INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Lotnictwo

 

ROZMOWA PRTL.pl

2019-01-15

Z Jackiem Krawczykiem z EKES rozmawia Anna Jakubczyk z PRTL.pl...

czytaj więcej

ROZMOWA PRTL.pl

2019-01-15

Świadomie blokuje się rozwój lotniska w Modlinie, (które jest bliżej i jest lepiej skomunikowane) na rzecz lotniska w mieście Radomiu, które przez lata nie było w stanie zbudować żadnej pozycji na rynku. Merytorycznie się tego po prostu nie da obronić. To sztuczna, polityczna decyzja wbrew rynkowi. Toczące się konsultacje w tej sprawie są dość wątpliwe merytorycznie - mówi Prezydent Grupy Pracodawców EKES, sprawozdawca Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w dziedzinie lotnictwa Jacek P. Krawczyk w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego

2018-12-12

za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej...

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego

2018-12-07

Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego został ustanowiony w 1994 roku w ramach 50. rocznicy działalności Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). W 1996 roku, zgodnie z inicjatywą ICAO oraz przy wsparciu rządu kanadyjskiego, Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych oficjalnie uznało dzień 7 grudnia jako Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego.

czytaj więcej

Sto lat lotnictwa w Polsce – Biuletyn okolicznościowy ULC

2018-11-13

W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości, obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz stulecia lotnictwa w Polsce Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego przygotował specjalny okolicznościowy Biuletyn.

czytaj więcej

ULC: Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego za rok 2017

2018-11-02

Udostępnianie opinii publicznej skonsolidowanych informacji o stanie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym i rozpowszechnianie ich wśród branży lotniczej jest wymaganiem stawianym całej międzynarodowej społeczności lotniczej, w tym nadzorom i przemysłowi. Rzetelne i transparentne informowanie o poziomie bezpieczeństwa jest podstawą budowy atmosfery zaufania do transportu lotniczego i lotnictwa. Urząd Lotnictwa Cywilnego wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracował dokument będący sprawozdaniem o stanie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego w 2017 roku. Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym dokumentem.

czytaj więcej

Dostęp do rynku Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej w przypadku „Twardego Brexitu”

2018-10-08

Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.

czytaj więcej

Dostęp do rynku Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej w przypadku „Twardego Brexitu”

2018-10-08

Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.

czytaj więcej

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA od 10 lat wspiera kształcenie kadr dla branży lotniczej

2018-09-21

W tym roku minęło dziesięć lat od powstania Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowej Wschodniej, pozawydziałowej jednostki Politechniki Śląskiej. Jest to wspólna inicjatywa Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA (spółki zarządzającej Katowice Airport), Politechniki Śląskiej i Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

czytaj więcej

Obchody 100-lecia Lotnictwa Wojskowego w Dęblinie

2018-08-22

23 i 24 sierpnia br. wszystkich miłośników lotnictwa serdecznie zapraszamy na obchody Stulecia Lotnictwa Wojskowego w Dęblinie.

czytaj więcej

BREXIT a transport lotniczy w Wielkiej Brytanii

2017-11-29

BREXIT jest pierwszym przypadkiem podjęcia decyzji o wystąpieniu z Unii Europejskiej, dlatego cały proces, poza dużą drażliwością polityczną, pełen jest prawnych niewiadomych dotyczących sposobu przeprowadzenia wyjścia (do niedawna były wątpliwości, czy z UE można w ogóle wystąpić). Dominująca, przynajmniej w odbiorze publicznym, narracja zagadnień związanych z Unią skupia się na samej idei integracji europejskiej, noszeniu granic, swobodach przemieszczania się, podejmowania pracy i nauki jakie oferuje członkostwo.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 20-26.10.2017

2017-10-27

Nowe, uaktualnione wydanie dwudziestoletniej, globalnej prognozy pasażerskiej IATA

Globalna prognoza IATA to główny, najpoważniejszy punkt odniesienia dla innych prognoz, które można by nazwać cząstkowymi. Jest ona bardzo poważnym, godnym zaufania, profesjonalnym podsumowaniem aktualnych, wieloletnich trendów rozwojowych w lotnictwie cywilnym. Jest spojrzeniem w bliższą, ale i dość odległą przyszłość. Niewątpliwie będzie uwzględniana przy podejmowaniu kluczowych decyzji inwestycyjnych, takich jak budowy i rozbudowy portów lotniczych czy duże zamówienia na samoloty.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony