INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


E-commerce tylko dla firm, które najszybciej sprostają wyzwaniom w obszarze łańcucha dostaw. Najnowszy raport DHL

2019-08-13
     

Według nowego raportu DHL większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce. 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii. Zarówno firmy B2C, jak i firmy B2B uważają obsługę klienta za najważniejszy aspekt handlu elektronicznego. Presja, by spełnić oczekiwania klientów to największe wyzwanie dla firm rozszerzających swoją ofertę sprzedaży przez Internet

 

DHL Supply Chain, światowy lider w dziedzinie logistyki kontraktowej, opublikował swój najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e-commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

 

Te nowe wnioski płyną z globalnego badania ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz za e-commerce.

 

Okazuje się, że 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii, mimo że 70% respondentów ocenia e-commerce jako „bardzo ważny” lub „niezmiernie ważny” aspekt swojej działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów.

 

W raporcie zatytułowanym “Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” przedstawiono także główne bariery stojące na drodze do pełnego wdrożenia strategii, którymi są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, szybkość dostawy i ograniczenia istniejącej infrastruktury. Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Lead w DHL Supply Chain, mówi: „Wyraźnie widać znaczenie uwzględniania wysokiej jakości obsługi klienta w strategii e-commerce, przy czym oczekiwania klientów stale ewoluują i zmieniają się, powodując, że na firmach niezmiennie ciąży presja, by rozbudowywać ofertę e-commerce – a także nowe łańcuchy dostaw, jakie są do tego potrzebne – co powoduje problemy z pełną implementacją. Łańcuchy dostaw muszą nadążać za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów i odpowiednio na nie reagować, by zdobywać nowych i zatrzymywać dotychczasowych.”

 

Wciąż rosnące wymagania w zakresie handlu elektronicznego oznaczają, że w ciągu następnych 3-5 lat ponad 50% firm będzie dokonywać jakiejś zmiany w swojej strategii dystrybucyjnej. By poradzić sobie z tą presją, wiele firm decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL), aby zwolnić wewnętrzne zasoby i możliwości na rzecz szybkiego i skutecznego skalowania działalności w celu kapitalizowania szans, jakie daje e-commerce. Malouli dodaje: „Wiele firm decyduje się na współpracę z dostawcami 3PL, którzy pomagają im odpowiednio reagować na zmieniające się otoczenie, jednocześnie udostępniając swoją wiedzę i elastyczność, by spełniać zmieniające się oczekiwania klientów.”

 

Pełen opis wniosków z badania oraz kierunków rozwoju łańcuchów dostaw w odpowiedzi na wyzwania stawiane przez e-commerce znajduje się w raporcie dostępnym na życzenie.

 

50 lat DHL

 

W 2019 r. firma DHL świętuje 50-lecie swojego założenia przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 r. DHL zrewolucjonizowała tradycyjną branżę dostawczą, eliminując biurokrację poprzez oferowanie nowej innowacyjnej usługi polegającej na dostarczaniu dokumentów na drugi dzień drogą lotniczą. Z czasem DHL stała się ogólnoświatowym koncernem zatrudniającym ok. 380 000 osób w ponad 220 krajach i regionach, oferującym pełen wachlarz usług logistycznych i łańcucha dostaw. Podejście cechujące się nakierowaniem na klienta i gotowością do podejmowania wszelkich wyzwań leży u podstaw pięciu dekad innowacyjności – począwszy od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów przetwarzających tekst, po specjalnie zaprojektowany StreetScooter, ekologiczny pojazd dostawczy zasilany napędem elektrycznym opracowany przez grupę kapitałową Deutsche Post DHL. Firma DHL nie ustaje w swoich wysiłkach, by zachować pozycję pioniera w branży logistycznej, zobowiązując się w ramach Misji 2050 do osiągnięcia zerowych emisji w skali grupy do 2050 r.

 

DHL Supply Chain działa na polskim rynku od 2002 roku, zatrudniając ponad ok 4 tys. osób. Firma zarządza ponad 30 lokalizacjami o łącznej powierzchni ponad 500 tys. m2. W 2019 roku DHL Supply Chain otrzymała nagrodę ‘Logistic Supplier of the Year’, a w 2018 roku otrzymała wyróżnienie dla „Najbardziej pożądanego pracodawcy branży logistycznej”. Jest członkiem koalicji „Przyjazna Rekrutacja”, mającej na celu promowanie dobrych praktyk w rekrutacji. DHL Supply Chain aktywnie promuje projekt z zakresu zarządzania różnorodnością oraz zapobiegające wykluczeniu.

 

DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2018 r. Grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 61 miliardów euro.

 

 

Źródło: DHL

 

 

 

Tagi:

DHL | e-commerce


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony