INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Norwegian: Większa strata za 2018 rok – przejście ze strategii wzrostu na rentowność

PRTL.pl, 2019-02-12
     

Przewoźnik odnotował stratę netto za cały 2018 rok w wysokości 1,45 mld NOK w porównaniu ze stratą netto 299 mln NOK w 2017 roku. Linia dążąc do osiągnięcia zysku netto w 2019 roku chce wdrożyć strategię przejścia od wzrostu do rentowności, uzyskać kapitał ze sprzedaży samolotów i utrzymać program redukcji kosztów.

 

Z powodu strat odnotowanych w 2018 tanie linie Norwegian zapowiadają w tym roku zmniejszenie oferowania i zrezygnowanie z 13 samolotów, które miały powiększyć w tym roku jego flotę. W IV kwartale 2018 roku Norwegian powiększył stratę do 3 mld NOK (350 mln USD), w porównaniu do 713 mln NOK straty odnotowanej w tym samym okresie 2017 roku. W IV kwartale przychody wzrosły do ​​9,7 mld NOK, co stanowi wzrost o 23,2% z 7,8 mld NOK w 2017 roku.

 

Ograniczenie oferowania nastąpi na połączeniach krótkiego zasięgu, a sprzedaż obejmie samoloty wąskokadłubowe. Norwegian szacuje, że po sprzedaży 13 samolotów poprawi płynność finansową o 1 mld NOK.

 

Przewoźnik uczestniczy w trójstronnych rozmowach z Airbusem i „bardzo silnym partnerem azjatyckim” dotyczących projektu joint venture, który umożliwiłby odciążenie części jego portfela zamówień złożonych u producenta Airbusów.

 

W 2018 roku Norwegian sprzedał 15 samolotów i podpisał listy intencyjne (MoU) na sprzedaż kolejnych czterech i jednocześnie opóźnił dostawy 12 Boeingów 737 MAX przekładając termin z 2020 roku na lata 2023 i 2024 oraz czterech Airbusów A321LR z 2019 roku na 2020. W tym roku linia lotnicza otrzyma dostawę 16 Boeingów MAX i będzie kontynuować sprzedaż Boeingów 737NG cieszących się dużym popytem na rynku azjatyckim.

 

W ciągu następnych czterech lat Norwegian planuje zwiększenie oferowania od 5% do 10%, w tym wzrost oferowania w ASK od 5% do 10% samolotami szerokokadłubowymi i od 3% do 5% samolotami wąskokadłubowymi. W 2018 roku oferowanie Norwegian wzrosło o 37% rdr., w tym o 90% samolotami szerokokadłubowymi i ok 10% samolotami wąskokadłubowymi. Linia lotnicza ogłosiła już zamknięcie kilku baz.

 

Pomimo obecnej trudnej sytuacji, prezes Norwegian z zastrzeżeniem warunków rynkowych spodziewa się zysku netto za cały 2019 rok.

 

 

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Finanse | Norwegian | Oferowanie | Strata netto | Wynik netto


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony