tag: Usługi
2018-07-18
Wprowadzona w 2014 r. reforma zasad publicznego finansowania portów lotniczych i przewoźników była szeroko komentowana (także na łamach portalu Polski Rynek Transportu Lotniczego). Wielokrotnie wskazywano, że nowe reguły wymuszą na portach lotniczych i władzach publicznych zmianę stosowanych mechanizmów finansowania. Jedną z dostępnych opcji udzielania wsparcia tytułowym obiektom jest zakwalifikowanie ich jako tzw. przedsiębiorstwa świadczące usług w ogólnym interesie gospodarczym. Wówczas wsparcie finansowe uznawane jest jako rekompensata z tytułu świadczenia usługi publicznej i znajduje się poza zakresem unijnych regulacji dotyczących pomocy publicznej. Co do zasady do przedmiotowych usług znajduje zastosowanie przepis art. 106 ust. 2 TFUE, który pozwala wyłączyć wobec danego przedsiębiorstwa inne reguły prawa UE w tym dotyczące konkurencji i pomocy publicznej. Operator usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym funkcjonuje więc na właściwie dowolnych preferencyjnych warunkach, bo nie mają wobec niego zastosowanie przepisy regulujące z jednej strony co przedsiębiorstwu wolno na rynku a z drugiej co państwo może wobec takiego przedsiębiorstwa zrobić.
2018-07-18
Wprowadzona w 2014 r. reforma zasad publicznego finansowania portów lotniczych i przewoźników była szeroko komentowana (także na łamach portalu Polski Rynek Transportu Lotniczego). Wielokrotnie wskazywano, że nowe reguły wymuszą na portach lotniczych i władzach publicznych zmianę stosowanych mechanizmów finansowania. Jedną z dostępnych opcji udzielania wsparcia tytułowym obiektom jest zakwalifikowanie ich jako tzw. przedsiębiorstwa świadczące usług w ogólnym interesie gospodarczym. Wówczas wsparcie finansowe uznawane jest jako rekompensata z tytułu świadczenia usługi publicznej i znajduje się poza zakresem unijnych regulacji dotyczących pomocy publicznej. Co do zasady do przedmiotowych usług znajduje zastosowanie przepis art. 106 ust. 2 TFUE, który pozwala wyłączyć wobec danego przedsiębiorstwa inne reguły prawa UE w tym dotyczące konkurencji i pomocy publicznej. Operator usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym funkcjonuje więc na właściwie dowolnych preferencyjnych warunkach, bo nie mają wobec niego zastosowanie przepisy regulujące z jednej strony co przedsiębiorstwu wolno na rynku a z drugiej co państwo może wobec takiego przedsiębiorstwa zrobić.
2017-09-18
Nigdy wcześniej sieć nie miała bardziej krytycznego znaczenia dla sukcesu biznesowego, ale też nigdy nie była pod tak wielką presją, jak obecnie. Wyzwania związane z bezpieczeństwem, rozwojem IoT, rosnącą liczbą użytków mobilnych i postępującą digitalizacją generują potrzebę zmiany modelu zarządzania siecią w ramach firmowych procesów IT. Tradycyjne podejście, gdzie centrum sieci stanowi sprzęt, odchodzi już do lamusa. Cisco zmienia fundamenty sieci i wprowadza nowe podejście do sprzętu, uzupełniając go zaawansowanym oprogramowaniem sieciowym, które napędza sieć pozwalając jej elastycznie reagować na cyfrowe wyzwania, a firmom skuteczniej i szybciej realizować cele biznesowe.
2017-09-01
Szef Revenue Management American Airlines ogłosił bardzo niedawno, że najprawdopodobniej jego linia, w przyszłym roku, zacznie oferować taryfy „unbudled”, często zwane też „no-frills”.
2017-08-16
Ryanair na zawsze zmienił rynek lotniczy w Europie. Teraz chcemy zmienić świat technologii wokół lotnictwa i robimy to między innymi w Laboratorium Podróży Travel Labs Polska we Wrocławiu, nowoczesnym centrum innowacji, które zatrudnia już prawie 200 specjalistów IT - mówi Juliusz Komorek, Członek Zarządu Ryanair ds. Prawnych i Regulacyjnych w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl
2017-07-27
W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?
2017-07-27
W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?
2017-07-18
Branża lotnicza tak jak większość ma swoją specyfikę - jest nią właśnie namacalne przenikanie się świata w pełni cyfrowego ze światem fizycznym - a zatem i jego zagrożeniami - mówi Łukasz Bromirski, dyrektor techniczny Cisco Systems Poland w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2017-06-30
Ryanair branżowym Amazonem a American Airlines migruje do chmury.
2017-06-08
Sezon urlopów za pasem. Wystarczą 3 działania, aby skutecznie powalczyć o zadośćuczynienie za ewentualną przykrą niespodziankę spowodowaną nieregularnością lotu.
2017-06-07
6 czerwca br. w sali Aviator warszawskiego Airport Hotel Okęcie odbyło się dziewiąte Aviation Breakfast zorganizowane przez portal Polski Rynek Transportu Lotniczego PRTL.pl pod patronatem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych we współpracy z Cisco Systems Poland i Intertrading Systems Technology.
2017-06-07
6 czerwca br. w sali Aviator warszawskiego Airport Hotel Okęcie odbyło się dziewiąte Aviation Breakfast zorganizowane przez portal Polski Rynek Transportu Lotniczego PRTL.pl pod patronatem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych we współpracy z Cisco Systems Poland i Intertrading Systems Technology.
2017-05-19
Przedstawimy w niej, które wnioski poaudytowe Raportu z maja 2015 (Realizacja przez podmioty państwowe zadań w zakresie ochrony cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej) - są w pełni niwelowane, jeżeli zastosujemy SecureVisio™
2017-05-12
Przedstawimy w niej, które wnioski poaudytowe Raportu z maja 2015 (Realizacja przez podmioty państwowe zadań w zakresie ochrony cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej) - są w pełni niwelowane, jeżeli zastosujemy SecureVisio™.