INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Przewozy pax


Przewozy AEA - 45T.2016. Poprawy nie widać

PRTL.pl, 2016-11-21
     

I w tym tygodniu linie AEA odnotowały spadki ruchu, globalnie i na najważniejszych podobszarach. Tym razem nawet na Północnym Atlantyku. Największy spadek miały połączenia wewnątrz-europejskie. Obniżyły się, i to dość znacznie współczynniki wykorzystania miejsc pasażerskich (LF-y).

 

Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 07.11-13.11, 31.10-06.11, 24.10-30.10 i 17.10-23.10 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 03.10-30.10 (październik) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.

 

 
Okres
Europa
Pn. Atlantyk
Azja/Pacyfik
Łącznie
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
RPK
%
ASK
%
PLF
%
07.11-13.11
-6,5
-4,1
75,8
-0,9
5,0
77,6
-0,8
-1,4
79,6
-1,1
0,4
77,5
31.10-06.11
-3,4
-2,7
78,2
0,9
6,7
82,6
-1,5
1,1
82,8
-0,3
1,4
80,9
24.10-30.10
1,0
1,3
78,6
4,0
7,0
81,8
-0,4
-1,2
82,3
2,4
1,9
80,3
17.10-23.10
-0,5
1,3
78,9
3,7
6,8
84,4
-2,0
-2,0
84,7
0,4
1,5
81,8
03.10-30.10
-0,7
1,5
78,7
1,8
6,2
82,8
-3,0
-1,1
82,2
-0,4
1,8
80,5
28.12-13.11
1,1
3,6
77,0
6,6
10,0
83,4
- 1,4
0,7
82,4
1,9
4,0
80,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I drugi tydzień sezonu zimowego nie przyniósł poprawy sytuacji. Wyniki linii AEA były nawet jeszcze nieco gorsze. Nawet na Północnym Atlantyku odnotowano spadek ruchu.

 

Najgorsze wyniki miały trasy wewnątrz-europejskie. Globalnie i na wszystkich ważniejszych podobszarach spadły dość znacznie LF-y. Wyjątkowo niskie, nawet, jak na niski sezon przewozowy, były na Północnym Atlantyku. Również na trasach azjatyckich LF był nieakceptowalnie niski – poniżej 80%.

 

Na koniec warto jednak zauważyć, że, jak pokazują wyniki miesięczne linii AEA we wrześniu, dane tygodniowe tego miesiąca były mocno niedoszacowane. Faktyczny indeks wzrostu przewozów wyniósł nie 2,2%, a 4,1%, a wzrostu oferowania nie 4,4%, a 5,6%. Indeks wzrostu był na bardzo „przyzwoitym” poziomie, najwyższym od marca 2016. Być może podobne zjawisko wystąpi w październiku. Musimy poczekać do początków grudnia.

 

Jednak, przy spadkach ruchu nawet korekta w górę o 2ppct nie zmieni radykalnie ogólnej oceny sytuacji.

 

Jak już informowaliśmy wcześniej, wyniki przewozowe linii AEA są zupełnie inne, niż największych tanich linii europejskich, a szczególnie Ryanaira. W tym przypadku ruch nadal szybko rośnie, a LF poprawia się i jest ekstremalnie wysoki. Tu wciąż działa główny „bodziec”, czyli bardzo agresywna polityka cenowa.  

 

Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu dokonano korekty wyników tygodnia 44-go.

 

 

Słowniczek:

RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.

ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.

PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.

 

 

Źródło: AEA, PRTL.pl

 

 

Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:

Rynek lotniczy / Przewozy Pax    

 

 

 

 

Tagi:

AEA | Komunikacja | Linie lotnicze | Lotnisko | Obłożenie | Pasażer | Popyt | Praca | Przewozy | Samolot


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony