IATA: Pomyślne zakończenie testów nowej metody płatności za bilety lotnicze

2019-01-11
 Drukuj

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA poinformowało, że pierwsza transakcja zakupu biletu „IATA Pay” przebiegła pomyślnie. Transakcja została przeprowadzona we współpracy z ipagoo, brytyjską firmą fintech.

 

IATA Pay to inicjatywa wspierana przez branżę mająca na celu opracowanie dla pasażerów nowej opcji płatności przy zakupie biletu bezpośrednio ze strony internetowej linii lotniczej. Jest to możliwe dzięki drugiej dyrektywie Komisji Europejskiej Payment Services Directive w sprawie usług płatniczych i brytyjskiemu rozporządzeniu Open Banking w sprawie bankowości otwartej.

 

Regulacje te zachęcają do dokonywania transakcji, w których płatności następują z konta bankowego klienta bezpośrednio na konto bankowe sprzedającego. Ta metoda zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa dla użytkownika oraz dla odbiorcy i odbywa się natychmiast.

 

Zadaniem IATA jest opracowanie rozwiązania branżowego umożliwiającego liniom lotniczym udostępnienie tej opcji płatności na swoich stronach internetowych.

 

Test na żywo został przeprowadzony przez ipagoo w ramach systemu Open Banking w Wielkiej Brytanii z udziałem pilotażowych użytkowników IATA Pay, w tym Cathay Pacific Airways, Scandinavian Airlines i Emirates.

 

IATA Pay zapewnia liniom lotniczym korzyści w postaci :

  • tańszej i bezpieczniejszej w porównaniu z innymi opcji płatności
  • szybszy przepływ gotówki z natychmiastową płatnością dla sprzedającego
  • prostszy proces płatności skutkujący mniejszą utratą sprzedaży.

 

Dla konsumentów korzyści obejmują dostęp do nowej, prostszej metody płatności, która jest bardzo bezpieczna.

 

"Dzisiejsi konsumenci, a zwłaszcza milenialsi, oczekują wielu opcji płatności, w tym mobilnych i typu peer-to-peer. IATA Pay odpowiada na te oczekiwania. W tym samym czasie linie lotnicze próbują zarządzać znacznymi kosztami związanymi z płatnościami kartami w wysokości 8 miliardów dolarów rocznie i które dalej rosną. Duża część tych kosztów jest ponoszona przy bezpośrednich zakupach ze stron internetowych linii lotniczych. Jednym ze strategicznych celów IATA jest wspieranie stabilności finansowej linii lotniczych, w tym kontrolowanie kosztów - powiedział Aleksander Popovich, Senior Vice President of Financial and Distribution Services.

 

IATA współpracuje też z Deutsche Bank nad opcją transakcji dla Europy (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii). Jako pierwszy ma na początku tego roku zostać przetestowany rynek niemiecki. Następnie IATA rozszerzy nowe opcje transakcji na inne regiony.

 

 

Źródło: IATA

 

 

 

Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl