INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Wąskokadłubowe samoloty dalekiego zasięgu. Jak dla nich – bardzo

Marek Serafin, 2018-07-30
     

W Polsce podejmowanie prób patrzenia w przyszłość rynku lotniczego ma specyficzne i wyjątkowe znaczenie. Obecni decydenci i bardzo znaczna część mediów traktują kwestię budowy CPK, jako przesądzoną, choć nie są znane opinii publicznej nawet bardzo skrócone wersje rzetelnych analiz i uzasadnień, które w „normalnej” sytuacji byłyby wymagane przy inwestycji stukrotnie tańszej. My konsekwentnie podejmujemy próby patrzenia na europejski i światowy rynek lotniczy w długim i bardzo długim horyzoncie czasowym. Bo to wtedy LOT, a z nim CPK mają stać się członkami elitarnego klubu graczy konkurujących o przewozy interkontynentalne.

 

W takiej sytuacji warto wnikliwie przyglądać się decyzjom i planom tych, którzy podejmują się gigantycznych projektów inwestycyjnych, aby zwyciężać na rynku przyszłości. Tu numerem jeden są producenci samolotów, szczególnie interkontynentalnych. I nie ma problemu bogactwa, a żaden polski koncern nie odgraża się, że odbierze super-dwójce istotną część rynku. Ich analizy muszą być szalenie rzetelne, gdyż są to inwestycje komercyjne w 100% lub prawie. Z inwestycjami infrastrukturalnymi bywa już różnie – jak widzimy.

 

Airbus i Boeing starają się odczytywać trendy zmian rynkowych już wtedy, gdy dopiero się rodzą. A bywa i tak, że swoimi inwestycjami i projektami próbują wpływać na przyszłą strukturę rynku. Tak było z projektem A380. Nie wiemy, czy nasi czytelnicy pamiętają, ale obecny typ miał być najmniejszym. Za nim czekały w kolejce jeszcze większe i ekonomiczniejsze podtypy. W ten sposób konsolidacja rynku przewozów interkontynentalnych wokół grup mega przewoźników i mega hub-ów miała przyśpieszyć i pogłębić się.

 

 

Pełna treść publikacji dostępna w:

Samoloty / Publikacje

 

 

 

Tagi:

Airbus | Boeing | Paliwo | Samolot


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony