INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Ryzyko ataku cybernetycznego stanowi największe zagrożenie dla portów lotniczych i lotnictwa

PRTL.pl, 2018-09-14
     

Bezpieczeństwo cybernetyczne staje się coraz większym wyzwaniem dla lotnictwa. W opinii wysokiego urzędnika z międzynarodowego portu lotniczego Tampa (TPA) ryzyko cyberataku bez wątpienia stanowi dominujące i trwałe zagrożenie dla globalnego lotnictwa.

 

Komentarze pojawiły się podczas wspólnego posiedzenia podkomisji ds. bezpieczeństwa cybernetycznego i bezpieczeństwa w transporcie w Departamencie Bezpieczeństwa Krajowego, którego celem było zbadanie zagrożeń cybernetycznych w lotnictwie.

 

Jak stwierdził główny radca prawny i specjalista IT na lotnisku Tampa, Michael Stephens - na dzisiejszych nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie lotniskach nie ma praktycznie żadnych obszarów, które nie polegałyby w pewnym stopniu na sieci cyfrowej. Jego zdaniem ​​lotniska są wyjątkowo atrakcyjne i potencjalnie narażone na działanie złośliwych cyberzagrożeń ze strony organizacji przestępczych i podmiotów sponsorowanych przez państwo.

 

W opinii Stephensa amerykańskie lotniska doszły do punktu, w którym dobrowolna zgodność nie jest już wystarczająca i poprosił ustawodawców o rozważenie wprowadzenia nakazu przyjęcia "jednolitych minimalnych standardów i ram bezpieczeństwa cybernetycznego". Powiedział także, że "czynnik ludzki pozostaje najczęściej wykorzystywany" do łamania zabezpieczeń cybernetycznych, a programy szkoleniowe w zakresie świadomości i bezpieczeństwa informacji dla pracowników portów lotniczych, linii lotniczych i przemysłu lotniczego są "być może jednym z najbardziej skutecznych i opłacalnych sposobów zwiększenia cyberbezpieczeństwa portów lotniczych i linii lotniczych.

 

Ustawodawcy mieli okazję poznać też stanowisko Christophera Portera, głównego stratega wywiadu w grupie cyberbezpieczeństwa FireEye, Inc., który zeznał, że hakerzy wspierani przez państwo "rutynowo" atakują amerykański przemysł lotniczy. Ich ataki cybernetyczne skierowane są na kradzież tajemnic przemysłowych od producentów, naukowców i operatorów samolotów wojskowych i cywilnych.

 

Porter nazwał szpiegostwo cybernetyczne "najczęstszym zagrożeniem stojącym przed przemysłem lotniczym" i powiedział, że hakerzy sponsorowani przez Chiny, Rosję, a ostatnio przez Iran, "atakowali USA i ich bliskich sojuszników w celu kradzieży tajemnic lotniczych." Wszystkie trzy kraje rutynowo kradną dane o biletach i podróżach, harmonogramach dostaw, a nawet dane o branżach partnerskich, jak koleje i hotelarstwo.

 

 

PRTL.pl

 

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | Bezpieczeństwo | Linie lotnicze | Cyberbezpieczeństwo


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony