Przewozy pax
Częściowym wyjaśnieniem aż tak złych wyników jest kwestia bazy porównawczej. W roku 2015 linie AEA osiągnęły wyjątkowo dobre wyniki - między innymi współczynnik wykorzystania miejsc (LF), na połączeniach północno-atlantyckich (88%), bardzo wysoki LF w Europie (prawie 82%). To świetne wyniki, szczególnie, jeżeli uwzględnimy, że nie jest to już wysoki sezon przewozowy.
Przewozy AEA (PLF oraz procenty wzrostu lub spadku RPK i ASK) za okresy: 26.09-02.10, 19.09-25.09, 12.09-18.09, 05 i 09-11.09 (ostatnie cztery tygodnie) oraz 29.08-02.10 (wrzesień) i narastająco od początku roku: od 28.12.2015.
Okres
|
Europa
|
Pn. Atlantyk
|
Azja/Pacyfik
|
Łącznie
|
||||||||
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
RPK
%
|
ASK
%
|
PLF
%
|
|
03.10-09.10
|
-1,5
|
2,2
|
79,6
|
-4,5
|
3,2
|
82,5
|
-11,6
|
-5,4
|
79,1
|
-6,2
|
-0,4
|
79,7
|
26.09-02.10
|
2,4
|
2,6
|
80,6
|
7,9
|
10,3
|
84,5
|
-0,1
|
0,6
|
84,4
|
3,6
|
4,0
|
82,1
|
19.09-25.09
|
-1,2
|
2,4
|
80,1
|
5,7
|
10,7
|
83,8
|
-3,3
|
-0,5
|
84,4
|
0,2
|
3,8
|
81,3
|
12.09-18.09
|
2,3
|
5,4
|
80,4
|
12,5
|
17,4
|
84,9
|
0,1
|
2,6
|
83,6
|
4,0
|
7,0
|
82,0
|
29.08-02.10
|
1,0
|
3,3
|
80,2
|
7,9
|
11,9
|
84,8
|
-2,3
|
-0,1
|
84,1
|
2,2
|
4,4
|
82,2
|
28.12-09.10
|
1,5
|
4,0
|
76,9
|
7,1
|
10,4
|
83,6
|
- 1,4
|
0,8
|
82,4
|
2,2
|
4,2
|
80,5
|
Wyniki tego tygodnia są tak wręcz nieprawdopodobnie złe, że wstrzymamy się z komentarzem, gdyż, być może, zostaną skorygowane w przyszłym tygodniu. Szczególnie dziwi znaczny spadek ruchu północno-atlantyckiego, w sytuacji, gdy w poprzednich tygodniach, stabilnie, miały miejsce znaczne wzrosty. O kwestii bardzo wysokiej bazy porównawczej pisaliśmy powyżej, ale na pewno może być one tylko częściowym wyjaśnieniem tej sytuacji.
Wyniki poprzednich tygodni ulegają, często, późniejszym korektom. W tym tygodniu, dość wyjątkowo, nie skorygowano, nie skorygowano żadnych wyników.
Słowniczek:
RPK - ilość przewiezionych pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyli w kilometrach.
ASK - ilość oferowanych foteli pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach.
PLF - współczynnik wykorzystania miejsc - wynik dzielenia RPK przez ASK.
Źródło: AEA, PRTL.pl
Wcześniejsze opracowania dotyczące przewozów AEA dostępne są w zakładce:
AEA | Komunikacja | Linie lotnicze | Obłożenie | Oferowanie | Pasażer | Praca | Przewozy
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.