tag: Nawigacja
2019-02-26
Utrzymanie jak najniższego poziomu opóźnień przy prognozowanym dalszym wzroście ruchu lotniczego w polskiej przestrzeni powietrznej, to niezmiennie nasz główny cel i obowiązek - mówi p.o. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Janiszewski w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2018-02-07
Codziennie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej obsługuje blisko 2500 samolotów znajdujących się w polskiej przestrzeni powietrznej. Na ich pokładach jest blisko pół miliona pasażerów. Bezpieczeństwo każdego lotu i osób jest naszym najważniejszym celem. Aby to zapewnić musimy inwestować w wyszkolenie ludzi, technologie oraz twarde projekty infrastruktury lotniczej - mówi Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Niedziela w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2018-01-16
Użytkownicy w podróży mogą korzystać z nawigacji przy użyciu smartfona w dowolnym miejscu na świecie bez obaw o odnalezienie się w nieznanym, przytłaczającym ich otoczeniu.
2017-07-20
Czwartym, ostatnim elementem wskazywanym w tytułowym Komunikacie Komisji Otwarta i skomunikowana Europa jest poprawa efektywności zarządzania przestrzenią powietrzną. Przywoływany dokument wskazuje, że obecnie obowiązujący system jest podatny na zakłócenia, które oczywiście powodują duże straty finansowe, dlatego potrzeba sprawniejszego reagowania na takie zburzenia i minimalizowanie ich negatywnych skutków.
2017-07-20
Czwartym, ostatnim elementem wskazywanym w tytułowym Komunikacie Komisji Otwarta i skomunikowana Europa jest poprawa efektywności zarządzania przestrzenią powietrzną. Przywoływany dokument wskazuje, że obecnie obowiązujący system jest podatny na zakłócenia, które oczywiście powodują duże straty finansowe, dlatego potrzeba sprawniejszego reagowania na takie zburzenia i minimalizowanie ich negatywnych skutków.
2017-03-07
NATS, główna brytyjska agencja zarządzania ruchem lotniczym, wybrała demonstrator zdalnej wieży kontroli lotów opracowany przez szwedzki koncern Saab dla swojego centrum kontroli lotów w Swanwick.
2015-04-21
W niniejszym materiale zaprezentowano wybrane podstawowe zagadnienia problematyki wpływu ograniczeń przestrzeni powietrznej na planowanie tras przelotów w lotnictwie komunikacyjnym. Pokazano to na przykładzie niemożności ustalenia „idealnie prostych” tras przelotów ze względu na ograniczenia w infrastrukturze (radiolatarnie) oraz na zajętość części przestrzeni przez armię. O ile pierwszy czynnik można wyeliminować wprowadzając nowe technologie, o tyle drugi z nich wymaga pewnego kompromisu, gdyż funkcjonowanie sił zbrojnych jest konieczne.
2015-04-21
W niniejszym materiale zaprezentowano wybrane podstawowe zagadnienia problematyki wpływu ograniczeń przestrzeni powietrznej na planowanie tras przelotów w lotnictwie komunikacyjnym. Pokazano to na przykładzie niemożności ustalenia „idealnie prostych” tras przelotów ze względu na ograniczenia w infrastrukturze (radiolatarnie) oraz na zajętość części przestrzeni przez armię. O ile pierwszy czynnik można wyeliminować wprowadzając nowe technologie, o tyle drugi z nich wymaga pewnego kompromisu, gdyż funkcjonowanie sił zbrojnych jest konieczne.
2015-04-02
Od 5 lutego 2015 r. przestrzeń powietrzna Węgier (Budapest FIR) jest przestrzenią FRA (Free Route Airspace) nie posiadającą stałych dróg lotniczych. Planowanie i wykonywanie lotów odbywa się po liniach prostych pomiędzy punktami nawigacyjnymi. Przestrzeń ta jest dostępna 24 godziny na dobę oraz na wysokościach od GND do FL660.
2015-04-02
Od 5 lutego 2015 r. przestrzeń powietrzna Węgier (Budapest FIR) jest przestrzenią FRA (Free Route Airspace) nie posiadającą stałych dróg lotniczych. Planowanie i wykonywanie lotów odbywa się po liniach prostych pomiędzy punktami nawigacyjnymi. Przestrzeń ta jest dostępna 24 godziny na dobę oraz na wysokościach od GND do FL660.
2014-12-09
Chcemy kontynuować nasz rozwój technologiczny i intensyfikować działalność inwestycyjną. Wszystko to jest podporządkowane zwiększeniu przepustowości w polskiej przestrzeni powietrznej, redukcji kosztów jednostkowych i zmniejszeniu uciążliwości dla środowiska - mówi Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Krzysztof Kapis w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2014-11-14
Umowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego z Ryanairem
W tym miesiącu kończy się czteroletnia umowa, jaką Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego zawarł z Ryanairem. Dotyczyła ona udziału przewoźnika w promocji regionu i opiewała na kwotę 24mln PLN. Wiadomo już, że FR wygrał przetarg na nową umowę (był jedyną linią startującą w przetargu). Wartość nowej umowy to 30mln PLN – wzrost aż o 25%.
2014-09-17
Po raz pierwszy od momentu powstania Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR (SESAR Joint Undertaking SJU) będzie w nim uczestniczył podmiot polski - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. SESAR - program europejskiego systemu zarządzania ruchem nowej generacji - stanowi filar technologiczny Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky SES). Jego celem jest radykalne unowocześnienie infrastruktury zarządzania ruchem nad naszym kontynentem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej, dalszą poprawę bezpieczeństwa, a także ograniczenie opóźnień operacji lotniczych a tym samym zmniejszenie ich wpływu na środowisko naturalne i koszty operacji.
2014-09-17
Po raz pierwszy od momentu powstania Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR (SESAR Joint Undertaking SJU) będzie w nim uczestniczył podmiot polski - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. SESAR - program europejskiego systemu zarządzania ruchem nowej generacji - stanowi filar technologiczny Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky SES). Jego celem jest radykalne unowocześnienie infrastruktury zarządzania ruchem nad naszym kontynentem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej, dalszą poprawę bezpieczeństwa, a także ograniczenie opóźnień operacji lotniczych a tym samym zmniejszenie ich wpływu na środowisko naturalne i koszty operacji.