INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr
Polska


Barometr Polska styczeń 2017. Świetny początek roku

Marek Serafin, 2017-03-06
     

W styczniu 2017 polskie porty obsłużyły 2 461 043 pasażerów, a dynamika wzrostu przewozów wyniosła aż 19,2%.

 

W tym miesiącu, podobnie jak w całym, roku 2016 głównymi generatorami wzrostu ruchu były LOT oraz Ryanair i Wizz Air. Dane o oferowaniu rozkładowym wskazują, że szczególnie duża była dynamika wzrostu przewozów tych dwóch pierwszych linii. Z danych historycznych wiemy, że pomimo znacznej dynamiki wzrostu oferowania linie te, podobnie, jak większość innych, utrzymują wysokie współczynniki wykorzystania miejsc pasażerskich.

 

Komentarz PRTL.pl

Oferowanie (i przewozy) LOT-u nadal rosną w błyskawicznym tempie, mimo, iż porównywane są z wyższą bazą – w styczniu 2016 przestały obowiązywać ograniczenia nałożone przez KE. Liczba foteli oferowanych przez polską linię bardzo szybko zbliża się do oferowania Wizz Air-u, a dane w ASK na pewno są już wyższe, gdyż średnia długość odcinków LO jest znacznie większa.

 

Ryanair realizuje program ekspansji zimowej, zarówno na trasach krajowych, jak i, przede wszystkim, zagranicznych. Wiemy już też dość dokładnie, iż podobna fala przyjdzie w Zimie 2017/18.

 

Wizz Air jest, poza sezonem, znacznie ostrożniejszy. Nie stosuje aż tak agresywnej polityki cenowej, jak FR, a więc i jego zdolność do kreowania, w miesiącach zimowych, dodatkowego popytu jest mniejsza.

 

Grupa LH stabilizuje oferowanie. Podobną strategię zastosuje w najbliższym sezonie letnim – patrz nasz dwuczęściowy raport – Oferowanie w Sezonie Lato 2017 – porównanie z sezonem poprzednim.

 

Znaczny wzrost oferty Grupy AF/KL wynika ze znacznie większego oferowania KL do/z KRK.

 

Air Berlin zawiesił rejsy do GDN, ale, w sezonie Lato 2017, na dwóch pozostałych punktach, WAW i KRK, znacznie zwiększy oferowanie.

 

SAS rozwija ofertę do wybranych portów regionalnych (GDN i KRK).

 

Indeks wzrostu przewozów jest istotnie wyższy od indeksu wzrostu oferowania rozkładowego. Cząstkowe dane oraz dane historyczne wskazują, że w styczniu linie rozkładowego poprawiły swoje LF-y, a dodatkowo, wzrosły przewozy charterowe w największych pod tym względem portach (WAW i KTW).

 

Cały rynek

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

- cały rynek: 2 963,8 (+14,3!),

- FR: 897,9 (+17,5!!),

- W6: 621,4 (+7,7),

- LO: 611,1 (+21,0!!!),

- Grupa LH: (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 297,2 (-0,2),

- AF/KL: 68,3 (+24,9!!),

- DY/D8: 58,6 (+1,0)),

- SK: 47,1 (+10,6),

- BA/EI/VY/IB: 38,2 (+2,4),

- AB: 26,6 (-16,6!!),

- AY:19,2 (+9,1).

 

Uwagi:

  • tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują do co najmniej dwóch miast w Polsce.

 

 

Koniec części I.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.pl

Zdjęcie: Monika Figurska, IKKU 

 

 

Wcześniejsze Barometry Polska dostępne są w zakładce:

Rynek lotniczy / Przewozy Pax 

 

 

 

 

Tagi:

ACI | AEA | IATA | Komunikacja | Linie lotnicze | Lotnisko | Odprawa pasażerska | Oferowanie | Pasażer | Połączenia | Praca | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony