tag: użyteczność publiczna
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana.
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku ...
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana.
2017-06-22
Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).
2017-06-22
Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).