INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Pomoc

 

Air France i KLM na pomoc katedrze

2019-04-19

Grupa Air France-KLM sfinansuje transport i stworzy fundusz na odbudowę Notre Dame.

czytaj więcej

Airbus Foundation i IFRC organizują lot z pomocą dla ofiar cyklonu Idai

2019-04-01

Fundacja Airbus (Airbus Foundation) i Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IRFC) wysłały z Genewy do mozambickiego Maputo używanym dotąd do prób w locie samolotem A330neo 26 ton produktów pierwszej potrzeby. Na przeznaczony dla poszkodowanej przez żywioł ludności ładunek zorganizowany przez Szwajcarski Czerwony Krzyż i Szwajcarską Agencję ds. Rozwoju i Współpracy składała się m.in. woda, wyposażenie i artykuły higieniczne oraz prowizoryczne schronienia. Dostarczona na lotnisko docelowe pomoc materialna zostanie przetransportowana do miasta Beira, w którym oczekują na nią tysiące osób ocalałych po niedawnym cyklonie Idai.

czytaj więcej

Już działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”

2019-03-14

Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

czytaj więcej

Już działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”

2019-03-14

Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

czytaj więcej

Germania otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 15 mln euro

2019-01-23

Niemieckie linie Germania poinformowały, że znalazły rozwiązanie, które zaspakaja jej krótkoterminowe potrzeby w zakresie płynności finansowej. 

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego

2018-12-12

za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej...

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Opłaty marketingowe, promocje regionu – kwestia możliwości przeciwdziałania ukrytemu wsparciu przewoźników niskokosztowych

2018-10-30

Kwestia stosowania różnego rodzaju wsparcia dla przewoźników niskokosztowych przedstawianych jako dopłaty marketingowe czy wydatki na promocję regionu jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych aspektów przeznaczania publicznych środków na transport lotniczy. O ile istnieje generalny konsensus, że zjawisko jest powszechne, to nie ma żadnych miarodajnych badań potwierdzających te przypuszczenia i ukazujących skalę praktyki (choć wydaje się to wynikać z praktycznych trudności związanych z gromadzeniem danych, nie zaś z przerysowania problemu).

czytaj więcej

Opłaty marketingowe, promocje regionu – kwestia możliwości przeciwdziałania ukrytemu wsparciu przewoźników niskokosztowych

2018-10-30

Kwestia stosowania różnego rodzaju wsparcia dla przewoźników niskokosztowych przedstawianych jako dopłaty marketingowe czy wydatki na promocję regionu jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych aspektów przeznaczania publicznych środków na transport lotniczy. O ile istnieje generalny konsensus, że zjawisko jest powszechne, to nie ma żadnych miarodajnych badań potwierdzających te przypuszczenia i ukazujących skalę praktyki (choć wydaje się to wynikać z praktycznych trudności związanych z gromadzeniem danych, nie zaś z przerysowania problemu).

czytaj więcej

Wsparcie publiczne dla portu lotniczego Ancona Marche – pierwsza w UE pomoc ratunkowa i restrukturyzacyjna dla portu lotniczego

2018-03-28

Mówiąc o zaangażowaniu państwa w szeroko pojęty sektor transportu lotniczego najczęściej wymienia się pojawiające się co jakiś czas próby ratowania przewoźników, którzy znaleźli się w kłopotach finansowych i udzielaną stale pomoc na operacje regionalnych, nierentownych portów lotniczych. Tak długo jak obowiązuje jeszcze okres przejściowy zezwalający na udzielenie bieżącego wsparcie portom, problem czysto biznesowego „bankructwa” nie pojawił się w odniesieniu do tych obiektów. Dlatego sprawa portu lotniczego Marche Ancona we Włoszech jest nietypowa, bo jako jedyny w całej Unii Europejskiej niedawno stał się beneficjentem pomocy ratunkowej i restrukturyzacyjnej.

czytaj więcej

Wsparcie publiczne dla portu lotniczego Ancona Marche – pierwsza w UE pomoc ratunkowa i restrukturyzacyjna dla portu lotniczego

2018-03-28

Mówiąc o zaangażowaniu państwa w szeroko pojęty sektor transportu lotniczego najczęściej wymienia się pojawiające się co jakiś czas próby ratowania przewoźników, którzy znaleźli się w kłopotach finansowych i udzielaną stale pomoc na operacje regionalnych, nierentownych portów lotniczych. Tak długo jak obowiązuje jeszcze okres przejściowy zezwalający na udzielenie bieżącego wsparcie portom, problem czysto biznesowego „bankructwa” nie pojawił się w odniesieniu do tych obiektów. Dlatego sprawa portu lotniczego Marche Ancona we Włoszech jest nietypowa, bo jako jedyny w całej Unii Europejskiej niedawno stał się beneficjentem pomocy ratunkowej i restrukturyzacyjnej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-10.11.2017. Część II

2017-11-13

CPK - czy wszystko zostało już przeanalizowane i powiedziane?

 

Spojrzenie w bliższą przyszłość

Koncentrując się na staraniach o „przeczytanie przyszłości” oczywiście nie można pomijać bieżących wydarzeń. Tym bardziej, że tu mamy do czynienia z faktami, a nie prognozami. PLL LOT jego sytuacja i wyniki są ze zrozumiałych względów w centrum uwagi. Zysk, jaki przewoźnik zanotował w roku ubiegłym oraz przewidywany jeszcze lepszy wynik finansowy w roku bieżącym to zdaniem decydentów powód do dużego optymizmu co do przyszłości firmy i jej możliwości realizacji strategii szybkiego i równocześnie rentownego rozwoju. LOT zamierza dogonić Austrian i Finnair, jeżeli chodzi w wielkość przewozów. Stać się niekwestionowanym liderem w Europie Środkowej. A to musiałoby oznaczać, że pokona, a przynajmniej dogoni tu Grupę Lufthansy.

czytaj więcej

Finansowanie budowy portu lotniczego Berlin Brandenburg - problemy ze stosowaniem zasady inwestora rynkowego

2017-10-05

Budowa portu lotniczego Berlin Brandenburg im. Willego Brandt`a jest smutną historią pełną problemów, przekroczonych budżetów, niedotrzymanych harmonogramów. Przedsięwzięcie jest wręcz przykładem inwestycji, gdzie wszystko, co mogło pójść źle - poszło źle. Według pierwotnego planu inwestycja miała zostać zakończona w roku 2010 roku, ale na razie końca nie widać.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony