INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Trybunał Sprawiedliwości

 

Wpływ wymogów Altmark na obowiązek użyteczności publicznej w transporcie lotniczym

2018-05-29

W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana. 

czytaj więcej

Wpływ wymogów Altmark na obowiązek użyteczności publicznej w transporcie lotniczym

2018-05-29

W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku ...

czytaj więcej

Wpływ wymogów Altmark na obowiązek użyteczności publicznej w transporcie lotniczym

2018-05-29

W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana. 

czytaj więcej

Prawa pasażerów wracają do ETS

2017-05-25

W pierwszej połowie maja zapadły dwa kolejne wyroki w sprawie rozporządzenia 261/04 w luksemburskim trybunale. Pierwszy z nich jest zwrotem w linii orzecznictwa, a drugi jej kontynuacją.

czytaj więcej

Prawa pasażerów wracają do ETS

2017-05-25

W pierwszej połowie maja zapadły dwa kolejne wyroki w sprawie rozporządzenia 261/04 w luksemburskim trybunale. Pierwszy z nich jest zwrotem w linii orzecznictwa, a drugi jej kontynuacją.

czytaj więcej

Według Trybunał Sprawiedliwości UE - konsument najważniejszy

2017-04-14

Część I.  Brak równowagi

Rynek pasażerski od lat się rozrasta. Podróż samolotem przestaje nam się kojarzyć tylko z ekskluzywnymi wakacjami czy rejsami biznesowymi, które są dostępne dla nielicznych. Praca zagranicą i atrakcyjne ceny przelotów to główne impulsy do rozwoju konsumenckiego rynku przelotów pasażerskich. Nikogo nie powinno więc dziwić, że spory pasażerów z liniami lotniczymi to już w zasadzie chleb powszedni. I to chleb, który wielu może wyżywić. 

czytaj więcej

Zmagania o prawa pasażerów w sądach krajowych

2017-03-09

Przegrywane bitwy w ETS oraz merytoryczne jak i proceduralne porażki w sądach lokalnych zmuszają przewoźników do poszukiwań remedium na poziomie politycznym, a więc lobbowania w instytucjach UE na rzecz przyspieszenia zmian rozporządzenia 261/04.

czytaj więcej

Zmagania o prawa pasażerów w sądach krajowych

2017-03-09

Przegrywane bitwy w ETS oraz merytoryczne jak i proceduralne porażki w sądach lokalnych zmuszają przewoźników do poszukiwań remedium na poziomie politycznym, a więc lobbowania w instytucjach UE na rzecz przyspieszenia zmian rozporządzenia 261/04.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

ETS - Prokonsumencki Trybunał Sprawiedliwości

2017-01-26

Ponad 80 sporów sądowych dotyczących praw pasażerów lotniczych trafiło do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Przewodni kierunek orzecznictwa jest wyraźny i pozostaje stały.

czytaj więcej

ETS - Prokonsumencki Trybunał Sprawiedliwości

2017-01-26

Ponad 80 sporów sądowych dotyczących praw pasażerów lotniczych trafiło do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Przewodni kierunek orzecznictwa jest wyraźny i pozostaje stały.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony