INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wyniki finans. przewoźników


Wyniki przewozowe wybranych linii europejskich - czerwiec 2017

Marek Serafin, 2017-07-24
     

W Europie, dla większości linii czerwiec to początek okresu szczytu przewozowego. Najlepszych czterech miesięcy w roku. To wtedy, w dużym stopniu, decydują się całoroczne wyniki finansowe.

 

Trwa wyjątkowa passa rynkowa w naszym regionie. Podobnie jak w poprzednich miesiącach potwierdzają to wyniki Wizz Air-a, lotnisk – patrz kolejne raporty Barometr europejskich lotnisk oraz częściowe dane dotycząceprzewozów Ryanaira. Nie publikujemy miesięcznych danych przewozowych LOT-u, ale wiadomo, że indeksy wzrostu są bardzo wysokie.

 

Nasz raport dotyczy, z niewielkimi wyjątkami, wszystkich najważniejszych graczy na naszym kontynencie i bardzo dobrze pokazuje najważniejsze procesy dotyczące popytu i podaży oraz trendy zmian rynkowych.

 

Wyniki czerwca 2017 w porównaniu z czerwcem 2016

 

Linia lotnicza
Pax
[tys.]
Zmiana
[%]
RPK
[mln]
Zmiana
[%]
LF
[%]
Zmiana
[ppct]
LH Grupa
11 980
18,0
23 929
15,9
82,8
2,6
LH
5 972
2,7
14 061
4,0
84,0
2,9
LX
1 639
5,8
3 954
10,7
82,8
3,2
OS
1 262
16,7
1 968
13,6
78.5
2,6
SN + EW
3 157
79,0
3 970
114,2
80,9
2,1
AF/KL Grupa
9 006
8,2
24 045
8,3
87,7
2,2
AF
4 615
7,0
12 583
7,8
86,1
2,9
KL
2 911
8,6
8 954
7,8
89,3
1,1
HV
1 480
11,4
2 507
12,9
90,4
1,5
IAG Grupa
9 752
3,2
22 878
3,9
84,3
0,3
BA
 
 
12 854
0,9
83,6
-0,4
IB
 
 
4 905
9,8
84,6
0,9
EI
 
 
2 292
14,5
86,9
0,9
VY
 
 
2 827
0,3
85,4
1,9
TK
6 132
12,6
11 919
12,0
74,9
2,7
SK
2 669
3,4
3 385
6,2
80,8
-0,7
AY
1 100
9,1
2 829
13,4
86,8
2,7
FR
11 800
    12,0  
 
 
96,0!!
2,0
U2
7 720
11,3
 
 
94,8
0,8
DY
3 059
10,0
5540
19,0
89,7
-0,5
W6
2 488
23,6!!
 
 
92,3
0,6
 

Wyniki narastająco i porównanie z okresem styczeń - czerwiec 2016

 

Linia lotnicza
Pax
[tys.]
Zmiana
[%]
RPK
[mln]
Zmiana
[%]
LF
[%]
Zmiana
[ppct]
LH Grupa
59 990
17,2
121 882
15,6
79,0
2,7
LH
31 225
4,8
72 731
4,9
79,9
3,4
LX
8 764
6,1
21 464
11,8
79,9
2,6
OS
5 782
13,5
9 045
8,2
73,6
0,4
SN + EW
14 505
76,1
18 778
118,0
77,4
0,9
AF/KL Grupa
47 145
6,5
130 909
5,9
86,3
1,4
AF
24 698
2,1
69 379
2,7
84,8
1,3
KL
15 636
8,3
49 997
7,9
87,8
1,5
HV
6 812
20,4
11 534
19,5
89,0
0,8
IAG Grupa
 48 806
     4,6
  119 157
4,3
80,9
0,9
BA
 
 
71 210
1,9
80,3
0,5
IB
 
 
25 426
6,7
82,8
2,4
EI
 
 
9 586
13,9
78,8
-0,2
VY
 
 
12 935
6,5
82,7
1,8
TH
30 281
0,7
61 275
1,6
76,0
2,4
SK
14 079
5,9
17 289
11,6
73,1
2,2
AY
5 674
7,5
14 233
9,6
82,6
4,5
FR
61 270
12,4
 
 
 
 
U2
38 769
10,4
 
 
 
 
DY
15 276
12,8
27 563
20,9
86,2
   -0,4
W6
12 786
23,5!!
 
 
 
 
 

Uwagi:

  • Tak wysokie indeksy wzrostu przy grupie LH wynikają w znacznym stopniu z faktu, że SN Brussels formalnie dołączyła do niej na początku 2017.
  • Przy analizie danych narastająco należy pamiętać o efekcie roku przestępnego.

 

Możemy tylko powtórzyć to, o czym pisaliśmy w poprzednich miesiącach. Nadal trwa świetna passa europejskiego rynku lotniczego, dotyczy to w szczególności ultra-tanich i tanich linii oraz naszego regionu.

 

Jeżeli chodzi o wyniki czerwca to warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów:

  • nadal bardzo szybko rosną przewozy „młodszych braci”: KL, IB, LX i EI.
  • Austrian coraz aktywniej wykorzystuje świetną koniunkturę rynkową w naszym regionie,
  • THY poprawia wyniki, również na obszarach, na których notował duże spadki – w Europie i na Północnym Atlantyku.
  • mkną do przodu wszystkie tanie linie. Jedyny wyjątek to Vueling.
  • Finnair kontynuuje strategię bardzo szybkiego rozwoju wykorzystując nowe samoloty dalekiego zasięgu – A350.
  • z bardzo nielicznymi wyjątkami przewoźnicy rozkładowi bardzo zdecydowanie poprawiają LF-y i to znacznie. A już w ubiegłym roku były one na bardzo wysokim poziomie. W przypadku FR i U2 możemy mówić o barierze oferowania. Najprawdopodobniej taka sytuacja będzie miała miejsce przez cały okres szczytu letniego.
  • na słabsze czerwcowe wyniki BA, miała, najprawdopodobniej wpływ zapowiedź lipcowego strajku części personelu pokładowego.

 

 

Wyjaśnienie skrótów:

  • Zmiana - zmiana w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku (w procentach),
  • Pax - liczba pasażerów (w tysiącach),
  • RPK - praca przewozowa ustalona poprzez pomnożenie liczby płatnych pasażerów przez przeleciany przez nich dystans (w kilometrach),
  • LF - współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

 

 

 

Tagi:

Komunikacja | Konkurencja | Linie lotnicze | Obłożenie | Oferowanie | Pasażer | Podróż | Połączenia | Popyt | Praca | Przewozy | Przychody | Rozwój


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony