Airbus: Pierwszy lot A220 w barwach Delta Air Lines

2018-10-10
 Drukuj

Delta to pierwszy amerykański przewoźnik zachęcony korzyściami wynikającymi z bezkonkurencyjnej wydajności nowej generacji samolotów Airbus A220.

 

W dniu 6 października o godzinie 14:02 miejscowego czasu z lotniska w Mirabel w kanadyjskiej prowincji Québec do swojego dziewiczego lotu wzbił się pierwszy airbus A220-100 w malowaniu Delta Air Lines. W trakcie trwającego 2 godziny i 53 minut lotu próbnego, składająca się z pilotów-oblatywaczy programu A220 załoga pomyślnie sprawdziła działanie najważniejszych systemów samolotu, po czym powróciła na lotnisko w Mirabel, gdzie maszyna wylądowała o 16:55.

 

Zaledwie kilka dni wcześniej samolot opuścił hangar, w którym otrzymał swoje docelowe barwy. Czekają go jeszcze pozostałe próby wymagane przed przekazaniem nabywcy, a także finalizacja instalacji wyposażenia nowoczesnej kabiny pasażerskiej, której elementy są właśnie przygotowywane na linii montażowej. Ten pierwszy z zamówionych przez Delta Air Lines A220 ma wejść do rejsowej eksploatacji na początku roku 2019.

 

Linie Delta są pierwszym przewoźnikiem w Stanach Zjednoczonych – a jednocześnie czwartym na świecie, po Swiss International Air Lines, airBaltic i Korean Air – który będzie korzystać z tych samolotów. Złożone dotąd wiążące zamówienia na 75 sztuk modelu A220-100 czynią je jednak największym jego odbiorcą.

 

Airbus A220-100 może pochwalić się niemającą sobie równych ekonomiką zużycia paliwa, którą zawdzięcza najnowocześniejszym rozwiązaniom aerodynamicznym, zastosowaniu najnowszych materiałów oraz najnowszej generacji silników turbowentylatorowych z przekładnią Pratt & Whitney typu PW1500G. Wszystkie te udoskonalenia owocują łącznie co najmniej o 20-procent niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na miejsce pasażerskie w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.

 

Ponad 400 złożonych do tej pory zamówień na te samoloty daje A220 niezwykle mocną pozycję w wyścigu o miejsce lidera rynku samolotów w kategorii od 100 do 150 miejsc. Zapotrzebowanie na nie w ciągu najbliższych 20 lat szacuje się na co najmniej 7 000 sztuk.

 

 

Źródło: Airbus

 

 

 

Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl