INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz Tygodnia 15 – 21.03.2019

Marek Serafin, 2019-03-22
 

Szachów Ryanair- Wizz Air ciąg dalszy. Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź Ryanaira na niespodziewaną decyzję jego węgierskiego konkurenta o wejściu do Krakowa. Swoje plany na Sezon Zima 2019/20 ogłosił już kilka dni temu. Najciekawsza zmiana to strategiczna odpowiedź na Południu Polski. Skoro W6 atakuje Kraków, to FR zakłada bazę w Katowicach, od razu z dwoma samolotami, i uruchomi tam aż 12 nowych tras. Obecnie jest ich sześć!! Ponieważ łącznie ma być 17, to któraś z dotychczas obsługiwanych zostanie zawieszona.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 08 -14.03.2019

Marek Serafin, 2019-03-15

Przełom w pacie decyzyjnym dotyczącym lotniska w Modlinie. Ale czy pełny? Walne Zgromadzenie akcjonariuszy portu w Modlinie wyraziło zgodę na podwyższenie kapitału zakładowego spółki o 50 mln PLN. Wyemitowane akcje obejmie w całości Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego.

czytaj więcej

Specjalny Komentarz Tygodnia 01-07.03.2019 - Podsumowanie Omówienia Oferowania z/do Polski w sezonie Lato 2019

Marek Serafin, 2019-03-08

Zanim przejdziemy do podsumowania sytuacji w lecie 2019, pod kątem oferowania, pokażemy układ sytuacji konkurencyjnej na najważniejszych kierunkach europejskich. Chodzi tu o linie sieciowe i LOT.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 22 – 28.02.2019

Marek Serafin, 2019-03-01

Plany inwestycyjne w Porcie Chopina i jak, naszym zdaniem, mógłby wyglądać "rozsądny" podział ruchu pomiedzy warszawskie lotniska w roku 2028?

 

W ubiegłym tygodniu odbyła się bardzo interesująca konferencja prasowa, na której Prezes PPL-u Mariusz Szpikowski przedstawił wyniki finansowe i przewozowe lotniska Chopina w ubiegłym roku oraz plany inwestycyjne konieczne, aby znacząco zwiększyć przepustowość portu.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 15-21.02.2019

Marek Serafin, 2019-02-22

Lotnisko w Modlinie zmieni udziałowców? Pod koniec ubiegłego tygodnia Prezes PPL-u dość niespodziewanie poinformował opinie publiczną, że jest skłonny zbyć swoje udziały w lotnisku modlińskim. Jako główny powód takiego stanowiska podał, iż PPL nie ma obecnie wpływu na to, co się w porcie dzieje. A chciałoby mieć wpływ decydujący. W trakcie wtorkowej konferencji prasowej, w której obok zarządu portu modlińskiego uczestniczył też Marszałek Struzik wyrażono zadowolenia, ze pojawiła się szansa na wyjście z „pata decyzyjnego”, który uniemożliwia konieczne inwestycje rozwojowe w porcie. Władze województwa potwierdziły, że są zainteresowane przejęciem/odkupieniem udziałów PPL-u. Pojawiła się też nieoficjalna informacja, że przejęciem części akcji portu byłyby ewentualnie zainteresowane władze Warszawy. Pieniądze niewątpliwie mają, a tak naprawdę, WMI ma ogromne znaczenie, przede wszystkim, dla mieszkańców stolicy i stanowi bardzo ważny element systemu transportu lotniczego z/do Warszawy.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 08-14.02.2019

Marek Serafin, 2019-02-15

Po co inwestować w lotnisko w Modlinie? Dwa wywiady udzielone ostatnio przez V-ce Prezesa Zarządu Portu Lotniczego w Modlinie Marcina Daniła, jeden TVN-24Bis, a drugi Business Insider Polska, spowodowały, że w mediach pojawił się ponownie temat przyszłości lotniska modlińskiego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25 -31.01.2019. Część II

Marek Serafin, 2019-02-04

Prezes Mikosz docenia znaczenie umów Joint Venture. Od bardzo wielu miesięcy na naszych łamach nie pojawił się poważniejszy tekst poświęcony Panu Sebastianowi Mikoszowi. Powód jest prosty. Pełni obecnie funkcję prezesa Kenya Airways. Kwestie rynku kenijskiego i narodowej linii tego kraju są bardzo od nas odległe. Jednak znaleźliśmy informację, która jest i ważna i interesująca.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25-31.01.2019

Marek Serafin, 2019-02-01

Lufthansa ponownie walczy o Alitalię. Europejskie szachy konsolidacyjne rozgrywane są nadal, a ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wydarzeń.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 18 – 24.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-25

Rynek Przewozów Europa – Chiny. Kryzys? Nie, stały szybki rozwój.  Jak bumerang wraca azjatycki wątek w siatkowej strategii LOT-u. To tam polska linia, a w przyszłości CPK mają szukać miejsca na „mocarstwowy rozwój”. Nasz kraj ma się stać „bramą do Azji i dla Azji”.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 11 – 17.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-18

LOT – powrót na połączenie do Delhi. Już od wielu miesięcy oczekiwaliśmy oficjalnego potwierdzenia, że polski przewoźnik po kilkudziesięciu latach wróci na połączenie do Delhi. Teraz już wiemy, że w połowie września rozpocznie pięć operacji tygodniowo. To druga, po Miami, nowa trasa, którą uruchomi w tym roku. W przypadku operacji do stolicy Indii głównym wyzwaniem będzie pozyskanie ruchu wysoko-płatnego, aby wypełnić klasę Biznes oraz Premium Economy. Potencjał ruchu tranzytowego, wrażliwego cenowo, pomiędzy Europą Zachodnią i Północnymi Indiami jest ogromny. Najtrudniej jest tylko poradzić sobie z „bałaganem rezerwacyjnym”. Ten ruch etniczny znany jest z dokonywania bardzo wielu rezerwacji i nie odwoływania niepotrzebnych. Zaletą tego połączenia powinna być „odwrócona sezonowość”, czyli silny popyt w okresie europejskiej zimy. Dotyczy to kierunku z Europy, a w przypadku Polski głównie ruchu turystycznego. Niewątpliwie ważne jest też to, że nie będzie konieczne staranie się o przelot trasą transsyberyjską.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 04 – 10.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-11

Ofensywa austriacka Laudamotion i Ryanaira. Spółka-córka Ryanaira, Laudamotion, planuje w bieżącym roku znaczną ekspansję rynkową. Flota przewoźnika ma powiększyć się z dziewięciu do dwudziestu jeden samolotów typu A320. Dodatkowo ma pozyskać, na zasadzie wet-lease, sześć samolotów B737-800, wchodzących obecnie w skład floty Ryanaira. To tylko „luźne przypuszczenie”, ale może się okazać, że będą to samoloty wykorzystywane obecnie przez polską spółkę charterową Ryanair Sun. Ma ona dość liczną już flotę, a w sezonie zimowym w ogóle nie wykonuje rejsów charterowych. Wykonuje operacje dla Ryanaira.

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. Część II Rynek Polski

Marek Serafin, 2019-01-02

Ogólna sytuacja rynkowa. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy bieżącego roku utrzymywało się wysokie tempo wzrostu rynku. Indeks łączny to +15,0%. Jednak należy zauważyć, że od września notujemy istotne obniżenie się tempa wzrostu. Wynik września to +13,4%, a października to jedynie +11,0%. Również indeksy w ostatnich dwóch miesiącach roku powinny być zbliżone do październikowego, gdyż wzrost oferowania linii rozkładowych w listopadzie to 11,4%, a w grudniu 10,6%. Indeks w całym roku powinien wynieść ca 14,4-14,6%. To wciąż wspaniały wynik.

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018

Marek Serafin, 2018-12-28

Analogicznie, jak w ubiegłym roku i teraz przedstawimy dwuczęściowy Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. W pierwszej części zawarta będzie nasza własna, autorska lista najważniejszych zjawisk i wydarzeń z europejskiego rynku lotniczego. Jutro, analogiczna lista, dotyczyć będzie rynku polskiego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 14 – 20.12.2018

Marek Serafin, 2018-12-21

Wielka Brytania podpisała Umowę o Komunikacji Lotniczej ze Szwajcarią. A KE proponuje „rozwiązania tymczasowe”. Analizy obecnej sytuacji politycznej w Wielkiej Brytanii wskazują, że tzw. Hard BREXIT, czyli wyjście tego kraju z Unii Europejskiej bez żadnej umowy, staje się coraz bardziej prawdopodobny. Rząd brytyjski nie jest wciąż w stanie przekonać znacznej części posłów ze swojej własnej partii Torysów, do zaakceptowania umowy wynegocjowanej z UE. Równocześnie odrzuca możliwość drugiego referendum. Bardzo mało prawdopodobne jest także to, iż UE zgodzi się na renegocjowanie obecnej wersji porozumienia. Dla umocnienia spójności Unii konieczne jest pokazanie, że wyjście ze Wspólnoty jest bardzo kosztowne.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony