INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr
Polska


Barometr Polska czerwiec 2017

Marek Serafin, 2017-08-01
     

W czerwcu 2017 polskie porty obsłużyły 3 900 000 pasażerów a dynamika wzrostu przewozów wyniosła aż 16,5%. Miesięczne wyniki są bardzo stabilnie wspaniałe we wszystkich segmentach rynku. Rozwiane są też już wątpliwości dotyczące rynku charterowego. Po małym kryzysie, wrócił on do bardzo wysokiej dynamiki wzrostu.

 

Wśród linii lotniczych zdecydowanymi liderami są FR i LO. Polski przewoźnik znów przyśpiesza tempo wzrostu oferowania, a więc i przewozów. Nasila się walka konkurencyjna, co oczywiście sprzyja tendencjom wzrostowym.

 

 

 

Uwaga: należy pamiętać, że bieżący rok jest rokiem przestępnym.

 

Komentarz PRTL.pl

Polski rynek jest cały czas w okresie hossy. Dynamicznie rozwijają się wszystkie segmenty, zarówno biznesowy i wyjazdów służbowych, jak i wakacyjno- turystyczno- rodzinny. Coraz większe znaczenie mają też przewozy tranzytowe LOT-u przez jego warszawski hub. Potencjalni pasażerowie pozytywnie reagują na agresywną politykę cenową linii lotniczych, szczególnie ultra tanich.

 

Cały czas rynek ciągną dwaj liderzy: FR i LO. Obaj są bardzo aktywni we wszystkich obsługiwanych przez siebie segmentach rynkowych. W szczycie sezonu zwiększa tempo wzrostu oferowania W6.

 

Wciąż bardzo aktywna jest grupa AF/KL, a właściwie jej „holenderski oddział”

 

Dane bezpośrednie (KTW, POZ i WRO) i pośrednie (indeks wzrostu przewozów i indeks wzrostu oferowania rozkładowego) wskazują, że rośnie coraz szybciej rynek charterowy. Oznacza to nie tylko utrzymywanie się, ale nawet pogłębienie sezonowości przewozów. Jest szansa, że wejście na ten rynek Ryanair-Sun odwróci ten trend.

 

Dane wskazują, że linie rozkładowe poprawiają LF-y. To ważna zachęta do dalszego inwestowania w rynek.

 

Cały rynek

 

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

  • cały rynek: 3 554,1 (+14,5),
  • FR: 1 020,6 (+18,8),
  • W6: 744,1 (+7,7),
  • LO: 754,5 (+11,2),
  • Grupa LH: (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 368,5 (+5,3),
  • AF/KL: 87,6 (+15,3!!), nowe rejsy z AMS do KTW (HV) i GDN (KL),
  • DY/D8: 84,8 (-3,4), zawieszenie WAW-LGW,
  • SK: 67,5 (+13,1!!),
  • BA/EI/VY/IB: 46,8 (+2,2),
  • AB: 36,2 (+44,8!!), znacznie więcej rejsów do KRK i WAW,
  • AY:23,6 (+4,0).

 

Uwagi:

  • tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują, do co najmniej, dwóch miast w Polsce.
  • w czerwcu 2017 LOT zwiększył oferowanie, w porównaniu z planowanym, oprawie 40 tys. foteli. Więcej informacji – patrz część II.

 

Koniec części I.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.pl

 
 
 
Tagi:

ACI | AEA | IATA | Linie lotnicze | Lotnisko | Porty lotnicze


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony