INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Publikacje


Sukces firmy Comarch SA

Marek Serafin, 2012-12-12
     

Spółka córka polskiej firmy Comarch SA - ComarchUK Ltd podpisała z lotniskiem Heathrow kontrakt na wdrożenie nowego programu lojalnościowo-marketingowego o nazwie WorldPoints.

 

Lotnisko londyńskie chce rozbudować i poprawić funkcjonalności istniejącego już programu, który jest i tak największym tego typu programem na świecie.

 

Przychody z działalności poza-lotniczej mają dla portu ogromne znaczenie. W roku 2011 przychody ze sprzedaży na Heathrow wyniosły 1,7 mld funtów i wzrosły o ponad 13% w porównaniu z rokiem 2011 - natomiast przychody netto w przeliczeniu na pasażera wzrosły o 5,3% do 4,35 funta. Lotnisko Heathrow ma najwyższy poziom sprzedaży detalicznych ze wszystkich lotnisk na świecie. Jest to zrozumiałe nie tylko dlatego, że jest jednym z największych lotnisk na świecie, ale również dlatego, że znaczną część jego klientów stanowią pasażerowie tranzytowi, a w tym korzystający z rejsów dalekiego zasięgu. Ci pasażerowi spędzają często na lotnisku kilka godzin, a ich skłonność do zakupów jest szczególnie duża.

 

Jest więc zrozumiałe, że Heathrow inwestuje w rozwiązania informatyczne, które zdecydowanie poprawią jakość i atrakcyjność ich programu lojalnościowego.

 

Program WorldPoints, z punktu widzenia klientów ma podobne założenia jak programy lojalnościowe - frequent flyer - linii lotniczych.

 

Pasażerowie - klienci zdobywają punkty za zakupy dokonane w jednym z 340!! punktów sprzedaży detalicznej w porcie oraz za zakup usług bezpośrednio od portu - czyli za opłaty parkingowe oraz bilety na pociąg Heathrow Express. Punkty mogą być zamieniane na vouchery akceptowane przez sklepy lotniskowe. Program lojalnościowy ma stanowić zachętę do kolejnych zakupów, a w przypadku pasażerów tranzytowych, którzy mają możliwość wyboru portu, w którym dokonają na przykład zakupów duty free ma skłaniać ich do wyboru sklepów na Heathrow. Partnerami programu są m.in. British Airways, Virgin Atlantic oraz linie korzystające z programu FF Miles&More. Oznacza to, że punkty zdobyte w programie WorldPoints mogą być zamieniane mile tych przewoźników. oraz, że członkowie programu Miles&More mogą zamieniać zdobyte tam mile na vouchery programu lotniskowego.-

 

Dla portu olbrzymie znaczenie ma możliwość budowania bazy danych o pasażerach korzystających z lotniska. Dokonywania segmentacji rynkowej.

 

Poprawia to zdecydowanie skuteczność akcji marketingowych, istotnie pomaga przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.

 

Bez tego typu programu wiedza lotniska o korzystających z niego pasażerach jest bardzo ograniczona, nieporównywalnie mniejsza niż linii lotniczych.

 

Lotnisko Heathrow nie podaje ilości członków Worldpoints, ale musi być ona znaczna, jeżeli port zdecydował się na zainwestowanie w zakup programu znacznie udoskonalonego.

 

Firma Comarch specjalizuje się w tworzeniu programów informatycznych dla biznesu związanego z transportem lotniczym.

 

Stworzyła programy FF dla bardzo dużej linii amerykańskiej Jet Blue (program True Blue), dla rosyjskiej linii S7 (program Priority) oraz dla brazylijskiej linii Azul.

 

Współpracuje też z LOT-em. Stworzyła dla polskiego przewoźnika program lojalnościowy dla firm („LOT dla firm”) oraz strony internetowe: LOT.com.

 

Comarch korzysta z doświadczeń lotniczych tworząc systemy lojalnościowe dla firm z innych niż lotnicza branż. Jest twórcą między innymi programów dla sieci w Polsce sklepów Alma oraz w Rosji sklepów X5. Pracuje też dla giganta naftowego - BP.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

 

 

 

 

 

Tagi:

Comarch | Inwestycje | Lotnisko Heathrow | Pasażer | Umowa | Usługi


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony