Podsumowanie Raportu o Oferowaniu w Sezonie Zima 2018/19. Część czwarta

2018-10-22
 Drukuj

Sieciowi konkurenci LOT-u. Są, i w najbliższym sezonie zimowym będą, zdecydowanie mniej aktywni, niż LOT. Można, tylko z niewielkim uproszczeniem stwierdzić, że ich strategia polega na reagowaniu na działania LOT-u, szczególnie w przypadku aglomeracji warszawskiej. Natomiast w portach regionalnych dwaj globalni konkurenci LO, Grupa LH oraz Grupa AF/KL mają własną agendę.

 

Struktura siatki Grupy LH z/do Polski jest wyjątkowa. Aż dwie trzecie jej oferowania (66,7%) skierowane jest właśnie do portów regionalnych. Nawet, jeżeli oddzielimy ofertę taniej linii EW, która „gra w nieco inna grę” niż reszta grupy, to udział ten spadnie niezbyt znacząco - do 64,4%.

 

Nieco zaskakujące może być to, że w ciągu kilku sezonów przewozowych Grupa AF/KL od zerowego udziału doszła do prawie idealnie równego podziału – 50,1% w portach regionalnych. W kilku kolejnych sezonach raczej zmniejszała niż zwiększała oferowanie w aglomeracji warszawskiej, natomiast inwestycje w regionach rosły prawie lawinowo. KL oferuje już trzy rejsy dziennie w KRK i dwa dziennie w GDN – niedługo chyba zdecyduje się na trzeci – a niedawno pojawił się i AF – we WRO. Po wyeliminowaniu oferowania HV (KRK i KTW) udział warszawskiego oferowania sieciowej części Grupy rośnie do 55,6%. Ale jest chyba tylko kwestią czasu, gdy i w tej kategorii udział regionów przekroczy 50%. 

 

 

Pełna treść opracowania dostępna jest w 

Rynek Lotniczy / Publikacje

 

 

 

Materiał wydrukowany z portalu PRTL.pl