Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?
Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.
Pełna treść opracowania dostępna jest w
Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl