INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


A4E calls on EU Parliament and Member States to prolong “Stop the Clock” without delay or additional conditions

2017-09-14
     

Potential coexistence of two systems puts European carries at global disadvantage. The European Parliament has voted on the European Commission’s proposal to keep the scope of the EU Emissions Trading System (ETS) to cover flights within the EU, known as “Stop the Clock”.

 

- The European Commission’s proposal to continue the application of aviation ETS only to flights within the European Economic Area is the right step for a transition to a global offsetting scheme to address aviation carbon emissions. Member States have voted in favour of a single global scheme to address climate change - the European Parliament can’t ignore this without risking Europe’s credibility. It is now crucial that the Council comes to a swift conclusion; there can be no double burden for European airlines which puts them in a competitive disadvantage. During the upcoming Trilogue meetings there needs to be certainty for European operators enabling them to focus their efforts on the implementation of the global deal to effectively tackle climate change, said Thomas Reynaert, A4E’s Managing Director. 

 

A4E has strongly supported the global landmark deal which means that growth in carbon emissions will be capped to keep the total carbon impact of aviation below 2-3% of manmade emissions in the next decade. The global scheme will complement industry efforts on an international level to develop cleaner aircraft, switch to low-carbon fuels and operate more efficiently. With an ICAO scheme in place, A4E expects this to be the only measure applicable to carbon emissions from flights within the European Economic Area as per 2021.

 

 

Źródło: A4E

 

 

 

 

Tagi:

Prawo | Linie lotnicze | UE | Środowisko | EU ETS | Komisja Europejska | Emisja | Dwutlenek węgla | Procedury | A4E


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony