INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Airbus: Pierwszy A330-800 już w powietrzu

2018-11-09
     

Tuluza, 6 listopada 2018 r. – Pierwszy samolot A330-800 wystartował dziś rano z lotniska Blagnac pod francuską Tuluzą, wyruszając o godzinie 10.31 czasu lokalnego w swój pierwszy lot nad południowo-zachodnią Francją. Maszyna nosi oznaczenie MSN1888 i wykona serię wymaganych do przeprowadzenia na tej wersji prób aerodynamicznych w locie.

 

W kokpicie podczas lotu próbnego zasiadali: piloci eksperymentalni Malcolm RIDLEY i François BARRE oraz inżynier pokładowy lotów próbnych Ludovic GIRARD. W międzyczasie działanie systemów samolotu i parametry lotu śledził w czasie rzeczywistym zespół naziemny inżynierów lotów próbnych w składzie: Catherine SCHNEIDER i Jose CORUGEDO BERMEJO. Program mający doprowadzić do zaplanowanej na rok 2019 certyfikacji A330-800 obejmie w sumie około 300 godzin prób w powietrzu. Większy bliźniak wersji 800, model A330-900, ma już za sobą ukończone niedawno testy rozwojowe i program certyfikacyjny, w wyniku którego oficjalnie zatwierdzono używane przez całą rodzinę A330neo silniki, systemy, rozwiązania kabiny pasażerskiej i procedury obsługi naziemnej i powietrznej.

 

Wprowadzona do oferty spółki Airbus w lipcu 2014 r. najnowsza rodzina samolotów szerokokadłubowych A330neo bazuje na sprawdzonych, wydajnych i oszczędnych rozwiązaniach z samolotów A330ceo, ich niezawodności i szerokim wachlarzu zastosowań. Rodzinę A330neo odróżnia jednak od konstrukcji wyjściowej niższe zużycie paliwa, w przeliczeniu na miejsce pasażerskie zmniejszone aż o dodatkowe 14 procent. Dwie wersje NEO, A330-800 i A330-900, mieszczą – odpowiednio – 257 i 287 pasażerów, umożliwiając podział kabiny na trzy klasy. Obie są napędzane najnowszej generacji silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i oferują pasażerom wygody kabiny w nowym standardzie „Airspace”. Swoje parametry zawdzięczają również nowej konstrukcji skrzydeł, charakteryzujących się większą rozpiętością i specjalnie zaprojektowanymi „sharkletami”.

 

A330 to jedna z najbardziej popularnych rodzin samolotów szerokokadłubowych w historii lotnictwa pasażerskiego. Na całym świecie w barwach ponad 120 przewoźników lata już ponad 1400 samolotów tego typu, a liczba złożonych zamówień opiewa na ponad 1700. Najnowszym członkiem tej najbardziej popularnej rodziny odrzutowców szerokokadłubowych produkowanych przez spółkę Airbus jest model A330neo. Podobnie jak modele A350 XWB i A380, samoloty A330neo oferują pasażerom najwięcej przestrzeni i wygód w swojej klasie, a użytkującym go liniom – bezkonkurencyjną wydajność i niezrównany zasięg.

 

 

Tłumaczenie infografiki:

A330-800

A330-800

Powering into the future

Powering into the future

Second member of the A330neo Family

Drugi samolot z rodziny A330neo

First Flight November 2018

Pierwszy lot: listopad 2018

300 flight test hours

Próby w powietrzu: 300 godzin

2019 Type certification

Certyfikat typu: 2019

Up to 8,150nm

Zasięg do 8150 mil (15 tys. km)

-25% in fuel burn vs. previious generation competitor

25% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji konkurencyjnych producentów

257 seats, + 10 seals vs. A330-200

257 miejsc, czyli + 10 więcej niż w A330-200

New AIRSPACE cabin for an exclusive in-flight experience

Nowa kabina AIRSPACE: unikalny, ekskluzywny standard wygody pasażerów

New high-span wing with composite Sharklet

Nowe, długie skrzydła z sharkletami

New Composite Nacelle andtitanium pylon

Nowe, kompozytowe gondole i tytanowe pylony silników

A330 Family commonality

Wspólność rozwiązań z rodziną A330

Latest generation In-Flight-Entertainmenl System

Najnowszej generacji system rozrywki pokładowej

New Rolls-Royce Trent 7000 engine

Nowe silniki Rolls-Royce Trent 7000

95% spares commonality with A330

95% wspólność części z A330

99% spares commonality with A330neo

99% wspólność części z A330neo

Quietest cabin in its class

Najcichsza kabina w swojej klasie

A true new generation aircraft

Samoloty prawdziwie nowej generacji

 

 

Źródło: Airbus

 

 

 

Tagi:

Samolot | Airbus | Testy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony