INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Innowacje & Technologie


Cyberbezpieczeństwo jako fundament rozwoju biznesu

2017-02-17
     

Jak konkurować w zdigitalizowanym świecie

Żyjemy w czasach cyfrowej rewolucji. O pozycji firmy w branży świadczy nie tylko doświadczenie wynikające z wieloletniej obecności na rynku, ale przede wszystkim zdolność do funkcjonowania w zdigitalizowanej rzeczywistości. Z najnowszych badań Cisco wynika, że 40% firm o silnej pozycji w swojej branży zostanie w ciągu najbliższych 5 lat znacznie osłabionych lub zastąpionych przez nowych graczy. 

 

Aby móc skutecznie konkurować na zdigitalizowanym rynku firmy muszą nauczyć się adaptować do nowej cyfrowej rzeczywistości i umiejętnie wykorzystywać w swojej działalności najnowsze technologie.

 

Podstawa cyfrowej transformacji

Obecnie, jednym z najbardziej cennych i newralgicznych zasobów firm są posiadane przez nie dane. W zależności od ich wykorzystania mogą stać się one albo gwarantem rozwoju biznesu, albo przyczynić się do jej upadku. Rozwój takich trendów technologicznych jak IoT (Internet of Things), Big Data, analityka czy automatyzacja pozwala wykorzystywać dane na niespotykaną dotąd skalę oferując nowe, spersonalizowane rozwiązania, przy zachowaniu niższych kosztów i zwiększonej satysfakcji klienta. Otwiera to zupełnie nowe perspektywy rozwoju przed branżą lotniczą. Jednak, aby móc w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii, należy pamiętać o solidnej podstawie na której oprze się cyfrowa transformacja firmy. Podstawie, która napędza wzrost i innowacyjność oraz daje pewność przy wdrażaniu nowych, cyfrowych rozwiązań. Tą podstawą tą jest cyberbezpieczeństwo.

 

- Firmy, które nie posiadają wyraźnie sformułowanej strategii bezpieczeństwa będą wolniej przystosowywać się do nowej cyfrowej rzeczywistości. Właściwa strategia bezpieczeństwa to podstawa cyfrowej transformacji i motor napędzający rozwój, mówi Mariusz Baczyński, Dyrektor Sprzedaży Rozwiązań Cyberbezpieczeństwa w Europie Wschodniej, Cisco.

 

Skutki naruszenia bezpieczeństwa

Wraz z rozwojem nowych technologii i rosnącym znaczeniem danych wzmaga się również aktywność organizacji cyberprzestępczych stosujących m.in. ataki złośliwym kodem wymuszającym cyfrowy okup (ransomware). Dostęp do danych zostaje zablokowany, a użytkownik może go odzyskać dopiero po zapłaceniu określonej sumy. Zdaniem FBI, na samych atakach typu ransomware cyberprzestępcy zarobili w 2016 roku ponad miliard dolarów. Eksperci przewidują rosnąca popularność tego typu ataków, które rozprzestrzeniając się samoistnie, będą destrukcyjnie oddziaływać na zasoby firm.

 

Długofalowym skutkiem naruszenia systemu bezpieczeństwa firmy, poza bieżącymi kosztami wynikającymi z usunięcia szkód związanych z cyberatakiem, może być utrata zaufania klientów, co w ostateczności może uniemożliwić prowadzenie działalności. Gdy klienci obawiają się współpracy daną firmą w obawie o bezpieczeństwo swoich danych, straty wynikające z tego tytułu mogą być olbrzymie.

 

Bezpieczeństwo a innowacje

Kolejnym, niezwykle ważnym aspektem cyberbezpieczeństwa w kontekście rozwoju prowadzonej działalności jest jego wpływ na innowacyjność firmy. Z badania „Cybersecurity as a growth advantage” przeprowadzonego przez Cisco wynika, że obawy firm związane z bezpieczeństwem powodują opóźnienia we wdrażaniu cyfrowych innowacji, które są obecnie głównym wyznacznikiem konkurencyjności.

 

Rys. 1 Ryzyko cyberzagrożeń i obawy związane z bezpieczeństwem hamują innowacyjność i spowalniają rozwój. Źródło: Cisco 2016

 

Firmy, które swój wysoki poziom dbałości o kwestie cyberbezpieczeństwa przekuwają w rzeczywistą przewagę konkurencyjną mogą wdrażać innowacje szybciej i pełniej realizować cyfrową transformację biznesu, która pozwoli im prawidłowo reagować na szybko następujące zmiany na rynkach. Ta elastyczność zwiększa ich skuteczność i stoi za lepszymi wynikami finansowymi. Wysoki poziom dbałości o cyberbezpieczeństwo daje także przedsiębiorstwom możliwość wprowadzenia dodatkowego wyznacznika marki, jakim jest wysoki poziom zaufania klientów. Jeżeli przyszli i istniejący klienci wierzą, że naruszenia bezpieczeństwa i prywatności nie będą mieć miejsca, wówczas zaufanie to staje się istotnym atrybutem marki, podobnie jak jakość, koszt i satysfakcja klienta. Przedsiębiorstwa mogą w związku z tym osiągnąć przewagę konkurencyjną promując ten potencjał wśród potencjalnych i obecnych klientów.

 

 

Źródło: Cisco

 

 

 

 

Tagi:

Cisco | Cyberbezpieczeństwo | Finanse | Infrastruktura | Innowacje | Internet | Inwestycje | Konkurencja | Praca | Rozwój | technologia


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony