INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Rozmowy PRTL.pl


ROZMOWA PRTL.pl

2011-12-13
     

Ostatni okres przyniósł ożywienie na polskim rynku. Sprzedaż usług British Airways wzrosła o 60% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dodatni wynik, jest efektem wzrostu popytu na usługi BA w Londynie (2%), jak również zwiększonego zainteresowania lotami długodystansowymi - mówi Dyrektor d/s Handlowych - Europa Środkowo-Wschodnia Anna Ingham-Grant z British Airways w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

 

Marek Serafin: Jaka jest Pani opinia na temat sytuacji na rynku lotniczym
w Europie Środkowo-Wschodniej a w szczególności na rynku polskim?

 

Anna Ingham-Grant: Jako przewoźnik globalny, British Airways obserwuje kilkadziesiąt rynków na całym świecie. Na tle obsługiwanych przez BA destynacji,
na polskim rynku odnotowaliśmy wolniejszy wzrost ruchu pasażerskiego, w porównaniu do poprzedniego roku.

 

Jak ocenia Pani wyniki BA na polskim rynku w roku 2011?

 

Ostatni okres przyniósł ożywienie na polskim rynku. Sprzedaż usług British Airways wzrosła o 60% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dodatni wynik, jest efektem wzrostu popytu na usługi BA w Londynie (2%), jak również zwiększonego zainteresowania lotami długodystansowymi. Te ostatnie w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu wskaźników (+ 79% względem roku 2010).

 

Jeśli chodzi o destynacje - odnotowaliśmy wzrost sprzedaży wszystkich rodzajów lotów, jednak to podróże do Stanów Zjednoczonych cieszyły się w ostatnim czasie największą popularnością. Ma to związek z rozpoczęciem współpracy z American Airlines oraz Iberia. Obecnie oferujemy znacznie więcej destynacji, lepszą sieć połączeń oraz większą ofertę tanich lotów.

 

Pozytywne wyniki sprzedaży mają też odniesienie do inwestycji, jakie British Airways poczyniły, dbając o wygodę pasażerów. W klasach: ekonomicznej oraz ekonomicznej premium, wprowadzone zostały nowe, udoskonalone fotele zapewniające pełen komfort dla pasażerów na lotach długodystansowych. Z myślą o dostarczeniu pozytywnych wrażeń po locie z British Airways, samoloty na trasach długodystansowych wyposażone zostały w nowe platformy rozrywkowe. Systemy rozrywki pokładowej obejmują kanały filmowe, telewizyjne i radiowe jak również odsłuch płyt CD. Dodatkowo, pasażer na bieżąco możne śledzić trasę i parametry lotu.

 

Jakie są plany i zadania BA w naszym regionie w roku 2012?

 

Chcąc nadążyć za szybko zmieniającymi się trendami planujemy dalsze inwestycje
w produkty związane z nowymi technologiami jak np. iPad’y dla załóg pokładowych
czy aplikacje mobilne ułatwiające dostęp do bieżącej oferty naszych linii.

 

Dzięki kooperacji z American Airlines oraz Iberia, sieć połączeń transatlantyckich będzie nieustannie rozwijana o najpopularniejsze destynacje.

 

Mamy świadomość, że Polacy darzą British Airways ogromnym zaufaniem. Pełni nadziei patrzymy na rok 2012 i wierzymy, że nasze priorytety takie jak bezpieczeństwo, jakość i luksus oferowanych podróży będą nadal doceniane przez polskich konsumentów.

 

W sezonie Zima 2011/12 BA zmniejszył ilość rejsów na trasie WAW-LHR
z trzech do dwóch dziennie. Czy jest to tylko redukcja sezonowa?

Wspomniana regulacja dotyczy zmniejszenia częstotliwości połączeń z trzech do dwóch lotów dziennie i związana jest ze zmianami mającymi miejsce w ramach regionalnej siatki połączeń. Pragniemy operować na rentownych, odpowiadającym oczekiwaniom naszych Klientów trasach. Bieżący monitoring sieci połączeń pozwolił dokonać powyższych zmian, bez negatywnych skutków dla podróżnych.

 

Jakie są dla BA największe wyzwania na polskim rynku?

Od dawna staraliśmy się spełnić rosnące oczekiwania podróżujących na trasach transatlantyckich. W związku z dużym zainteresowaniem polskich konsumentów
tego typu lotami, z satysfakcją mogliśmy poinformować podróżnych o rozpoczęciu współpracy z American Airlines oraz Iberia z początkiem 2011 roku. Obecnie, nasza korporacja lotnicza zapewnia znacznie szerszą ofertę tańszych lotów i wygodny dostęp do globalnej sieci ponad 500 połączeń.

 

Nieustannie staramy się być jak najbliżej klienta a polski rynek jest dla nas wyjątkowo ważnym w Europie Środkowo Wschodniej. Pomimo redukcji połączeń, British Airways są mocno zaangażowane w działania na tym rynku. Strona internetowa www.ba.com, dla wygody podróżujących dostępna jest w języku polskim (gdzie w Republice Czeskiej oferta prezentowana jest jedynie w języku angielskim). Polski konsument ma zatem dostęp do usług najwyższej jakości.

 

Czy macie plany poprawy pozycji strategicznej BA w regionie i w Polsce?

Jak wszystkie firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, nieustannie śledzimy sieć naszych połączeń w celu zapewnienia Klientom usług, jakich oczekują.

 

Czy planujecie uruchomienie połączeń do polskich portów regionalnych nawet choćby w długim horyzoncie czasowym?

 

Na bieżąco analizujemy możliwości rozwoju, dążąc do operowania na jak najbardziej rentownych trasach, które odpowiadają naszym Klientom.

 

Które z destynacji interkontynentalnych BA są najbardziej popularne
w Polsce, jeżeli chodzi o pasażerów klasy ekonomicznej I klas Premium?

 

Na pewno warta wspomnienia jest tu ostatnio wprowadzona destynacja – Las Vegas, która cieszy się ogromną popularnością nie tylko w Polsce, ale również w pozostałych krajach Europy Środkowo - Wschodniej.


Jeśli chodzi o loty o podwyższonym standardzie, od dłuższego czasu do najpopularniejszych kierunków należą: Los Angeles, New York, Miami, San Francisco czy Washington. Klienci korzystający z naszych połączeń w klasie ekonomicznej najczęściej odwiedzają: Los Angeles, Meksyku, Nowego Yorku, Miami oraz Las Vegas.

Które z waszych kanałów dystrybucji rozwijają się w Polsce najszybciej?

 

Aktualnie z zadowoleniem obserwujemy efekty naszych inwestycji w nowe technologie. Udostępniliśmy zarządzanie podróżą za pomocą powszechnie używanych urządzeń jak: iPhone, BlackBerry. Aplikacja "BA on your mobile", dostosowana jest do systemów Android i Windows 7, pozwala ściągnąć na telefon komórkowy dokumenty niezbędne podczas podróży lotniczych, m.in.: mobilną kartę pokładową. Nowe technologie jak również dostępność strony internetowej www.ba.com w języku narodowym, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w Polsce o 75%. Podobne tendencje obserwujemy również na pozostałych rynkach Europy Środkowo - Wschodniej.

 

Jakich dodatkowych korzyści mogą oczekiwać pasażerowie po waszym połączeniu z Iberią?

 

Będąc członkiem korporacji lotniczej ugruntowaliśmy naszą silną i stabilną pozycję na rynku stając się jednym z liderów w przemyśle lotniczym. Wzmocnione British Airways oferuje tym samym najlepsze z możliwych usług wraz z szerokim wachlarzem destynacji na całym świecie.

 

Z perspektywy stricte ekonomicznej, współpraca z American Airlines oraz Iberia pozwala na przetrwanie trudnego dla światowych rynków okresu.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

 

 

 

 

Tagi:

British Airways | Wywiad


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony