tag: Umowa
2018-10-08
Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.
2018-10-08
Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.
2018-05-24
Dnia 16 maja Sąd Unii Europejskiej (szósta izba) unieważnił w części decyzję Komisji Europejskiej (KE) nakazującej Lufthansie wprowadzenie ograniczeń w zakresie czasu na start lub lądowanie i taryfowych na wybranych trasach Europejskich (T-712/16).
2017-10-13
Dziś cała mozaika wydarzeń z Europy i całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego. Zacznijmy od Europy i najbliższego sąsiada.
2017-10-03
18 tysięcy odwołanych rejsów. Wielotysięczne zachęty dla pilotów. 40 euro dla każdego poszkodowanego pasażera. Oto obraz Ryanaira w kryzysie, a może początek końca modelu tanich linii lotniczych?
2017-08-31
W dyskusjach na temat konkurencji na globalnym rynku transportu lotniczego sytuacja przewoźników z regionu Zatoki Perskiej często przytaczana jest jako przykład wsparcia państwowego dającego im przewagę konkurencyjną. Jednym z elementów, na które wskazuje się w tym kontekście jest korzyść odnoszona w wyniku ulepszania i rozbudowy macierzystych portów lotniczych finansowanych z publicznych pieniędzy. Problem nie jest z resztą ograniczony do przewoźników z tego regionu, gdyż analogiczne zarzuty formułuje się obecnie w stosunku do Turkish Airlines w związku z prowadzoną na dużą skalę rozbudową portu Atatürka ale po raz pierwszy sprawę postawiono w ten sposób w związku z rozbudową małego i nikomu nieznanemu wówczas portu w Charleroi mającego służyć Ryanairowi.
2017-08-21
W ubiegłą środę świat obiegła informacja, przyjęta z pewną dozą zaskoczenia, iż drugi, największy niemiecki przewoźnik złożył wniosek o upadłość. Wraz z nią rozpoczęła się walka z czasem o jak najlepsze zakończenie dla linii lotniczej o prawie 40-letniej historii.
2017-08-21
W ubiegłą środę świat obiegła informacja, przyjęta z pewną dozą zaskoczenia, iż drugi, największy niemiecki przewoźnik złożył wniosek o upadłość. Wraz z nią rozpoczęła się walka z czasem o jak najlepsze zakończenie dla linii lotniczej o prawie 40-letniej historii.
2017-08-04
Projekt Blue Skies” – nowa rewolucja na globalnym rynku lotniczym?
Pod koniec ubiegłego tygodnia Grupa AF/KL ogłosiła swoje plany, którym nadaje rangę wręcz historyczną. „Zrestrukturyzuje” i pogłębi swoje umowy Joint Venture dotyczące rynku północnoatlantyckiego oraz azjatyckiego. Obie te umowy zostaną wzmocnione poprzez inwestycje kapitałowe. Grupa Air France/KLM kupi 31% akcji, które Grupa Virgin posiada w liniach Virgin Atlantic – za około 220 mln funtów. Równocześnie Delta Airlines oraz chińskie linie China Eastern wejdą w posiadanie, każda z nich, 10% akcji Grupy AF/KLM, poprzez udział w subskrypcji nowych akcji o wartości 751mln EUR.
2017-08-04
Projekt "Blue Skies” – nowa rewolucja na globalnym rynku lotniczym? Pod koniec ubiegłego tygodnia Grupa AF/KL ogłosiła swoje plany, którym nadaje rangę wręcz historyczną.
2017-07-27
W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?
2017-07-27
W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?
2017-07-21
Zmiana zasad przewozu bagażu podręcznego przez Wizz Air. easyJet otrzymał austriackie AOC.
2017-07-07
Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).