Przewozy pax
Po wielu tygodniach spadków przewozów lub jedynie minimalnych ich wzrostów linie AEA odnotowały wreszcie dość wysoki indeks pozytywny. Tak, jak we wszystkich praktycznie tygodniach, od wielu miesięcy. Liderem był Północny Atlantyk.
Spadły współczynniki wykorzystania miejsc pasażerskich (LF-y), ale w wartościach bezwzględnych były dość wysokie.
Z większym optymizmem musimy jeszcze poczekać, gdyż trudno, tak wcześnie mówić o zmianie trendu, ale również dlatego, iż możliwa jest korekta, i to w dół, jak to się zdarzało ostatnio dość często.
Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 12.09-18.09, 05.09-11.09, 29.08-04.09 i 22.08-28.08 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 01.08-28.08 (sierpień) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.
Okres
|
Europa
|
Pn. Atlantyk
|
Azja/Pacyfik
|
Łącznie
|
||||||||
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
|
12.09-18.09
|
4,5
|
6,1
|
82,9
|
11,0
|
14,7
|
86,1
|
-0,7
|
0,5
|
85,9
|
3,7
|
5,6
|
84,2
|
05.09-11.09
|
1,1
|
2,4
|
81,3
|
5,0
|
7,1
|
85,7
|
-6,7
|
-5,7
|
85,3
|
-0,7
|
0,6
|
83,9
|
29.08-04.09
|
0,5
|
2,8
|
80,0
|
6,3
|
11,1
|
85,7
|
-4,3
|
-0,9
|
84,6
|
1,8
|
4,1
|
83,4
|
22.08-28.08
|
-1,1
|
3,5
|
78,9
|
7,1
|
9,9
|
87,1
|
-7,4
|
-2,6
|
85,8
|
0,0
|
3,6
|
83,4
|
01.08-28.08
|
-1,9
|
2,9
|
81,0
|
7,0
|
10,1
|
87,5
|
-6,4
|
-1,4
|
88,3
|
-0,3
|
3,6
|
85,0
|
28.12-18.09
|
1,6
|
4,1
|
76,7
|
7,3
|
10,4
|
83,6
|
- 1,3
|
0,8
|
82,4
|
2,2
|
4,2
|
80,5
|
Wreszcie dość wysoki indeks wzrostu przewozów, globalnie. Ciągnie go w górę, jak zwykle Płn. Atlantyk, a w tym tygodniu dodatkowo Europa. Obniżyły się LF-y, jednak o rentowności połączeń rozstrzyga obecnie, przede wszystkim, relacja pomiędzy spadającymi wpływami jednostkowymi oraz wciąż niskimi cenami paliwa, korygowanymi, zazwyczaj pozytywnie, przez umowy hedgingowe.
Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu, skorygowano, minimalnie tygodniowe wyniki sierpnia oraz wyniki tygodni 34, 35 i 36.
Słowniczek:
RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.
ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.
PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.
Źródło: AEA, PRTL.pl
Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:
AEA | Komunikacja | Linie lotnicze | Lotnisko | Obłożenie | Oferowanie | Pasażer | Praca | Przewozy | Samolot
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.