INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Finanse

 

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego

2018-12-12

za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej...

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

SAS: zysk netto i wzrost przychodów w roku podatkowym 2017-2018

2018-12-10

Skandynawskie linie lotnicze SAS odnotowały w roku podatkowym 2017-2018 wzrost zysk netto wynikający ze zwiększonego popytu pasażerskiego, właściwego rozłożenia oferowania i zwiększonej efektywności wewnątrz przedsiębiorstwa. Rok podatkowy SAS trwa od listopada do końca października.

czytaj więcej

SAS: zysk netto i wzrost przychodów w roku podatkowym 2017-2018

2018-12-10

Skandynawskie linie lotnicze SAS odnotowały w roku podatkowym 2017-2018 wzrost zysk netto wynikający ze zwiększonego popytu pasażerskiego, właściwego rozłożenia oferowania i zwiększonej efektywności wewnątrz przedsiębiorstwa. Rok podatkowy SAS trwa od listopada do końca października.

czytaj więcej

Grupa Aeroflot: 14,2% wzrost zysku netto w III kwartale 2018

2018-12-07

Wdrożenie kontroli kosztów w związku z wysokimi kosztami paliwa, pozwoliło uzyskać Grupie Aeroflot w III kwartale 2018 zysk w wysokości 27,7 mld rubli (422,4 mln USD), tj. wzrost o 14,2% rdr.

czytaj więcej

Grupa Aeroflot: 14,2% wzrost zysku netto w III kwartale 2018

2018-12-07

Wdrożenie kontroli kosztów w związku z wysokimi kosztami paliwa, pozwoliło uzyskać Grupie Aeroflot w III kwartale 2018 zysk w wysokości 27,7 mld rubli (422,4 mln USD), tj. wzrost o 14,2% rdr.

czytaj więcej

Dachser zwycięzcą rankingu Top500

2018-12-06

Dachser, globalny operator logistyczny, został laureatem rankingu Top500 i uzyskał tytuł „Najefektywniej Zarządzana Firma Logistyczna”. Podstawą jego przyznania było zajęcie pierwszego miejsca na liście klasyfikującej kilkaset najlepszych przedsiębiorstw z polskiej branży TSL na bazie ich kluczowych wskaźników finansowych. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji, na której nagrodę dla Dachser odebrał prezes firmy, dr inż. Grzegorz Lichocik.

czytaj więcej

Small Planet Airlines zakończyły działalność

2018-12-03

Litewski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) potwierdził zawieszenie od 29 listopada 2018 licencji operacyjnej wydanej Small Planet Airlines.

czytaj więcej

Enter Air: Rekordowy sezon Lato 2018

2018-12-03

Pierwsze trzy kwartały roku, a szczególnie sezon Lato 2018 były dla nas bardzo udane. Sukces był zasługą optymalnego przygotowania programu handlowo-operacyjnego oraz sprawnej realizacji, dzięki czemu wykonaliśmy więcej lotów niż przed rokiem. Wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zwiększyliśmy zarówno przychody jak i zysk na poziomie operacyjnym oraz netto pomimo wyższych kosztów paliwa, wyższych kosztów załóg oraz negatywnych różnic kursowych mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Pracujemy już nad kolejnym rokiem. Popyt na nasze usługi zgłaszany przez biura podróży w całej Europie jest bardzo duży. Niedobór podaży usług przewozowych jest między innymi spowodowany wypadnięciem z rynku kilku naszych konkurentów. Ale nie zmieniamy naszego podejścia i kontraktujemy loty tylko z najbardziej stabilnymi partnerami. Warunki rynkowe są dla nas sprzyjające i pozwalają nam na przyśpieszenie tempa wzrostu w przyszłym roku. Nowe możliwości dadzą nam też samoloty Boeing 737 MAX 8, które sprowadzamy w najbliższych tygodniach – dodaje.

czytaj więcej

Enter Air: Rekordowy sezon Lato 2018

2018-12-03

 Pierwsze trzy kwartały roku, a szczególnie sezon Lato 2018 były dla nas bardzo udane. Sukces był zasługą optymalnego przygotowania programu handlowo-operacyjnego oraz sprawnej realizacji, dzięki czemu wykonaliśmy więcej lotów niż przed rokiem. Wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zwiększyliśmy zarówno przychody jak i zysk na poziomie operacyjnym oraz netto pomimo wyższych kosztów paliwa, wyższych kosztów załóg oraz negatywnych różnic kursowych  mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Pracujemy już nad kolejnym rokiem. Popyt na nasze usługi zgłaszany przez biura podróży w całej Europie jest bardzo duży. Niedobór podaży usług przewozowych jest między innymi spowodowany wypadnięciem z rynku kilku naszych konkurentów. Ale nie zmieniamy naszego podejścia i kontraktujemy loty tylko z najbardziej stabilnymi partnerami. Warunki rynkowe są dla nas sprzyjające i pozwalają nam na przyśpieszenie tempa wzrostu w przyszłym roku. Nowe możliwości dadzą nam też samoloty Boeing 737 MAX 8, które sprowadzamy w najbliższych tygodniach – dodaje.

czytaj więcej

easyJet: 17% wzrost całkowitego zysku po opodatkowaniu w roku obrotowym 2018

2018-11-26

Niskokosztowe brytyjskie linie easyJet podały wyniki finansowe w roku obrotowym kończącym się 30 września 2018, z których wynika, że całkowity zysk przewoźnika po opodatkowaniu wzrósł o 17% do 358 mln funtów. Zysk brutto przed opodatkowaniem wzrósł o 41% do 578 mln funtów i o 69% do 690 mln funtów, z wyłączeniem operacji na lotnisku Berlin Tegel. easyJet przejęły operacje upadłych niemieckich linii airberlin w 2017 i ich niefektywny rozkład, co miało wpływ wyniki firmy. Przychody easyJet wzrosły o 16,8% do 5,9 mld funtów.

czytaj więcej

Informacja IATA o sytuacji finansowej branży lotniczej we wrześniu i październiku 2018

2018-11-26

Wartość akcji linii lotniczych...

czytaj więcej

Informacja IATA o sytuacji finansowej branży lotniczej we wrześniu i październiku 2018

2018-11-26

Wartość akcji linii lotniczych. W październiku 2018 wartość akcji linii lotniczych (globalnie)spadła w porównaniu z końcem września gwałtownie - aż o 10,1%. We wrześniu spadła o 1,0%, po dwóch miesiącach wzrostów o 0,4% (sierpień) i o 4,8% (lipiec). W październiku wartość wszystkich akcji też spadła, ale nie aż tak gwałtownie - o 7,6% (indeks FTSE).

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony