INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wyniki finans. przewoźników


Wyniki finansowe wybranych linii europejskich – rok 2017 lub „podobne”. Część II

Marek Serafin, 2018-06-05
     

Prezentujemy dziś drugą część zestawienia wyników finansowe wybranych europejskich linii lotniczych w 2017. W kilku przypadkach jest to albo rok finansowy 2017/2018 albo 2016/17. Uwzględnieni są tu wszyscy najważniejsi gracze rynkowi, z EU,  zarówno spośród linii sieciowych, jak i tanich, plus Turkish Airlines.

 

Rok 2017  lub rok finansowy 2017/18  łączne przychody, dostępna gotówka (free Cash flow) – w porównaniu do 2017.

 

Linia lotnicza

Przychody

w mln

Indeks/ zmiana

Gotówka (free Cash flow mln)

Indeks/

zmiana

Zadłuż.

netto

Indeks zmiana

Grupa LH

35 579

 28 399 (Dział. Przewoz.)

+12,4%

+15,2%

2 253

5 035*

+98,0%!!

+55,1%

2 884

+6,8%

LH

16 441

+6,7%

 

-

-

-

LX

4 727

+5,7%

 

-

-

-

OS

2 358

+9,5%

 

 

 

 

EW SN*

4 041

+96,2%!!

 

 

 

 

AF/KL Grupa

25 781

+3,8%

696

+349mln

1 657

-1 998mln

AF

15 828

+2,7% 

 

 

 

 

KL

10 340

+5,5

 

 

 

 

HV

605

+25,3%

 

 

 

 

IAG Grupa

22 972

20 245 ( przew. pax)

+1,8%

+1,6%

6 676

+3,9%  

7 759

-4,9%

                     BA

               12 269

7,2%

 

 

 

 

IB

4 851

5,8%

 

 

 

 

EI

                 1 859

5,3%

 

 

 

 

VY

2 125

2,9%

 

 

 

 

THY**

39 779

+35%!!

7 132*

+38,2

 

 

           SAS***

42 654

+8,1%

2 443*

-33,3%

8 575

-13,2%

    AY

                2 568

+10,9%

382*

+162mln

710

+39mln

           FR****

                6 647,8

+1,7%

1 927,2*

 

+80,9mln

4 384,5*****

+9,0%

U2 #

                   5 047

+8,1

663

+276mln

-

-

           W6*** *

1 948

+24,0%

980

+206mln

-

 

      Norwegian

30 948,3

+19,3%

2 901,3*

-4,4%

41 608,3*****

+23,4%

 

Uwagi:

* to Cash flow z działalności operacyjnej,

** w Turkish Lira

*** wyniki roku finansowego 1.XI 2016 -30.X 2017.

****   wyniki roku finansowego 1.04.2017 – 31.03.2018!!

***** obecne i długoterminowe zadłużenie również zobowiązania wynikające z leasingu finansowego samolotów.

# wyniki roku  finansowego 1.10.2016 – 30.09.2017 w GBP

 

  1. Dane dotyczące przychodów dowodzą, że w całej Europie utrzymuje się wciąż bardzo dobra sytuacja popytowa. Dotyczy ona zarówno (i szczególnie), przewozów frachtowych, jak i rynku pasażerskiego. W tym drugim przypadku liderem jest rynek podróży tanich i ultra-tanich. Tu przoduje Europa Środkowa i Południowo-Wschodnia. Świadczą o tym chociażby świetne wyniki W6. Świetną sytuację na rynku cargo potwierdzają wyniki Lufthansy Cargo. Wzrost przychodów o 21,1%!! I EBIT na poziomie 242mln – 9,6%!, poprawa aż o 12ppct!.  W Grupie AF/KLM wzrosty nie były już tak imponujące – jedynie 2%, ale w samym czwartym kwartale 2017 – aż 10,9%. Również w IAG dynamika wyniosła tylko 1,6%. Dzięki takim wynikom wpływy LH Cargo (2,5mld EUR) były już zdecydowanie większe niż całej Grupy AF/KLM (2,09mld) i IAG – 1mld. 
  2. Wśród globalnych grup w fazę skokowego wręcz wzrostu weszła Lufthansa. Dotyczy to, w szczególności, Eurowings, którego rozwój stał się priorytetem strategicznym. W IAG wszyscy partnerzy znajdują się na „ścieżce wznoszącej”, jeżeli chodzi o wzrost przychodów, natomiast w AF/KLM tylko część holenderska. I tu super szybko rozwija się tania spółka-córka, Transavia.   Turkish Airlines znów jest „super-zdrowym rekinem”.
  3. Świetne wyniki finansowe, dynamiczne wzrosty przychodów przekładają się na istotne poprawy parametrów płynnościowych prawie wszystkich średniaków. Jedyny istotny wyjątek, i tu, to Norwegian. Przewoźnik bardzo znacznie zwiększył swoje wpływy, jednak ogromnym problemem był wręcz niekontrolowany wzrost kosztów jednostkowych – bez paliwa.  W cały roku wzrosły o 4%, a w czwartym kwartale aż o 6%.   

 


Marek Serafin

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Finanse | Linie lotnicze | Wynik netto


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony