Przewozy pax
Z kilkudniowym opóźnieniem AEA podała wyniki tygodnia 42-iego. Są one nadal złe. Jedynie na Północnym Atlantyku przewoźnicy notują „przyzwoity” indeks wzrostu przewozów, ale i tam spada współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich (LF). Pomimo minimalnych jedynie wzrostów oferowania spada on zarówno globalnie, jak i na kluczowych rynkach - z wyjątkiem Azji.
Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 17.10-23.10, 10.10-16.10, 03.10- 09.10 i 26.09-02.10 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 29.08-02.10 (wrzesień) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.
Okres
|
Europa
|
Pn. Atlantyk
|
Azja/Pacyfik
|
Łącznie
|
||||||||
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
|
17.10-23.10
|
-0,8
|
1,0
|
78,9
|
3,4
|
6,4
|
84,5
|
-2,0
|
-2,0
|
84,7
|
0,3
|
1,4
|
81,9
|
10.10-16.10
|
-1,6
|
1,5
|
78,2
|
-0,6
|
3,4
|
82,9
|
-3,3
|
-0,8
|
81,9
|
-1,3
|
1,4
|
80,2
|
03.10-09.10
|
-1,6
|
2,0
|
79,1
|
0,4
|
7,7
|
82,2
|
-6,1
|
-0,6
|
80,0
|
-2,8
|
2,3
|
79,7
|
26.09-02.10
|
2,4
|
2,6
|
80,6
|
7,9
|
10,3
|
84,5
|
-0,1
|
0,6
|
84,4
|
3,6
|
4,0
|
82,1
|
29.08-02.10
|
1,0
|
3,3
|
80,2
|
7,9
|
11,9
|
84,8
|
-2,3
|
-0,1
|
84,1
|
2,2
|
4,4
|
82,2
|
28.12-23.10
|
1,3
|
3,9
|
77,0
|
6,9
|
10,2
|
83,6
|
- 1,4
|
0,7
|
82,5
|
2,0
|
4,1
|
80,5
|
Trwa zła passa linii AEA. Oceniając ich wyniki należy jednak uwzględnić, że:
Jak pokazują ostatnie dane dotyczące wyników finansowych linii tradycyjnych pomimo nienajlepszych wyników przewozowych osiągają niezłe, a niektóre nawet bardzo dobre, wyniki finansowe. To efekt spadków po stronie kosztów i, to często nie tylko paliwowych.
Jednak cały czas warto podkreślać, że zupełnie inną sytuacje przewozową mają największe tanie linie - z Ryanairem na czele.
Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu skorygowano wyniki tygodni 40 i 41.
Słowniczek:
RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.
ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.
PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.
Źródło: AEA, PRTL.pl
Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:
AEA | Komunikacja | Linie lotnicze | Obłożenie | Pasażer | Popyt | Praca | Przepustowość | Przewozy | Samolot
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.