Przewozy AEA - 42T.2016. Brak istotnej poprawy wyników

2016-11-04
 Drukuj

Z kilkudniowym opóźnieniem AEA podała wyniki tygodnia 42-iego. Są one nadal złe. Jedynie na Północnym Atlantyku przewoźnicy notują „przyzwoity” indeks wzrostu przewozów, ale i tam spada współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich (LF). Pomimo minimalnych jedynie wzrostów oferowania spada on zarówno globalnie, jak i na kluczowych rynkach - z wyjątkiem Azji.

 

Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 17.10-23.10, 10.10-16.10, 03.10- 09.10 i 26.09-02.10 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 29.08-02.10 (wrzesień) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.

 

 
Okres
Europa
Pn. Atlantyk
Azja/Pacyfik
Łącznie
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
17.10-23.10
-0,8
1,0
78,9
3,4
6,4
84,5
-2,0
-2,0
84,7
0,3
1,4
81,9
10.10-16.10
-1,6
1,5
78,2
-0,6
3,4
82,9
-3,3
-0,8
81,9
-1,3
1,4
80,2
03.10-09.10
-1,6
2,0
79,1
0,4
7,7
82,2
-6,1
-0,6
80,0
-2,8
2,3
79,7
26.09-02.10
2,4
2,6
80,6
7,9
10,3
84,5
-0,1
0,6
84,4
3,6
4,0
82,1
29.08-02.10
1,0
3,3
80,2
7,9
11,9
84,8
-2,3
-0,1
84,1
2,2
4,4
82,2
28.12-23.10
1,3
3,9
77,0
6,9
10,2
83,6
- 1,4
0,7
82,5
2,0
4,1
80,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trwa zła passa linii AEA. Oceniając ich wyniki należy jednak uwzględnić, że:

  • grupa IAG, którą cechuje bardzo wysoki dynamizm wzrostu przewozów nie jest już członkiem AEA,
  • Turkish Airlines, który przez ostatnie lata miał cały czas dwucyfrowe indeksy wzrostu, ma duże problemy - z przyczyn poza-biznesowych.

 

Jak pokazują ostatnie dane dotyczące wyników finansowych linii tradycyjnych pomimo nienajlepszych wyników przewozowych osiągają niezłe, a niektóre nawet bardzo dobre, wyniki finansowe. To efekt spadków po stronie kosztów i, to często nie tylko paliwowych.

 

Jednak cały czas warto podkreślać, że zupełnie inną sytuacje przewozową mają największe tanie linie - z Ryanairem na czele.

 

Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu skorygowano wyniki tygodni 40 i 41.

 

 

Słowniczek:

RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.

ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.

PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.

 

 

Źródło: AEA, PRTL.pl

 

 

Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:

Rynek lotniczy / Przewozy Pax    

 

 

 

 

 

Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl