INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017. ”Walec” Ryanaira wciąż się toczy

Marek Serafin, 2017-02-03
     

Ryanair zaczął już ogłaszać szczegóły swojego zimowego rozkładu 2017/18. Szczególnie imponująco wyglądają one w odniesieniu do Krakowa. Wzrost oferowania/ruchu o 40%!! Aż 14 nowych tras, a w tym tak interesujące, jak Marrakesz i Tel Aviv. Siatka linii będzie obejmowała już 50 miast. Więcej rejsów, między innymi, do GDN (trzy w tygodniu).

 

FR planuje roczne przewozy na poziomie 2,75 mln pasażerów.

 

Nawet pobieżna analiza nowych destynacji pokazuje, że przewoźnik nastawia się zarówno na ruch przyjazdowy (Berlin, Glasgow, Goeteborg, Malmoe, Norymberga, Tel Awiw itd.), jak i wyjazdowy – między innymi Ateny, Lizbona, Marsylia, Neapol, Sewilla.

 

Na niektórych trasach FR ma zamiar coraz aktywniej walczyć o ruch wyżej płatny – Londyn (trzy rejsy dziennie, Dublin, Mediolan, rejsy codzienne.

 

Oczywiście tak ogromny rozwój oferty linii ma ogromne znaczenie dla miasta i regionu. Oznacza on setki tysięcy nowych turystów. I to również w niskim, zimowym sezonie. I, jak widzimy, Ryanair kontynuuje w Polsce strategię skokowego rozwoju swojej oferty właśnie w okresie, gdy słabnie popyt na przewozy nie-biznesowe. Przekonał się wielokrotnie, że jego zdolność do kreowania nowego popytu „prawie z niczego” jest ogromna. I najwyraźniej dotyczy to, w stopniu wyjątkowym, właśnie rynku polskiego.

 

Inna nowość w sezonie Zima 2017/18 to aż sześć nowych połączeń z Polski do Izraela. Po trzy do Tel Awiwu (GDN, POZ, WRO) i do Ejlatu (WMI, GDN, POZ). Łącznie 12 rejsów tygodniowo. W przypadku Ejlatu to wyraźne konkurowanie z ofertami wykorzystującymi przeloty charterowe. TLV to zarówno ruch przylotowy, jak i wylotowy.

 

A jeszcze 2-3 lata temu Ryanair unikał operacji poza UE. Teraz stara się nie rezygnować z żadnej możliwości pozyskiwania nowego ruchu. Walec się toczy.

 

 

Marek Serafin 

 

Zdjęcie: Marek Kowalczyk, www.epwa.pl 

 

 

 

 

 

Tagi:

Komunikacja | Lotnisko | Oferowanie | Połączenia | Rozwój | Ryanair


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony