02-03

Wprowadzanie istotnych modyfikacji w strategii linii lotniczych w okresach świetnej koniunktury to niewątpliwie bardzo dobry pomysł. Po prostu ryzyko jest wtedy znacznie mniejsze, a skutki błędów relatywnie mniej dotkliwe. Dziś o dwóch przewoźnikach, z dwóch kontynentów. Zacznijmy od USA i ulubieńca wszystkich inwestorów Southwestu.

czytaj więcej

Światowi producenci samolotów - podsumowanie roku 2016. Część IV: The Boeing Company

Bartosz Czajka, 2017-02-02

Kiedy w 1916 roku Bill Boeing otworzył w Seattle swój pierwszy warsztat produkcyjny nie mógł chyba przewidzieć, że sto lat później na co drugim samolocie cywilnym świata będzie widnieć logo z nazwą jego firmy...

czytaj więcej

>>>

REKLAMA








Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony