INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Publikacje


Postępy Boeinga w bezpiecznym przywracaniu 737 MAX do służby

2019-10-28
     

W ciągu ostatnich miesięcy Boeing osiągnął znaczący postęp w pracach nad bezpiecznym powrotem 737 MAX do eksploatacji. Firma kontynuuje współpracę z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) i innymi międzynarodowymi organami nadzoru lotniczego, aby uzgodnić proces certyfikacji oprogramowania 737 MAX i powiązanej z tym aktualizacji szkoleń. Firma dokonała także istotnych zmian na poziomie zarządu i działalności operacyjnej w celu dalszego pogłębienia swoich wysiłków.

 

Co robimy

 

Pamiętając o udzielaniu pomocy osobom dotkniętym wypadkami, zespoły Boeinga, partnerzy i dostawcy nieustannie pracują nad opracowaniem aktualizacji oprogramowania, przeprowadzają loty testowe oraz ulepszają przyszłe materiały szkoleniowe dla pilotów. W ich działania zaangażowane są globalne organy nadzoru lotu, linie lotnicze oraz nasi dostawcy, co ma na celu jak najlepsze wsparcie istniejącej floty samolotów 737 MAX.

 

Wsparcie dla rodzin ofiar: Dwa tragiczne wypadki B737 MAX leżą na sercu każdemu pracownikowi Boeinga. Boeing utworzył fundusz pomocy w wysokości 100 milionów dolarów, aby zaspokoić potrzeby rodzin i społeczności dotkniętych tymi wypadkami. Pięćdziesiąt milionów dolarów zostało przeznaczone na Fundusz Pomocy Finansowej Boeinga, który ma na celu zapewnienie natychmiastowej pomocy finansowej rodzinom ofiar wypadków. Kenneth Feinberg i Camille Biros, uznani eksperci w zakresie ustanawiania i nadzorowania funduszy kompensacyjnych dla ofiar, zostali zatrudnieni, aby stworzyć i samodzielnie zarządzać Funduszem Pomocy Finansowej Boeinga, który już działa, pomagając dotkniętym cierpieniem rodzinom.

 

Aktualizacje oprogramowania i testy w locie: Zaktualizowaliśmy oprogramowanie MCAS w samolotach 737 MAX, dodając trzy dodatkowe warstwy ochrony, które nie dopuszczą do powtórzenia się takich wypadków. Do tej pory przeprowadziliśmy ponad 800 lotów testowych i produkcyjnych ze zaktualizowanym oprogramowaniem, dających łącznie ponad 1500 godzin. Odnotowujemy stały postęp w związku z ogłoszoną w czerwcu drugą aktualizacją oprogramowania, która dotyczy dodatkowej wtórności systemu komputerowego sterującego lotem. Około 445 uczestników reprezentujących ponad 140 klientów i organy nadzoru na całym świecie, w tym FAA, wzięło udział w sesjach na symulatorach lotu, aby zapoznać się z proponowaną aktualizacją oprogramowania MCAS. W zeszłym tygodniu firma z powodzeniem przeprowadziła próbny test lotu certyfikacyjnego.

 

Zaangażowanie klientów i interesariuszy: Boeing zorganizował 20 konferencji na całym świecie z udziałem ponad 1100 uczestników z ponad 250 organizacji, aby pomóc liniom lotniczym i innym zaangażowanym podmiotom przygotować się do powrotu 737 MAX do służby. Firma prowadzi również cotygodniowe wideokonferencje techniczne z klientami na całym świecie w celu zapewnienia najwyższej jakości wsparcia i pełnego przygotowania floty tych samolotów do bezpiecznego powrotu do pracy. Obejmuje to również opracowanie kompleksowego pakietu szkoleniowego. Firma ściśle współpracuje z ponad 900 dostawcami, aby zapewnić stabilność łańcucha dostaw.

 

Wsparcie 24/7: Boeing zapewnia całodobową obsługę klienta za pośrednictwem globalnego centrum operacyjnego, które gwarantuje najwyższej jakości wsparcie liniom lotniczym. Zespoły wykorzystują zaawansowane analizy, loty produkcyjne i organizowane na miejscu testy, aby przygotować flotę 737 MAX do powrotu do eksploatacji.

 

Co zmieniliśmy

 

Podejmujemy również kroki w celu wdrożenia wcześniej ogłoszonych działań, które skoncentrują naszą uwagę na bezpieczeństwie produktów i usług. Od zmian ogłoszonych 30 września, wprowadziliśmy już zmiany będące odpowiedzą na zalecenia Rady Dyrektorów.

 

Zarządzanie i nadzór: specjalnie powołany komitet przeprowadził rygorystyczny, pięciomiesięczny niezależny audyt polityk i procesów firmy oraz wydał szereg zaleceń, które zostały przyjęte. Wcześniej Boeing ogłosił również, że zarząd oddzielił obowiązki prezesa i dyrektora generalnego, aby umożliwić prezesowi i dyrektorowi generalnemu Boeinga Dennisowi Muilenburgowi skupienie się na prowadzeniu firmy, wywiązywaniu się ze zobowiązań wobec naszych klientów i wzmocnieniu bezpieczeństwa produktów i usług.

 

Zarządzanie bezpieczeństwem i inżynieria: 30 września Boeing ogłosił utworzenie organizacji ds. bezpieczeństwa produktów i usług, która dokona przeglądu wszystkich aspektów bezpieczeństwa produktów i utrzyma nadzór nad zespołem ds. badania wypadków oraz nad zakładowymi komisjami ds. kontroli produkcji. Wybrano lidera organizacji, a zespół działa w nowym formacie. Inne wprowadzone zmiany obejmują dostosowanie prac inżynierskich: ustanowienie formalnego programu wymagań projektowych (Design Requirements Program), udoskonalenie naszego programu bezpieczeństwa pracy (Continued Operation Safety Program), partnerstwo z liniami lotniczymi w zakresie projektów kabin lotniczych dostosowanych do potrzeb przyszłych generacji pilotów i poszerzenie skali działania naszego Centrum Promocji Bezpieczeństwa (Boeing Safety Promotion Center).

 

Dodatkowe kroki: Boeing podjął dodatkowe działania, aby zwiększyć niezawodność swoich operacji i wzmocnić sposób zarządzania bezpieczeństwem w firmie, swoim łańcuchu dostaw oraz wśród społeczności lotniczej, dążąc do podniesienia poziomu bezpieczeństwa lotnictwa na całym świecie. Rozszerzyliśmy stosowanie kompleksowego systemu zarządzania bezpieczeństwem i przeglądów bezpieczeństwa w celu ujednolicenia polityki bezpieczeństwa i wymiany najlepszych praktyk. By nadać temu odpowiednią rangę, całość jest nadzorowana przez kierownictwo wyższego szczebla firmy. Rozszerzamy wykorzystanie systemu anonimowego raportowania, aby zachęcić pracowników do zgłaszania potencjalnych problemów związanych z bezpieczeństwem. Boeing niezmiennie inwestuje w edukację STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na pilotów i techników utrzymania ruchu. Firma inwestuje również w takie obszary jak projektowanie produktów, pokłady lotnicze przyszłości, infrastruktura, regulacje i nowe technologie.

 

„Odnotowujemy stały postęp w bezpiecznym przywracaniu 737 MAX do służby. Nasze zespoły nie ustają w zaangażowaniu na rzecz naszych klientów i naszych wartości. Wprowadzane przez nas zmiany jeszcze bardziej wzmocnią nasze przywiązanie do kwestii bezpieczeństwa w firmie i całej społeczności lotniczej ”- powiedział Dennis Muilenburg.

 

 

Źródło: Boeing

 

 

 

Tagi:

Bezpieczeństwo | Boeing | Naprawa | Samolot


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony