INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Europejczycy kochają Internet

Marek Serafin, 2016-06-24
     

SITA dostawca technologii związanych z podróżowaniem, głównie drogą powietrzną, opublikowała wyniki badań rynkowych dotyczących trendów w wykorzystywaniu IT przez europejskich pasażerów.

 

Zostały one przeprowadzone w pięciu krajach – Niemczech, Francji, Włoszech, Rosji i Hiszpanii. Łącznie reprezentują one prawie 60% całego europejskiego rynku lotniczego.

 

Wyniki badań pokazują, że aż 80% europejskich pasażerów wykorzystuje Internet do rezerwowania i zakupu biletów, 35% dokonuje check-in, a 31% drukuje samodzielnie karty pokładowe. To wyższe proporcje, niż globalne, które wynoszą, odpowiednio – 75%, 31% i 11%.

 

Zgodnie z badaniami SITA aż 92% Europejczyków ma ogólnie pozytywne doświadczenia z pobytów na lotniskach. Najwięcej negatywnych emocji budzą: kontrola bezpieczeństwa, paszportowa i odbiór bagażu. Negatywnym liderem jest ten pierwszy etap obsługi pasażera – 33% negatywnych opinii.

 

Zdaniem pasażerów mniej negatywnych emocji budzi brak określonego typu usługi (na przykład restauracyjnej), niż usługa na złym poziomie.

 

Prawie połowa europejskich pasażerów wykorzystuje w podróży tablety i aż 83% smartfony. To pokazuje, jak ważny na lotniskach jest, m.in. dostęp do Internetu.

 

Krótki komentarz

Tak ogromny udział internetowego kanału rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych, to z jednej strony efekt łatwości, z jaką Europejczycy posługują się tą technologią, a z drugiej bardzo świadomej polityki handlowej linii lotniczej. Tanie linie praktycznie zmuszają swoich klientów do wykorzystywania Internetu. Linie tradycyjne pozostawiają pasażerom wybór, ale bardzo mocno „zachęcają” ich do wyboru Internetu, stosując system dopłat przy korzystaniu z Call Centers i przekazując Agentom Sprzedaży ceny netto, do których muszą oni doliczać swoje opłaty serwisowe.

 

Według badań SITA 34% europejskich pasażerów to tzw. „careful planners”, którzy chcą w pełni kontrolować swoją podróż na każdym jej etapie. A to, między innymi, zapewnia im Internet.

 

Nieco zaskakująco niski procent Europejczyków dokonuje odpraw internetowych. Jak wiadomo, tanie linie stosują horrendalnie wysokie opłaty za odprawy na lotniskach. Przynajmniej na razie, taka odprawa w liniach tradycyjnych jest bezpłatna. Jednak i tak niewiele więcej niż jedna trzecia to dość mało. Być może istotnym elementem jest udział w badaniu rynku rosyjskiego. Tam udział tanich linii w obsłudze rynku jest bardzo skromny a pasażerowie linii tradycyjnych najwyraźniej gremialnie korzystają z odpraw lotniskowych. 

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

 

 

 

Tagi:

Bilety | Innowacje | Internet | Odprawa online | Oferowanie | Pasażer | Rezerwacje | Smartfon | Tablet


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony