INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 19.08-25.08.2016. Szybki rozwój Transavii - Francja

Marek Serafin, 2016-08-26
     

Transavia to spółka-córka grupy AF/KLM. Ma dwie „części”: Transavię Holandia - desygnator HV i Transavię Francja - desygnator TO. Dotychczas bardzo szybko rozwijał się HV mając bardzo duży udział w rynku tanich i ultra-tanich przewozów, z/do Holandii.

 

TO pozostawał w „letargu”, gdyż Air France próbował sam konkurować o wrażliwych cenowo pasażerów, ostatnio wydzielając ze swoich struktur „pod-linię” HOP!, która jednak stanowi nadal część AF. Bazami HOP! są największe porty regionalne we Francji. Oczywiście takie rozwiązanie jest skazane z góry na porażkę. Air France nie jest w stanie skutecznie konkurować z takimi rekinami jak Ryanair i easyJet.

 

Ostatecznie zdecydowano się, ryzykując dalsze konflikty, głównie z pilotami AF, na jedyne logiczne rozwiązanie – szybki rozwój TO. W to lato oferowanie taniej linii wzrosło o ponad 40%. Operuje już do prawie 80-ciu destynacji. Do jedynej bazy – Paryż/ORY dołożyła dwie nowe w Lyonie i Nantes. Na ORY jest już drugą największą linią oferując aż 14,2% wszystkich foteli. Liderem jest AF -33%. W LYS TO zajmuje czwarte miejsce -5,5%, podczas, gdy liderem jest HOP! -22%. W Nantes ma udział większy – 8,8% (piąte miejsce). I tu liderem jest HOP! -20,7%.

 

Można już chyba zaryzykować tezę, że stopniowo HOP! będzie marginalizowany, a TO przejmowało jego pozycję.

 

Z trzech europejskich gigantów zdecydowanie najsłabsze wyniki miała grupa AF/KL. Problemem była francuska jej część, gdyż KLM rozwijał się bardzo dobrze. Być może decyzje dotyczące kwestii, jak konkurować na francuskim rynku tanich przewozów wskazują, że i AF zaczyna zmierzać we właściwym kierunku.

 

Uwaga: w tekście wykorzystano dane liczbowe podane na portalu Annaaero.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl 

 

Zdjęcie: Adam Kowalczyk, www.epwa.pl 

 

 

 

 

Tagi:

Air France | KLM | Konkurencja | Oferowanie | Pilot | Połączenia | Praca | Rozwój | Transavia


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony