Artykuły
Dziś mozaika wydarzeń o różnych ciężarach gatunkowych, ale bardzo symptomatycznych dla europejskiego rynku lotniczego.
Grupa Lufthansy
Prezes Grupy, Carsten Spohr, w sposób bardzo otwarty, przekazał informacje o obecnej sytuacji i, przede wszystkim, strategii Eurowings i Austrian.
i/ Eurowings
Do obecnego roku celem strategicznym taniej linii był maksymalnie szybki wzrost. Został już praktycznie zrealizowany. Przewoźnik miał stać się trzecim co wielkości europejskim LCC z 210-cioma samolotami. Ogromną rolę odegrało tu przejęcie aż 77 samolotów upadłego Air Berlin. Ze względu na trudna sytuację na rynku EW musiał też pozyskać pewną liczbę egzemplarzy w droższym leasingu operacyjnym. Linia uzyskała też kilka dodatkowych AOC, w tym brytyjskie, przygotowując się do BREXIT-u.
To wszystko oznaczało znaczne dodatkowe koszty. W pierwszym kwartale 2018 Eurowings poniósł stratę operacyjną na poziomie 204 mln EUR. Szef grupy przewiduje, że również w całym bieżącym roku linia odnotuje ujemny wynik (EBIT).
Pełen komentarz dostępny jest w
Austrian | Eurowings | Finanse | Grupa Lufthansa | Komunikacja | Konkurencja | LOT | Oferowanie | Praca | Przychody | Rozwój | Strategia
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.