INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz Tygodnia 9-15.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-16
 

flydubai pomaga Emirates rozbudowywać europejską siatkę zasilającą. Należąca do grupy Emirates tania linia flydubai uruchomiła, od początku sezonu zimowego, codzienne połączenie do Helsinek, wykorzystując samolot B737-MAX8. Podobnie, jak wiele innych, jest ono objęte umową code-share z „linią-matką”. Umożliwia to sprzedaże tranzytowe, przez Dubaj, Finlandia – Azja/Australia. Na wielu kierunkach konkurencja z bezpośrednimi połączeniami AY będzie bardzo trudna. Ale Azja Południowa- Indie oraz niektóre kraje w Azji Południowo-Wschodniej plus Australia/Nowa Zelandia to już inna historia.

czytaj więcej

Dodatek do Komentarza Tygodnia 10-16.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-15

Na europejskim i globalnym rynku lotniczym dzieje się tak wiele, że warto, co jakiś czas, rozszerzyć komentarz tygodnia. Dziś o kilku ważnych wydarzeniach i zjawiskach.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 02-08.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-09

Iberia – zakończony okres „walki o przeżycie” początek okresu rozwoju. Prezydent Iberii, Luis Gallego, w trakcie spotkania szefów przewoźników – członków IAG z inwestorami, opisał obecną sytuację linii i jej strategię na nadchodzące lata.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 26.10 – 01.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-02

Sytuacja w PLL LOT. Oczywiście wymaga ona komentarza, choć u jej podstaw leżą czynniki poza-biznesowe. Chodzi o interpretację polskiego prawa pracy i dopuszczalność stosowania niektórych „niestandardowych form zatrudnienia”, szczególnie w odniesieniu do personelu kabinowego i cockpitowego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 19-25.10.2018

Marek Serafin, 2018-10-26

Wizz Air na dalekim dystansie? Co to mogłoby oznaczać? Polskie media profesjonalne poinformowały, że prezes Wizz Air, w trakcie konferencji Budapest 2030 zapowiedział, że jego linia jest zainteresowana uruchomieniem połączeń bezpośrednich z węgierskiej stolicy do Nowego Jorku. Nie podał przy tym żadnych szczegółów.

czytaj więcej

Raport o Oferowaniu w Zimie 2018/19 – Specjalny Komentarz Tygodnia 12 – 18.10.2018. Podsumowanie

Marek Serafin, 2018-10-19

To będzie ciekawa Zima i zapowiedź kolejnych interesujących i w wielu aspektach zaskakujących sezonów przewozowych na rynku polskim.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 05-11.10.2018

Marek Serafin, 2018-10-12

PGL – kolejny krok na drodze do konsolidacji rynku? Grupa spółek działająca „wokół” silnego przewoźnika lotniczego i zajmująca się usługami powiązanymi z przewozami lotniczymi nie jest nowością. Klasycznym przykładem jest tu Grupa spółek „otaczająca” Lufthansę. Spółek nie przewozowych, gdyż te tworzą Lufthansa Passenger Airline Group. Jest ich rzeczywiście bardzo wiele, od gigantów: Lufthansa Cargo i Lufthansa Technik, poprzez LH Sky Chefs (catering), LH Consulting, Delvag (ubezpieczenia), LH Systems, do bardzo specjalistycznych, takich, jak Global Load Control, Lufthansa Industrial Solutions, Flight Academy itp. itd.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 28.09 – 04.10.2018

Marek Serafin, 2018-10-05

Strategiczne nowości w Grupie Lufthansy. Lufthansa, jest jedyną europejska globalną linią, która swoją siatkę buduje wokół dwóch hub-ów: Frankfurtu i Monachium. Rozbudowa MUC była w ogromnym stopniu wymuszona, gdyż FRA napotkał na granicę przepustowości. Uzyskanie nowych slotów, szczególnie w godzinach fal przylotowych i odlotowych rejsów LH było praktycznie niemożliwe. Od początku swojego rozwoju, jako hub, MUC miał dość wyraźnie określoną specjalizację. Tu nacisk kładziono na rozwój połączeń tranzytowych na krótkim zasięgu, głównie wewnątrz Europy. Szczególnie istotne było, i jest, tworzenie ofert atrakcyjnych dla ruchu wysokopłatnego, biznesowego. Tak, aby nawet pomiędzy dwoma portami regionalnymi w Europie, na przykład Wrocławiem i Tuluzą, możliwe było odbycie podróży jednodniowej, czyli wylot bardzo wczesny z WRO do MUC i dalej do TLS, a powrót bardzo późnym wieczorem. Pierwszy rejs z WRO do MUC odlatuje już o 6.00, a ostatni przylot o 23.25. Pomiędzy MUC i TLS są aż cztery rejsy dziennie - regionalnymi odrzutowcami. Właśnie po to, aby zapewnić maksymalna liczbę dogodnych połączeń tranzytowych, dogodnych dla ruchu wysokopłatnego, bardzo znaczną część rejsów LH z MUC wykonuje takimi samolotami, mimo, iż są one droższe na fotel niż duże odrzutowce z rodziny A320.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 21-27.09.2018

Marek Serafin, 2018-09-28

Rynek tanich linii – nowości. Bój Ryanair i Wizz Air-a o Ukrainę.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 14-20.09.2018

Marek Serafin, 2018-09-21

Pierwsze efekty tegorocznej „burzy rynkowej”. Wizz Air tnie oferowanie w Poznaniu, i nie tylko.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 07-13.09.2018

Marek Serafin, 2018-09-14

Unikalna strategia Air Baltic. Najpierw kilka zdań o historii linii. Powstała tuż po rozpadzie ZSRR i odrodzeniu się niepodległej Łotwy. Ogromny w tym udział miał SAS – zarówno kapitałowy, i co równie ważne, organizacyjny. Linię, podobnie, jak Lithuanian Airlines i Estonian tworzyli od zera menadżerowie skandynawskiego przewoźnika. To był istotny element bałtyckiej strategii SAS. Dawno już zapomnianej. W BT nadal widać tę „dobrą rękę” założycieli, choć SAS całkowicie się z linii wycofał. Lithuanian i Estonian zbankrutowały i Air Baltic stał się nieformalnym przewoźnikiem narodowym trzech krajów bałtyckich.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 31.08 – 06.09.2018

Marek Serafin, 2018-09-07

O planach Ryanaira na rynku polskim, i nie tylko. W skali całego polskiego rynku plany irlandzkiego przewoźnika są dość umiarkowane- wzrost oferowania o około 4%. Zastanawiając się nad powodem tej skromności musimy uwzględnić, przede wszystkim, dwa fakty.

 

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 24-30.08.2018

Marek Serafin, 2018-08-31

Witajcie w wyimaginowanej Polsce (i nie tylko) lotniczej – ciąg dalszy.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 17-23.08.2018

Marek Serafin, 2018-08-24

„Odwrócony” Finnair. Dość dużo piszemy o Finnairze, gdyż jest to jeden z ostatnich Mohikanów wśród europejskich, niezależnych, „niezrzeszonych” i „prawdziwych” przewoźników sieciowych. Prawdziwych, gdyż w jego siatce przewozowej ogromną część stanowią przewozy interkontynentalne – mierzone w RPK. W pierwszym półroczu 2018 było to ponad 60%!!, z czego same połączenia do Azji 53,4%. To większy udział niż notuje wielu jego konkurentów.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony