INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

Marek Serafin, 2018-12-07
     

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy...

 

Okazję do tej krótkiej analizy polityki sprzętowej Grupy LH w odniesieniu do samolotów dalekiego zasięgu stanowi dość specyficzna wymiana samolotów w SN Brussels. Przewoźnik stopniowo zastępować będzie bardzo już wysłużone A330-300 i A330-200, których wykorzystuje na własne potrzeby dziesięć (6+4), używanymi, ale znacznie młodszymi A330-300, które Grupa LH kupuje od Cathay Pacific Airwyas (4) i od Singapore Airlines (3). Przewoźnik podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii będzie wykorzystywać samoloty nieleasingowane, ale takie, które są własnością Grupy. Naszą uwagę zwraca jednak inny aspekt tej sprawy. Po raz kolejny zmiany we flocie grupy następują bez strategicznej, kluczowej decyzji, które samoloty dalekiego zasięgu nowej generacji i w jakim harmonogramie zastępować będą mocno już wysłużone A340/A330, B767 i B747.

 

We flocie grupy Lufthansy znajdziemy:

  • A340: łącznie aż 39, a ich średni wiek znacznie przekracza 15 lat,

  • B767: łącznie 6 (OS), średni wiek prawie 23 lata,

  • B747-400: 13 (LH), średni wiek znacznie przekracza 20 lat,

  • B777, starej generacji (6 –OS, średni wiek 18 lat).

 

Część egzemplarzy A330 też jest już mocno wiekowa, przede wszystkim te wykorzystywane obecnie przez SN Brussels oraz przez Eurowings (średni wiek prawie 15 lat).

 

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w:

Branża/Komentarz tygodnia

 

 

 

Tagi:

Samolot | Lotnisko | Lufthansa | Lotnisko Chopina | CPK


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony