INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Atuty odrzutowców dyspozycyjnych Airbus ACJ wskazują kierunek rozwoju lotnictwa biznesowego

2018-12-07
     

Airbus wyznacza trend ku coraz bardziej przestronnym kabinom.

 

Spółka Airbus Corporate Jets (ACJ) będzie obecna w Dubaju na targach lotnictwa biznesowego MEBAA, na których zaprezentuje jeden ze swoich nowych samolotów ACJ319 jako wzorzec wygody i przestronności kabiny pasażerskiej dla całego sektora business aviation.

 

Przygotowywany na tę imprezę egzemplarz należy do brytyjskiej firmy Acropolis Aviation, która powiększa właśnie swoją flotę o ACJ320neo, pragnąc skorzystać z wyższej ekonomiki paliwowej oraz większego zasięgu tego modelu. Wystawiany w MEBAA ACJ319 służy do lotów czarterowych korzystającym z usług Acropolis Aviation klientom klasy VVIP.

 

„Wygody i wyposażenie kabiny, w połączeniu z możliwością polecenia kiedy i gdzie tylko się zechce, to właśnie fundamenty lotnictwa biznesowego. Znakiem rozpoznawczym odrzutowców biznesowych marki Airbus jest dodatkowo to, że ich pasażerowie mogą poruszać się po nich całkiem swobodnie, bez schylania się. Ten na pozór błahy szczegół stanowi w rzeczywistości niezwykle istotną różnicę, znacząco przyczyniając się do zadowolenia z podróży oraz pozwalając swoim pasażerom skupić się podczas lotu na pracy”, powiedział prezes ACJ Benoit Defforge.

 

 Rodzina samolotów Airbus ACJ320 może pochwalić się najszerszymi i najwyższymi kabinami spośród wszystkich dużych odrzutowców biznesowych, choć nie różni się od konkurentów specjalnie rozmiarami zewnętrznymi ani kosztami eksploatacji.

 

Nowe modele – ACJ319neo i ACJ320neo – o które w ostatnim czasie powiększyła swoją ofertę ACJ, są wyposażone w nowe silniki i specjalne winglety („sharklety”). Między innymi dzięki tym ulepszeniom, samoloty te są zdolne do pokonywania dłuższych, międzykontynentalnych tras, zapewniają swoim użytkownikom najwięcej wygód i miejsca zewszystkich tego rodzaju samolotów dostępnych obecnie na rynku – a także oszczędności na paliwie i kosztach operacyjnych.

 

Pierwszy z nich, ACJ320neo należący do Acropolis Aviation, w listopadzie pomyślnie zakończył próby w locie i zostanie w najbliższych tygodniach przekazany firmie, która odpowiednio wyposaży jego wnętrze, po czym dołączy do ponad 500 samolotów z rodziny A320neo latających na całym świecie w barwach rozmaitych linii lotniczych.

 

Do dnia dzisiejszego spółka ACJ przyjęła zamówienia na 11 maszyn z rodziny ACJ320neo. Poza Acropolis Aviation, zostaną one zbudowane dla takich firm, jak Comlux czy K5 Aviation, a także dla szeregu klientów, których tożsamości ACJ nie ujawnia.

 

Dzięki ciągle wprowadzanym udoskonaleniom przewożący maksymalnie ośmiu pasażerów na trasach do 12 500 km model ACJ319neo jest obecnie zdolny do przelotów non-stop trwających nawet 15 godzin, a 25-miejscowy model ACJ320neo o zasięgu 11 100 km potrafi utrzymywać się w powietrzu bez międzylądowania do 13 godzin.

 

Bliski Wschód to jeden z największych rynków odrzutowego lotnictwa biznesowego na świecie. To właśnie tutaj w połowie lat osiemdziesiątych spółka Airbus sprzedała pierwszy wyprodukowany przez siebie samolot tej kategorii. W regionie lata obecnie około 60 maszyn spod znaku ACJ, w tym ok. 40 egzemplarzy z rodziny ACJ320 i ok. 20 użytkowanych przez VIP-ów szerokokadłubowców tej europejskiej marki, w tym mogących przewozić więcej pasażerów i latać na najdłuższych trasach bez międzylądowania nowych modeli ACJ330neo i ACJ350 XWB - dla których Bliski Wschód jest rynkiem kluczowym.

 

Na całym świecie użytkowane jest ponad 190 samolotów ACJ. Ich operatorzy korzystają z niezawodności technicznej tych maszyn i globalnej dostępności zaplecza serwisowego, którą zawdzięczają one pokrewieństwu ze swoimi pasażerskimi odpowiednikami. Użytkownicy korporacyjni maszyn biznesowych mogą oczywiście dodatkowo korzystać z usług specjalnych, skrojonych na miarę ich samolotów.

 

O rodzinie samolotów A320neo

 

A320neo należy do najlepiej na świecie sprzedającej się rodziny samolotów jednonawowych. Od wprowadzenia ich na rynek w 2010 roku spółka Airbus otrzymała na nie już ponad 6 200 zamówień od 100 różnych klientów. Samoloty te sa wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, w tym nowej generacji silniki i specjalne winglety ochrzczone przez twórców nazwą „sharklet”.

 

Wszystkie te udoskonalenia owocują od pierwszego dnia użytkowania ponad 15-procentową oszczędnością na kosztach paliwa. Do roku 2020, do którego wprowadzone zostaną również kolejne innowacje kabiny pasażerskiej, wskaźnik ten ma wzrosnąć do 20 procent. Samoloty A320neo wyróżniają również korzyści wynikające ze znaczącego obniżenia wpływu ich użytkowania na środowisko naturalne – choćby dlatego, że są one niemal o 50 procent cichsze od samolotów poprzedniej generacji.

 


Źródło: Airbus

 

 

 

 

Tagi:

Airbus | Odrzutowiec | Odrzutowiec biznesowy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony