INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Umowy marketingowe promujące region jako niedozwolona pomoc publiczna dla linii lotniczych – kiedy działalność organizacji promującej turystkę w regionie można przypisać państwu

Jakub Kociubiński, 2019-09-27
     

W ostatnim felietonie opisywana była sprawa dotycząca ostatecznie nieudanej próby podważenia decyzji Komisji Europejskiej (KE, Komisji) stwierdzającej, że wsparcie na budowę nowego terminala w Marsylii i preferencyjne stawki oferowane przewoźnikom niskokosztowym korzystającym z obiektu nie stanowią niedozwolonej pomocy publicznej. Porażka skargi została spowodowana głównie przez niemożność udowodnienia przez stronę skarżącą, że doszło do zaburzenia konkurencji w skutek kwestionowanej praktyki. Równocześnie (02.08.2019) Komisja wydała decyzje stwierdzającą, że kroki podejmowane dla przyciągnięcia ruchu lotniczego do portu lotniczego Montpellier (MPL) stanowią niedopuszczalną pomoc przyznaną Ryanairowi – głównemu niskokosztowemu przewoźnikowi operującemu z obiektu – i zarządziła od linii zwrot przyznanej korzyści w łącznej wysokości ok. 8,5 mln EUR. Mamy więc dwie sprawy dotyczące na pierwszy rzut oka zbliżonego stanu faktycznego i dwa zasadniczo różne rezultaty. W niniejszej sprawie dotyczącej Montpellier zasadnicza kwestia dotyczyła jednak samego istnienia pomocy dla konkretnego przewoźnika i charakteru korzyści odnoszonej przez beneficjenta, nie zaś wpływu na działalności innych uczestników rynku.

 

W 2017 do Komisji wpłynęła skarga, zarzucająca, że Ryanair w latach 2010-2015 otrzymywał niedozwoloną pomoc publiczną od władz lokalnych z okolic Montpellier przyznawaną w formie kontraktów marketingowych udzielanych za pomocą APFTE – organizacji zajmującej się promowaniem lokalnej turystyki i promocją regionu. W jego skład wchodzi obecnie 26 członków, w tym przedstawiciele różnych regionalnych i lokalnych podmiotów publicznych, a także 19 podmiotów prywatnych działających w sektorze turystyki. Od czasu utworzenia APFTE jest finansowane prawie w całości z dobrowolnych składek regionalnych i lokalnych podmiotów publicznych. Środki te są dotacjami i stanowią uzupełnienie obowiązkowych składek członkowskich należnych od różnych członków stowarzyszenia, które konsekwentnie stanowiły niewielki odsetek zasobów stowarzyszenia.

 

 

Pełna treść opracowania dostępna jest w

Linie Lotnicze / Publikacje

 

 

 

Tagi:

Linie lotnicze | Marketing | pomoc publiczna


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony