INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Przewozy pax


Przewozy AEA 29T 2016. Prawie dobre wyniki linii AEA

PRTL.pl, 2016-08-01
     

Co prawda indeks wzrostu przewozów linii AEA był niski, ale bardzo wysoki i zbliżony do zeszłorocznego był współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich (LF). Przewoźnicy osiągnęli to dzięki właściwym korektom oferowania, czyli mówiąc najprościej, albo redukcjom (Azja) lub ograniczonym wzrostom (Europa, Płn. Atlantyk).

 

Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 18.07-24.07, 11.07-17.07, 04.07-10.07 i 27.06-03.07 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 30.05-03.07 (czerwiec) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.

 

 

Okres

Europa

Pn. Atlantyk

Azja/Pacyfik

Łącznie

RPK

%

ASK

%

PLF

%

RPK

%

ASK

%

PLF

%

RPK

%

ASK

%

PLF

%

RPK

%

ASK

%

PLF

%

18.07-24.07

0,2

1,7

85,1

5,5

7,4

88,9

-5,4

-4,0

90,6

0,3

1,0

87,6

11.07-17.07

1,8

1,0

81,7

6,2

7,9

87,2

0,2

-0,2

87,1

3,2

2,6

84,5

04.07-10.07

-0,2

4,6

78,9

5,0

9,9

86,2

-3,8

0,5

84,0

0,7

5,0

81,9

27.06-03.07

2,7

3,5

81,4

6,0

7,7

90,3

-1,1

-2,0

87,5

3,1

3,1

85,1

30.05-03.07

0,2

2,6

78,9

5,5

8,2

86,1

-1,7

-1,2

83,0

0,6

2,7

81,4

28.12-24.07

2,2

4,4

75,4

7,4

10,5

82,5

- 0,2

1,3

81,1

2,8

4,4

79,3

 

 

 

Po raz drugi z kolei linie AEA osiągnęły LF-y na poziomach adekwatnych do okresu szczytu przewozowego. To zasługa korekt oferowania – ograniczeniu wzrostów oferowania w Europie i na Północnym Atlantyku oraz redukcjom oferowania w przypadku rejsów do Azji.

 

Szczególnie w tym ostatnim przypadku dość istotną rolę odegrała próba wojskowego zamachu stanu w Turcji (noc z 15 na 16 lipca).

 

Doraźne korekty oferowania rozwiązują aktualne problemy wynikające ze słabszego trendu wzrostowego rynku. Jeżeli jednak sytuacja ta będzie się nadal utrzymywała, a być może nawet pogłębiała, to koniecznego będą korekty strukturalne.

 

Pierwszym, bezpośrednim jej efektem będzie, jak zawsze, zaostrzenie się walki konkurencyjnej.

 

A sytuacja na rynku paliwowym nabierze jeszcze większego znaczenia.

 

Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu, dość wyjątkowo, nie dokonano żadnych korekt.

 

Słowniczek:

RPK – ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.

ASK – ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.

PLF – współczynnik wykorzystania miejsc – wynik dzielenia RPK przez ASK.

 

Źródło: AEA, PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

AEA | Linie lotnicze | Lotnisko | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony