tag: Silnik
2017-06-23
Dziś sporo tematów, ale wszystkie związane z kwestiami sprzętowymi, samolotami. To oczywiste. Trwają targi Paris Air Show. I bardzo dużo się dzieje.
2017-01-04
Podstawowe rodzaje usług w branży MRO
Obsługę techniczną możemy podzielić na trzy podstawowe typy:
2017-01-04
Podstawowe rodzaje usług w branży MRO
Obsługę techniczną możemy podzielić na trzy podstawowe typy:
2016-12-29
Wzrost liczby pasażerów w komunikacji lotniczej jest z roku na rok coraz bardziej dynamiczny. Według szacunków Polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, polskie lotniska w ciągu najbliższych 15 lat mogą prawie podwoić swój wynik z 30,5 mln obsłużonych pasażerów w roku 2015 do 60 mln w 2030 roku. Jakie wyzwania wiążą się z tym faktem dla branży MRO?
2016-12-29
Wzrost liczby pasażerów w komunikacji lotniczej jest z roku na rok coraz bardziej dynamiczny. Według szacunków Polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, polskie lotniska w ciągu najbliższych 15 lat mogą prawie podwoić swój wynik z 30,5 mln obsłużonych pasażerów w roku 2015 do 60 mln w 2030 roku. Jakie wyzwania wiążą się z tym faktem dla branży MRO?
2016-12-16
Ultra długa trasa Perth - Londyn
W marcu 2018 Qantas uruchomi swoją najdłuższą trasę non-stop Perth - Londyn. Odległość to 9 000 mil, czyli prawie 14 500 km. Odbierze rekord połączeniu Qantas na trasie Sydney - Dallas, które ma 8 578 mil.
2016-09-29
Stosunkowo niewiele osób wie, że numer ‘8’ w nowym modelu samolotu amerykańskiego producenta (po 737, 757, czy 767) jest ukłonem w stronę chińskiego rynku. Liczba 8 uważana jest w Chinach za bardzo szczęśliwą. W języku mandaryńskim brzmi ona jak „bogactwo, rozkwit, wzrost”. Oby był to dobry znak dla Polskich Linii Lotniczych LOT, które w przyszłym roku powiększą flotę tych samolotów do ośmiu egzemplarzy…
2014-09-24
International Airlines Group (IAG) potwierdziła opcje na 8 egzemplarzy samolotu Airbus A330-200 dla Iberii o wartości 1.5 mld usd po cenach katalogowych i złożyła opcje na kolejne 10 maszyn tego typu dla Grupy.
2011-10-25
Ciągły wzrost w branży lotniczej niekoniecznie pociąga za sobą istotne zmiany na rynku usług obsługi technicznej samolotów (MRO). Z czasem wymagania dotyczące obsługi technicznej obniżają się ponieważ nowe wersje samolotów komercyjnych i prywatnych są projektowane tak, aby potrzebowały coraz mniej konserwacji. Ta tendencja przybiera na sile, ponieważ w ostatnich latach pojawiła się u przewoźników presja na obniżanie kosztów. Według specjalistów z FL Technics Jets, w branży MRO zachodzą gwałtowne zmiany, a rozwój lotnictwa generuje nowe wyzwania dla specjalistów, szczególnie pod względem organizacji centrów kompleksowej obsługi technicznej.
2011-10-25
Ciągły wzrost w branży lotniczej niekoniecznie pociąga za sobą istotne zmiany na rynku usług obsługi technicznej samolotów (MRO). Z czasem wymagania dotyczące obsługi technicznej obniżają się ponieważ nowe wersje samolotów komercyjnych i prywatnych są projektowane tak, aby potrzebowały coraz mniej konserwacji. Ta tendencja przybiera na sile, ponieważ w ostatnich latach pojawiła się u przewoźników presja na obniżanie kosztów. Według specjalistów z FL Technics Jets, w branży MRO zachodzą gwałtowne zmiany, a rozwój lotnictwa generuje nowe wyzwania dla specjalistów, szczególnie pod względem organizacji centrów kompleksowej obsługi technicznej.
2011-09-16
W umowach leasingu statków powietrznych, z uwagi na znaczną wartość przedmiotu leasingu, strony zainteresowane są skutecznymi sposobami zabezpieczenia swoich interesów prawnych i ekonomicznych. Dotyczy to zwłaszcza leasingodawcy oraz podmiotu finansującego, jeśli taki jest zaangażowany w transakcję. Celem zabezpieczenia jest przede wszystkim zapewnienie skutecznego sposobu pokrycia należnych rat leasingowych i innych należności w razie braku zapłaty przez leasingobiorcę, zapewnienie możliwie korzystnej sytuacji wierzycieli w razie upadłości leasingobiorcy, zabezpieczenie interesów właściciela statku w razie jego utraty lub uszkodzenia, jak i wiele innych.
2011-05-31
Krótkoterminowy leasing silników oraz ścisła współpraca z firmami z branży MRO pozwoli liniom lotniczym z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw i Regionu Bałtyckiego ograniczać koszty serwisowania przestarzałych silników.
2011-05-31
Krótkoterminowy leasing silników oraz ścisła współpraca z firmami z branży MRO pozwoli liniom lotniczym z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw i Regionu Bałtyckiego ograniczać koszty serwisowania przestarzałych silników.