INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Dostawcy Usług

Turystyka

ANALIZY

Barometr Świat

Barometr Europa

Barometr lotniska europejskie

Barometr AEA

Barometr Polska

Raport finansowy branży

BRANŻA

Prawo

Bezpieczeństwo

Nawigacja powietrzna

Środowisko

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Giełda transportowa
Clicktrans.pl


Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Informacje EKES


Partnerzy portalu

Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr Polska


Barometr Polska październik 2016. Część I i II

2016-12-07
 
     

W październiku dynamika wzrostu przewozów wyniosła rekordowe 14,3% i była najwyższa od lutego br. W polskich portach lotniczych obsłużono łącznie 2 935 316 pasażerów.

 

Nadal głównym generatorem wzrostu jest, przede wszystkim, LOT, który błyskawicznie nadrabia, i to już z nadwyżką, straty rynkowe wynikające z ograniczeń nałożonych przez KE.

 

Nieco już mniejszą rolę odgrywała rywalizacja FR-W6, choć nadal ich dynamika wzrostu przewozów jest zbliżona do dwucyfrowej.

 

W tym miesiącu słabsza sytuacja na rynku charterowym, choć lepsza, niż w szczycie letnim, nie wpływała już tak istotnie na wyniki łączne.

 

Spore znaczenie miał fakt zaniżonej bazy porównawczej, gdyż w 2015 roku, w pierwszej połowie października, zamknięty był port poznański.

 

 

Uwaga: należy pamiętać, że bieżący rok jest rokiem przestępnym.

 

Komentarz PRTL.pl

W październiku tradycyjnym liderem, wzrostu (indeks oferowania) był tradycyjnie już LOT. W roku 2015 miał on w październiku wyjątkowo duży, wręcz rekordowy, spadek oferowania o 9,9%, tymczasem dwaj „tani” konkurenci odnotowali wtedy bardzo znaczne, wręcz ogromne wzrosty, FR o 24,1%, W6 o 22,7%.

 

Również w tym miesiącu oferowanie FR wzrosło szybciej niż W6, gdyż węgierski przewoźnik w znacznie większym stopniu uwzględnia „naturalną sezonowość ruchu”, podczas, gdy FR chętnie lokuje na naszym rynku, poza-sezonowe nadwyżki.

 

Na sam koniec sezonu letniego poprawiła się zdecydowanie sytuacja na rynku przewozów charterowych. WAW i POZ odnotowały, pod tym względem, istotne wzrosty. W tym drugim przypadku zadecydował fakt zamknięcia portu w pierwszej połowie października 2015. Z tego samego powodu ogólny indeks wzrostu został „zawyżony” o nieco ponad 2ppct.

 

Wciąż trwa świetna passa w przewozach krajowych. W październiku istotne znaczenie odegrało przeniesienie połączeń FR do GDN i WRO z WMI do WAW.

 

Cały rynek

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

- cały rynek: 3 136,5 (+13,7),

- FR: 862,6 (+10,9),

- W6: 678,0 (+8,8),

- LO: 670,4 (+32,7!!!),

- Grupa LH (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 358,4 (+6,0),

- DY/D8: 90,4 (+4,0),

- AF/KL: 75,9 (+9,8),

- SK: 60,0 (+13,4),

- BA/EI/VY/IB: 45,2 (+7,4),.

 

Uwagi:

- tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują, do co najmniej, dwóch miast w Polsce.

 

 

 

Uwaga ogólna: większość lotnisk nie podaje szczegółowych danych przewozowych dotyczących między innymi przewozów poszczególnych linii lotniczych, dlatego też używamy dostępnych i aktualnych danych dotyczących ich oferowania.

 

Warszawa

Przewozy łączne: 1 155 859 – wzrost aż o 21,00%!!!

Port podał dane szczegółowe dla różnych segmentów rynku (zmiany w %):

- przewozy międzynarodowe: 1 005 069 (+18,1),

- przewozy krajowe: 150 790 (+45,4!!),

- przewozy tanich linii: 246 551 (+25,0!!),

- linie tradycyjne (rozkładowe i charterowe): 909 308 (+20,0),

- linie tradycyjne (przewozy międzynarodowe): 758 518 (+16,0),

- linie charterowe: 99 126 (+5,7),

- przewozy międzynarodowe do krajów UE: 704 649 (+12,6),

- przewozy poza UE: 300 420 (+33,2!!),

- przewozy międzynarodowe Schengen: 624 037 (+13,6),

- przewozy non Schengen: 381 032 (+26,1!!).

 

Oferowanie (w tys. foteli, zmiany w %):

- łączne: 1355,6 (+23,2!!),

- LO: 662,6 (+31,0!!),

- W6: 192,4 (+16,2!!),

- Grupa LH: 130,6 (+3,7),

- AF/KL: 63,4 (+-0),

- FR: 42,7. Nowe rejsy do GDN i WRO,

- BA/VY/EI: 32,2 (-6,4),

- DY/D8: 34,6 (-8,0),

- SU: 25,9 (+36,3!!)

- EK: 24,8, (+68,7), zdecydowanie większy samolot,

- CA: 8,8 (nowy rejs do PEK).

 

Dla całej aglomeracji warszawskiej ruch (1 379 324), w porównaniu z październikiem 2015 wzrósł, rekordowo, aż o 16,2%. We wrześniu było to 14,2%, w sierpniu - 14,3%, a w lipcu -12,4%.

 

Ruch linii nisko-kosztowych w aglomeracji warszawskiej (474 895) wzrósł o 10,8%. We wrześniu o 9,2%, a w sierpniu o 12,3%. Po raz pierwszy tanie przewozy z WAW były większe, o 5,1%, niż w WMI. To oczywiście efekt „przenosin” FR (rejsy domestic).

 

W październiku, do tak znacznego wzrostu przewozów przyczyniła się cała grupa przewoźników, ale oczywiście liderem był nadal LOT. Jednak jego udział w łącznym oferowaniu, po raz pierwszy od wielu miesięcy, spadł poniżej 50%.

 

Rozwinęli ofertę dwaj gracze o ruch do Azji – SU (trzy, a nie dwa rejsy dziennie) oraz EK.

 

Cztery razy w tygodniu operował do PEK CA. W sezonie zimowym zmniejszy ofertę do dwóch rejsów tygodniowo. LOT, i w lecie i w zimie oferuje trzy rejsy tygodniowo.

 

Warszawa/Modlin

Przewozy (rozkładowe): 223 465 – spadek o 3,4%.

LF: 89,5 (-0,4ppct).

Oferowanie: 253,3 (rzeczywiste).

 

Port nie podał wyników w rozbiciu na kraj i zagranica, ale na trasach krajowych FR wykonał jedynie 22 rejsy (OW). Przewozy krajowe wyniosły więc, najprawdopodobniej, nieco ponad 3 tys. pasażerów, a zagraniczne około 220 tys. pasażerów.

 

Oznaczałoby to, iż na połączeniach zagranicznych ruch wzrósł o ponad 9,0%. Jeszcze większe wzrosty będą miały miejsce w sezonie zimowym, kiedy FR uruchomi aż 8 nowych tras.

 

LF na trasach międzynarodowych nieznacznie obniżył się – w październiku 2015 wynosił 89,5%.

 

Kraków

Przewozy: 445 047 - wzrost o 18,7%!!

Przewozy krajowe: 36 497 (+25,5!!).

Przewozy międzynarodowe (rozkładowe): 405 401 (+21,0!!).

Przewozy charterowe: 3 149 (-36,1).

 

Oferowanie (w tys. foteli), zmiany w %:

- łączne linii rozkładowych: 511,2 (+17,8!!),

- FR: 203,4 (+8,2),

- LH/OS/4U/SN/LX: 94,5 (+13,6!!),

- LO: 45,9 (+26,8 !!), nowy rejs do GDN,

- U2: 66,2 (+24,0!!),

- DY: 42,8 (+16,3),

- IAG: 13,0 (+68,8), więcej rejsów BA.

 

Przewozy rosną nadal w imponującym tempie. To zasługa praktycznie wszystkich większych graczy rozkładowych na naszym rynku, oczywiście z wyjątkiem W6, który tu nie operuje.

 

Dla LO to najważniejsza krajowa destynacja, z punktu widzenia zasilania WAW ruchem tranzytowym. Wciąż szybko rośnie oferowanie grupy LH. Stopniowo rośnie aktywność grup IAG i AF/KL.

 

Po uruchomieniu rejsów przez SAS, do CPH, możemy już stwierdzić, że port ma ofertę wszystkich najważniejszych grup i linii sieciowych, znacznie bogatszą niż inne porty regionalne.

 

U2 wciąż rozbudowuje ofertę, podobnie, jak DY/D8, który w innych regionach Polski jest znacznie ostrożniejszy.

 

Indeks wzrostu byłby jeszcze nieco wyższy, gdyby nie kolejny, bardzo znaczny spadek przewozów charterowych. W nieformalnym zespole KRK + KTW to jest specjalność portu katowickiego.

 

Gdańsk

Przewozy: 352 772 - wzrost o 12,8%.

W6: 165 966 (+5,9),

FR: kraj 20 827 (+58,1!!),

LO: 25 469 (+19,7),

FR: zagranica 72 477 (+32,0!!),

LH: 23 103 (-3,0),

SK: 18 781 (+27,3!!!),

DY: 8 114 (+4,6),

Chartery: 13 079 (+26,1).

 

Oferowanie w tys. zmiany w %:

Łączne: 439,4 (+11,0),

W6: 201,6 (-0,3),

FR zagranica: 83,2 (+35,1!!),

FR kraj: 26,1 (+17,0!!),

LO: 38,8 (+32,0), rejs do KRK,

SK: 29,9 (+21,7),

LH: 33,5 (-2,3),

DY: 9,7 (+9,0),

AY 4,3 (+-0).

 

Dotychczasowi dominatorzy – W6 i LH (segment przewozów sieciowych, w tym tranzytowych), notują, od kilku miesięcy, stagnację przewozów, natomiast „gonią” ich FR i SK. Szczególnie ten pierwszy przewoźnik coraz aktywniej walczy zarówno na rynku tanich przewozów międzynarodowych (z W6), jak i z LO na trasach krajowych.

 

Bardzo duży wzrost tych przewozów to zasługa obu tych linii. FR, w październiku 2015 wykonał jedynie kilka rejsów do KRK (sezon zimowy) i, co dla niego najważniejsze, zdecydowanie poprawił LF na trasie do Warszawy. LO w 2015 do KRK nie operował, a na WAW utrzymał, a nawet minimalnie zwiększył przewozy, utrzymując LF na niezłym poziomie. Wyniki połączeń WAW-GDN/WRO omówiliśmy w ostatnim Komentarzu Tygodnia.

 

SAS, przede wszystkim, dzięki „nowemu-staremu” połączeniu do STO zbliża się do LH, notującej od wielu miesięcy stagnację przewozów. We WRO i POZ SK redukuje ofertę, ale w GDN jest w ofensywie. Oczywiście LH, dzięki zdecydowanie rozleglejszej siatce przewozowej, zarówno od SAS, nie mówiąc już o LO, ma na wielu trasach tranzytowych monopol.

 

Wzrosły niespodziewanie przewozy charterowe, ale wzrost ten nie dotyczył typowych tras obsługiwanych w formule łańcuchów.

 

Katowice

Przewozy łączne: 245 084 - wzrost o 1,4%.

Przewozy rozkładowe: 185 659 (+3,6).

Przewozy charterowe: 58 048 (-0,9).

 

Oferowanie w tys. foteli:

- łączne: 219,2 (+1,1),

- W6:159,8(+2,0),

- LH/EW: 26,8 (+3,5),

- FR: 23,4 (+1,3),

- LO: 8,9 (-21,2!!).

 

W tym miesiącu linie rozkładowe, z wyjątkiem LO, miały oferowanie bardzo zbliżone do tego z przed roku. Jak wynika z danych, dość nieznacznie, poprawiły one swoje LF-y.

 

Oczywiście nadal trwa dominacja W6, w segmencie tanich przewozów, a LH dominuje, jeżeli chodzi o ofertę sieciową, szczególnie po zmniejszeniu przez LO liczby rejsów krajowych, z trzech, do dwóch dziennie.

 

Wyniki linii charterowych fluktuują. Od października oferta wakacyjno-turystyczna dotycząca „bezpiecznych” krajów w Południowej Europie traci na atrakcyjności, ale w porcie pojawiają się operacje poza-europejskie.

 

Wrocław

Przewozy: 198 335 – spadek o 0,5%.

 

Oferowanie w tys. foteli, zmiany w %:

- rozkładowe, łączne: 220,8 (-4,2),

- FR: 116,8 (+0,6),

- W6: 34,9 (-5,9),

- LH/EW: 35,2 (-8,3),

- LO: 29,3 (-2,3),

- SK: 4,6 (-50,5!!). Tylko jeden, zamiast dwóch rejsów dziennie.

 

Wyniki bardzo podobne do tych z poprzednich miesięcy sezonu letniego.

 

Niewielkie fluktuacje w oferowaniu i przewozach, ale wiadomo już, że okres pewnego marazmu skończy się w sezonie zimowym. Jak już pisaliśmy istotnie zwiększy oferowanie FR, uruchamiając szereg nowych połączeń oraz Lufthansa dodając jeden rejs dziennie do FRA. Kolejne nowe trasy Ryanair uruchomi w sezonie lato 2017.

 

Na połączeniu do WAW zaczęła się mała rewolucja – FR przeniósł rejsy z WMI do WAW. Od listopada dołoży trzeci rejs dziennie.

 

Poznań

Przewozy: 127 172 pasażerów – wzrost o 73,2% (w stosunku do 10.2014 o +6,1%).

Przewozy rozkładowe: 110 507 (do 10.2014 +17,6).

Przewozy charterowe: 16 221 (do 10.2014 -35,8!!).

 

Uwaga: Nie podajemy dynamik dla poszczególnych kategorii ruchu oraz oferowania, do października roku ubiegłego, gdyż w 2015 roku, w pierwszej połowie października port był zamknięty.

 

Oferowanie w tys. foteli:

- łączne: 138,6,

- W6: 46,8,

- FR: 42,3,

- LH: 25,9,

- LO: 16,8,

- SK: 7,0.

 

W porcie nadal bardzo dobrze rozwijają się przewozy rozkładowe, zarówno w segmencie tanich linii, jak i sieciowych. W tym pierwszym przypadku stopniowo nasila się konkurencja W6 – FR. LOT stara się konkurować z LH o ruch tranzytowy, oferując w dni robocze, cztery rejsy dziennie. Ogranicza swoją ofertę SAS. W sezonie letnim – dwa rejsy dziennie, poza szczytem wakacyjnym, a w sezonie zimowym – tylko jeden. Słabe wyniki linii charterowych dotyczą całego roku 2016, z wyjątkiem miesięcy letnich (czerwiec- wrzesień).

 

Rzeszów

Przewozy: 61 382 pasażerów - wzrost o 7,6%.

 

Oferowanie rozkładowe w tys. foteli:

- łączne: 73,8 (+13,2),

- FR: 46,0 (+21,7!!),

- LO: 21,2 (+8,7).

- LH: 5,6 (+12,0).

 

W październiku wszyscy najważniejsi gracze dość znacznie zwiększyli oferowanie, ale wyraźnym liderem był FR, który, między innymi, we wrześniu 2016 uruchomił nowy rejs do BER/SXF. Nadal bardzo duże oferowanie utrzymuje LOT, walcząc nie tylko o ruch transatlantycki, ale i europejski. Jak wiadomo region rozwija się, gospodarczo, bardzo szybko i potencjał ruchu wysokopłatnego szybko rośnie. To jedyny port regionalny, w którym polska linia ma wyraźną przewagę konkurencyjną nad LH.

 

Szczecin

Przewozy: 42 198 pasażerów - wzrost o 5,5%.

Przewozy krajowe: 8691 (+43,1!!)

 

Oferowanie rozkładowe:

- łączne: 51,4 (+7,3),

- FR: 20,8 (-5,0),

- W6: 14,4(+-0),

- LO 12,9 (+57,3!!).

 

W październiku cały wzrost ruchu to zasługa LO, który zwiększył oferowanie z dwóch do trzech rejsów dziennie. Jednak odbyło się to kosztem spadku LF-a.

 

W sezonie letnim będzie do WAW operował też FR i walka konkurencyjna będzie na pewno bardzo ostra.

 

Na trasach zagranicznych, rozkładowych, ruch minimalnie spadł.

 

Lublin

Przewozy: 33 674 - wzrost o 13,3.

 

Oferowanie w tys.:

łączne: 39,1 (+8,0!),

- W6: 27,0 (+4,2),

- FR: 9,8 (+28,9!!).

 

Wzrosty oferowania i ruchu w porcie nie były już tak imponujące, jak wcześniej, gdyż we wrześniu 2015 W6 skokowo zwiększył oferowanie. Na pewno pozytywną wiadomością jest istotna poprawa LF-a, ale od obecnego sezonu zimowego portowi pozostanie konkurowanie z RZE o tani ruch z Południowo-Wschodniej Polski, gdyż LH zawiesiła już swoje połączenie.

 

Bydgoszcz

Przewozy: 30 028 - spadek o 2,0%.

 

Oferowanie w tys. foteli:

- łączne: 31,6 (-6,0),

- FR: 27,6 (-8,6),

- LH: 4,0 (+21,2).

 

Tym razem niewielki spadek przewozów związany jest z dość znacznym zmniejszeniem oferowania przez FR, który rozpoczął już zimową redukcję oferty.

 

Łódź

Przewozy: 20 300 - spadek o 8,6%.

 

Uwaga: Port nie podał danych i wynik szacujemy na podstawie oferowania rozkładowego.

 

Oferowanie w tys. foteli:

- łączne: 28,4 (-9,3!!),

- FR: 17,8 (+-0),

- JP: 10,6 (+19,1).

 

Tym razem FR utrzymał ofertę z roku 2015, natomiast do spadku przyczyniło się zejście z połączeń do EDI i PRG – OK – łącznie 4,6 tys.foteli.

 

Ponieważ komunikacja naziemna Łódź-Warszawa jest coraz bardziej efektywna, to znacznie lepsze czasy dla portu mogą przyjść, chyba, dopiero wtedy, gdy WAW zacznie silniej odczuwać ograniczenia przepustowości i coraz większa część oferowania linii charterowych oraz tanich będzie przenoszona na inne lotniska.

 

Podział rynku pomiędzy poszczególne porty lotnicze

Koniec sezonu letniego nie przynosi bardzo dużych zmian. Nadal najszybciej, wśród dużych portów, rozwijają się te, które korzystają na ogromnym wzroście aktywności LOT-u (WAW) i walki konkurencyjnej FR-W6.

Odrębny status uzyskał już KRK. To port „pierwszego wyboru”, szczególnie dla linii sieciowych. Atrakcyjność turystyczno-ekonomiczna miasta i coraz lepszy system transportu naziemnego powinny zapewnić lotnisku trwały sukces.

 

Dodatkowym elementem, który w październiku odgrywał już mniejszą rolę niż we wrześniu, okazał się też zmieniony trend w sytuacji na rynku charterowym. Zwiększyło to, dynamikę wzrostu przewozów w WAW i znacznie mniejszym stopniu – w KTW.

 

GDN korzysta zarówno na ostrej ofensywie FR, jak i strategii SAS, dla którego jest to zdecydowanie najważniejszy region w Polsce, nawet w porównaniu z WAW.

 

Wyniki w najmniejszych portach zgodne są z trendem obserwowanym od początku sezonu letniego. 

 

 

Krótkie podsumowanie miesiąca

Październik jest, dla wielu linii, wstępem do sezonu zimowego. Stopniowo redukują oferowanie. Dotyczy to, przede wszystkich, tanich przewoźników, którzy, między innymi, zawieszają połączenia sezonowego.

 

Jednak, jak pokazaliśmy w raporcie o oferowaniu w pięciu miesiącach sezonu zimowego (patrz Oferowanie w sezonie Zima 2016/17 - porównanie z sezonem poprzednim) dobra passa polskiego rynku lotniczego będzie trwać nadal. W dłuższym horyzoncie czasowym, sytuacja będzie zależeć, ponownie, od wyników i strategii PLL LOT. Strategię szybkiego rozwoju praktycznie już znamy. Znak zapytania dotyczy jej wyników finansowych.

 

Trzej pozostali główni gracze – FR, W6 i Grupa LH są „graczami pewnymi”. Szczególnie w przypadku tych dwóch pierwszych możemy liczyć na długotrwałą walkę konkurencyjną o prymat rynkowy. Jej efektem powinno być utrzymywanie się szybkiego tempa wzrostu tanich przewozów.

 

Powodów do optymizmu – umiarkowanego – daje też rozwój sytuacji na rynku charterowym. Wyniki października i plany linii na kolejne miesiące wskazują, że coraz wyraźniej kształtują się destynacje alternatywne dla Afryki Północnej.

 

Interesujący jest też rozwój sytuacji na trasach dalekiego zasięgu. Po raz pierwszy od bardzo wielu lat LOT ma tu bezpośredniego konkurenta – „Air China w Warszawie”. Sezonowo operowała też z Toronto Air Canada Rouge. Być może zdecyduje się na wydłużenie okresu oferowania połączenia. 

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.pl

  

 

Wcześniejsze Barometry Polska dostępne są w zakładce:

Rynek lotniczy / Przewozy Pax

 

 

 

 

Tagi:

ACI | AEA | Komunikacja | Komunikacja krajowa | Linie lotnicze | Lotnisko | Odprawa pasażerska | Pasażer | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:
2016-04-07 - m.serafin
Powód, dla którego zawsze lotnisko w Modlinie jest omawiane po porcie Chopina jest, dla uważnych czytelników, dość oczywisty. Wiele wskaźników podajemy razem dla WAW i WMI, gdyż oba lotniska obsługują tę samą aglomerację. Nie publikujemy rankingu polskich lotnisk, ale barometr, pokazujący i omawiający najważniejsze zjawiska rynkowe. Tu uszeregowanie portów według liczby obsłużonych pasażerów ma, naszym zdaniem, marginalne znaczenie. Jeżeli jednak, niektórym naszym czytelnikom pomaga to lepiej zrozumieć publikowane materiały, to od następnego Barometru, postaramy się uszeregowac porty na "dole tabeli" według wielkości przewozów tj. przesuniemy LUZ przed BZG

2016-04-06 - strzala20@o2.pl
Dziwne tłumaczenia, dla braku elementarnego porządku. Nie ma szans,żeby Modlin wyprzedził Kraków i Gdańsk w tym roku, a w barometrze jest przed nimi... Kolejność może zmienić się jedynie między Modlinem, a Katowicami i to ewentualnie dopiero po letnim sezonie czarterowym, więc przez kilka najbliższych miesięcy żadnych roszad w barometrze nie trzeba prowadzić. Nic również nie wskazuje na to,żeby Łódź była w stanie w tym roku wyprzedzić Bydgoszcz,o Lublinie nie wspominając. Jak widać, ta zmiana kolejności może dotyczyć właściwie tylko dwóch portów, więc jak widać nie wymaga to zbyt wiele wysiłku. A jeśli uszeregowanie przewozów wg. ilości pasażerów nie jest ważne, to (do)dajcie Radom przed Warszawą ;)

2016-03-10 - m.serafin
Uszeregowanie według wielkości przewozów nie wydaje się nam sprawą bardzo istotną, tym bardziej, ze w ciągu roku kolejność dość często zmienia się. Na przyszłość postaramy się spełnić oczekiwania naszego czytelnika

2016-03-09 - strzala20@o2.pl
Dlaczego porty na dole barometru nie są uszeregowane według ilości odprawionych pasażerów?

2015-08-06 - strzala20@o2.pl
Jeszcze jedno pytanie: Dlaczego przy wzrostach Lublina nie ma wykrzykników, skoro wartości procentowe są tak wysokie?

2015-07-07 - m.serafin
Ze zrozumialych wzgledow nie podajemy oferowania wszystkich przewoznikow we wszystkich portach. Oferowanie miesieczne (w maju) Lufthansy to 3,0tys. foteli. Poniewaz nasz czytelnik jest ta kwestia zainteresowany to uzupelniamy Barometr o te informacje, plus jedno zdanie Komentarza. Zwracamy tylko uwage, ze nasz Barometr jest coraz bardziej rozbudowany i zawiera juz ogromną ilosc informacji. Marek Serafin Redaktor prowadzacy PRTL.pl

2015-07-07 - strzala20@o2.pl
Dlaczego nie podajecie oferowania LH w Lublinie? Lufthansa lata 3 razy w tygodniu na 100 miejscowych Embraerach E190, więc chyba nietrudno to policzyć, a tutaj wychodzi jakby ta linia w ogóle z LUZ nie operowała...

2012-06-17 - astachl
Świetne, jak zawsze rzetelne opracowanie. Po otworzeniu WMO kolejnym krokiem naprzód dla polskiego rynku (oferowania) będzie inauguracja sezonu zimowego i rozpoczęcie rozkładowych przewozów międzynarodowych przez O2.


REZERWUJ ON-LINE



REKLAMA









Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony