Publikacje
W ciągu ostatnich miesięcy Boeing osiągnął znaczący postęp w pracach nad bezpiecznym powrotem 737 MAX do eksploatacji. Firma kontynuuje współpracę z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) i innymi międzynarodowymi organami nadzoru lotniczego, aby uzgodnić proces certyfikacji oprogramowania 737 MAX i powiązanej z tym aktualizacji szkoleń. Firma dokonała także istotnych zmian na poziomie zarządu i działalności operacyjnej w celu dalszego pogłębienia swoich wysiłków.
Marek Serafin, 2018-07-30
W Polsce podejmowanie prób patrzenia w przyszłość rynku lotniczego ma specyficzne i wyjątkowe znaczenie. Obecni decydenci i bardzo znaczna część mediów traktują kwestię budowy CPK, jako przesądzoną, choć nie są znane opinii publicznej nawet bardzo skrócone wersje rzetelnych analiz i uzasadnień, które w „normalnej” sytuacji byłyby wymagane przy inwestycji stukrotnie tańszej. My konsekwentnie podejmujemy próby patrzenia na europejski i światowy rynek lotniczy w długim i bardzo długim horyzoncie czasowym. Bo to wtedy LOT, a z nim CPK mają stać się członkami elitarnego klubu graczy konkurujących o przewozy interkontynentalne.
Jakub Kociubiński, 2018-03-08
Jednym ze stale pojawiających się elementów intensywnej konkurencji między Boeingiem a Airbusem są wzajemne oskarżenia o nielegalne subsydiowanie. Największe kontrowersje wzbudziło wsparcie dla powstających mniej więcej równolegle modeli A380 Airbusa i 787 Dreamliner Boeinga, bo oba były przedstawiane jako projekty flagowe, game changers dla branży i producentów. Chociaż konflikt rozgorzał na nowo w związku z finansowaniem rozwoju modelu A350XWB Airbusa i modernizacją modelu 777 Boeinga.
Bartosz Czajka, 2017-10-18
Milowymi krokami zbliża się data przylotu pierwszego egzemplarza samolotu Boeing 737 MAX do Warszawy. W siedzibie LOT przy 17 Stycznia trwają zapewne gorączkowe przygotowania odpowiedniej oprawy tego wydarzenia. Faktycznie - z punktu widzenia PR i marketingu jest co sprzedawać. Boeing 737 MAX w wersji 8 to doskonale dopracowany i piękny samolot, który z pewnością będzie cieszył się dużym uznaniem wśród pasażerów.
Bartosz Czajka, 2017-02-02
Kiedy w 1916 roku Bill Boeing otworzył w Seattle swój pierwszy warsztat produkcyjny nie mógł chyba przewidzieć, że sto lat później na co drugim samolocie cywilnym świata będzie widnieć logo z nazwą jego firmy...
Bartosz Czajka, 2017-01-18
We make it fly! Motto firmy Airbus zna z pewnością każdy z jej 136 tysięcy pracowników na całym świecie. Blisko siedemset samolotów cywilnych, czterysta helikopterów, trzydzieści pięć samolotów wojskowych i pięć satelitów komunikacyjnych wraz z ich rakietami nośnymi. Tyle maszyn latających różnego rodzaju produkuje obecnie Airbus w ciągu roku.
Bartosz Czajka, 2016-12-22
W ubiegły czwartek, 15 grudnia 2016 roku, podczas specjalnej konferencji dla inwestorów Prezes Bombardier Inc. Alain Bellemare nakreślił następujące cele dla swojej firmy na rok 2020:
Bartosz Czajka, 2016-12-08
Niniejszym artykułem rozpoczynamy serię publikacji przedstawiających wyniki finansowe i perspektywy najważniejszych producentów samolotów na świecie. Na początek brazylijski Embraer - dobrze znany na polskim rynku dzięki Polskim Liniom Lotniczym „LOT”, które użytkują aż 26 samolotów typu E-Jet.
Maciej Dziudzik, 2016-12-01
Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?
Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.
Maciej Dziudzik, 2016-11-24
Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.
Bartosz Czajka, 2016-09-29
Stosunkowo niewiele osób wie, że numer ‘8’ w nowym modelu samolotu amerykańskiego producenta (po 737, 757, czy 767) jest ukłonem w stronę chińskiego rynku. Liczba 8 uważana jest w Chinach za bardzo szczęśliwą. W języku mandaryńskim brzmi ona jak „bogactwo, rozkwit, wzrost”. Oby był to dobry znak dla Polskich Linii Lotniczych LOT, które w przyszłym roku powiększą flotę tych samolotów do ośmiu egzemplarzy…
Maciej Dziudzik, 2016-09-27
1 stycznia 2019 roku zaczyna obowiązywać, wprowadzony w tym roku, nowy standard dotyczący sprawozdawczości najbardziej popularnego sposobu finansowania samolotów: leasingu. Jego celem, zdaniem Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (ang. IASB1) jest „wyciągnięcie na światło dzienne tego, co było ukryte”, czyli poprawa przejrzystości i jakości sprawozdań finansowych dla inwestorów. Transport, a w szczególności branża lotnicza są tymi, które wprowadzonymi zmianami zostaną dotknięte najbardziej.
Bartosz Czajka, 2016-09-06
Nie jest łatwo wbić klin pomiędzy dwóch absolutnych gigantów produkujących samoloty, czyli Boeinga i Airbusa. Kanadyjski Bombardier i brazylijski Embraer przekonują się o tym każdego dnia… z reguły przegrywając. Samo porównanie aktualnej liczby zamówień wiele mówi: samoloty Airbus Neo i Boeing 737 MAX - 5 tysięcy, samoloty Embraer E-2 i Bombardier CSeries - 650.
Bartosz Czajka, 2016-08-17
„More Revenue Matters” - takiego hasła reklamowego używał do niedawna Boeing promując sprzedaż swojego kluczowego nowego produktu, jakim jest rodzina samolotów Boeing 737MAX. Chodzi oczywiście o faktyczną przewagę samolotu Boeing 737 w wersji MAX 8 nad samolotem największego konkurenta - Airbusa 320Neo.