INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr
Polska


Barometr Polska październik 2016. Część I

Marek Serafin, 2016-12-06
     

W październiku dynamika wzrostu przewozów wyniosła rekordowe 14,3% i była najwyższa od lutego br. W polskich portach lotniczych obsłużono łącznie 2 935 316 pasażerów.

 

Nadal głównym generatorem wzrostu jest, przede wszystkim, LOT, który błyskawicznie nadrabia, i to już z nadwyżką, straty rynkowe wynikające z ograniczeń nałożonych przez KE.

 

Nieco już mniejszą rolę odgrywała rywalizacja FR-W6, choć nadal ich dynamika wzrostu przewozów jest zbliżona do dwucyfrowej.

 

W tym miesiącu słabsza sytuacja na rynku charterowym, choć lepsza, niż w szczycie letnim, nie wpływała już tak istotnie na wyniki łączne.

 

Spore znaczenie miał fakt zaniżonej bazy porównawczej, gdyż w 2015 roku, w pierwszej połowie października, zamknięty był port poznański.

 

 

Uwaga: należy pamiętać, że bieżący rok jest rokiem przestępnym.

 

Komentarz PRTL.pl

W październiku tradycyjnym liderem, wzrostu (indeks oferowania) był tradycyjnie już LOT. W roku 2015 miał on w październiku wyjątkowo duży, wręcz rekordowy, spadek oferowania o 9,9%, tymczasem dwaj „tani” konkurenci odnotowali wtedy bardzo znaczne, wręcz ogromne wzrosty, FR o 24,1%, W6 o 22,7%.

 

Również w tym miesiącu oferowanie FR wzrosło szybciej niż W6, gdyż węgierski przewoźnik w znacznie większym stopniu uwzględnia „naturalną sezonowość ruchu”, podczas, gdy FR chętnie lokuje na naszym rynku, poza-sezonowe nadwyżki.

 

Na sam koniec sezonu letniego poprawiła się zdecydowanie sytuacja na rynku przewozów charterowych. WAW i POZ odnotowały, pod tym względem, istotne wzrosty. W tym drugim przypadku zadecydował fakt zamknięcia portu w pierwszej połowie października 2015. Z tego samego powodu ogólny indeks wzrostu został „zawyżony” o nieco ponad 2ppct.

 

Wciąż trwa świetna passa w przewozach krajowych. W październiku istotne znaczenie odegrało przeniesienie połączeń FR do GDN i WRO z WMI do WAW.

 

Cały rynek

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

- cały rynek: 3 136,5 (+13,7),

- FR: 862,6 (+10,9),

- W6: 678,0 (+8,8),

- LO: 670,4 (+32,7!!!),

- Grupa LH (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 358,4 (+6,0),

- DY/D8: 90,4 (+4,0),

- AF/KL: 75,9 (+9,8),

- SK: 60,0 (+13,4),

- BA/EI/VY/IB: 45,2 (+7,4),.

 

Uwagi:

- tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują, do co najmniej, dwóch miast w Polsce.

 

 

Koniec części I.

 


Marek Serafin

PRTL.pl

 

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.pl

 

 

Czytaj także:

Barometr Polska październik 2016. Część II

 

 

Wcześniejsze Barometry Polska dostępne są w zakładce:

Rynek lotniczy / Przewozy Pax

  

 

 

 

Tagi:

ACI | AEA | IATA | Komunikacja | Linie lotnicze | Lotnisko | Odprawa pasażerska | Oferowanie | Operacje lotnicze | Pasażer | Połączenia | Praca | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony