Przewozy pax
Po słabym tygodniu przyszedł niezły. Jak zwykle indeks wzrostu przewozów ciągnęły w górę połączenia północno-atlantyckie. W przypadku tras azjatyckich jedyna pociecha to dość wysoki współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich (LF).
Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 26.09-02.10, 19.09-25.09, 12.09-18.09, 05 i 09-11.09 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 29.08-02.10 (wrzesień) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.
Okres
|
Europa
|
Pn. Atlantyk
|
Azja/Pacyfik
|
Łącznie
|
||||||||
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
|
26.09-02.10
|
2,4
|
2,6
|
80,6
|
7,9
|
10,3
|
84,5
|
-0,1
|
0,6
|
84,4
|
3,6
|
4,0
|
82,1
|
19.09-25.09
|
-1,2
|
2,4
|
80,1
|
5,7
|
10,7
|
83,8
|
-3,3
|
-0,5
|
84,4
|
0,2
|
3,8
|
81,3
|
12.09-18.09
|
2,3
|
5,4
|
80,4
|
12,5
|
17,4
|
84,9
|
0,1
|
2,6
|
83,6
|
4,0
|
7,0
|
82,0
|
05.09-11.09
|
1,2
|
3,2
|
80,0
|
7,5
|
10,6
|
84,7
|
-3,7
|
-2,2
|
83,7
|
1,4
|
3,4
|
82,4
|
29.08-02.10
|
1,0
|
3,3
|
80,2
|
7,9
|
11,9
|
84,8
|
-2,3
|
-0,1
|
84,1
|
2,2
|
4,4
|
82,2
|
28.12-02.10
|
1,5
|
4,0
|
76,8
|
7,4
|
10,5
|
83,6
|
- 1,2
|
0,9
|
82,5
|
2,3
|
4,3
|
80,5
|
Tym razem indeks wzrostu przewozów (globalny) był dość wysoki. To oczywiście zasługa, jak zwykle, połączeń północno-atlantyckich. Tu musimy cały czas pamiętać, że ważni gracze (największa linia europejska pod względem przewozów do USA i Kanady - BA oraz Aer Lingus, razem z Iberią) nie są już członkami AEA. W przypadku tych rejsów znaczne inwestycje w oferowanie, przerzucane głównie z tras do Azji, powodują jednak istotne spadki LF-ów.
Na połączeniach europejskich LF utrzymuje się na wysokim poziomie - od wielu tygodni powyżej 80%.
Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu, skorygowano, wyniki tygodnia 38.
Słowniczek:
RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.
ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.
PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.
Źródło: AEA, PRTL.pl
Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:
AEA | Komunikacja | Linie lotnicze | Lotnisko | Obłożenie | Oferowanie | Pasażer | Połączenia | Praca | Przewozy | Samolot
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.