Heathrow chce dodać 25 tys. lotów rocznie przed otwarciem trzeciego pasa

2019-01-10
 Drukuj

Londyńskie lotnisko Heathrow rozpoczęło ośmiotygodniowe konsultacje dotyczące planowanej ekspansji, która obejmuje propozycję dodania do 25 tysięcy dodatkowych lotów rocznie dzięki bardziej wydajnemu wykorzystaniu istniejących dwóch pasów startowych, przed otwarciem trzeciego pasa w 2026 roku.

 

Rozpoczęte 8 stycznia konsultacje Airspace & Future Operation mają dać opini publicznej możliwość skomentowania szerokiego spektrum tematów związanych z wymaganymi zmianami w przestrzeni powietrznej dla rozbudowanego lotniska Heathrow oraz rzeczywistością oraz sposobem w jaki lotnisko będzie działało po dodaniu trzeciego pasa startowego.

 

Konsultacje przewidziane do 4 marca, obejmują również proponowane wprowadzenie strategii tymczasowego niezależnego podejścia równoległego (IPA), która mogłaby zapewnić wystarczającą przepustowość przy dwóch istniejących obecnie pasach startowych, aby umożliwić dodatkowe 25 tysięcy operacji lotniczych rocznie. Obecnie przepustowość Heathrow jest ograniczona do 480 tysięcy operacji rocznie. Heathrow szacuje, że zastosowanie strategii IPA umożliwi zmniejszenie opóźnień lotów dziennie do 13 godzin.

 

Władze lotniska Heathrow przewidują złożenie wniosku o wymagane zmiany w przestrzeni powietrznej do brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2021 roku, a wdrożenie strategii IPA w następnym roku.

 

Po zakończeniu konsultacji Heathrow ma przetestować możliwości i skutki wcześniejszego wzrostu ruchu, a następnie przedstawi bardziej szczegółowe propozycje w następnych społecznych konsultacjach, które są planowane w czerwcu 2019 roku.

 

Brytyjski Parlament w czerwcu 2018 roku zatwierdził Airports National Policy, która wspiera dodanie trzeciego pasa startowego na Heathrow pod warunkiem, że ekspansja odbywać się będzie w sposób zrównoważony.

 

Plan budowy trzeciego pasa napotyka silny sprzeciw ze strony obrońców środowiska i grup lokalnych mieszkańców oraz działania o charakterze prawnym podejmowane przez burmistrza Londynu Sadiqa Chana i lokalne samorządy.

 

Ostateczna decyzja w sprawie budowy planowanego trzeciego pasa startowego spodziewana jest w 2021 roku.

 

 

PRTL.pl

 

 

 

Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl