INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Leasing

 

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część II

2016-12-01

Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?

Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część II

2016-12-01

Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?

Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część I

2016-11-24

Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część I

2016-11-24

Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.

czytaj więcej

Finansowanie samolotów - księgowi odkrywają karty i burzą zastany porządek

2016-09-27

1 stycznia 2019 roku zaczyna obowiązywać, wprowadzony w tym roku, nowy standard dotyczący sprawozdawczości najbardziej popularnego sposobu finansowania samolotów: leasingu. Jego celem, zdaniem Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (ang. IASB1) jest „wyciągnięcie na światło dzienne tego, co było ukryte”, czyli poprawa przejrzystości i jakości sprawozdań finansowych dla inwestorów. Transport, a w szczególności branża lotnicza są tymi, które wprowadzonymi zmianami zostaną dotknięte najbardziej.

czytaj więcej

Finansowanie samolotów - księgowi odkrywają karty i burzą zastany porządek

2016-09-27

1 stycznia 2019 roku zaczyna obowiązywać, wprowadzony w tym roku, nowy standard dotyczący sprawozdawczości najbardziej popularnego sposobu finansowania samolotów: leasingu. Jego celem, zdaniem Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (ang. IASB1) jest „wyciągnięcie na światło dzienne tego, co było ukryte”, czyli poprawa przejrzystości i jakości sprawozdań finansowych dla inwestorów. Transport, a w szczególności branża lotnicza są tymi, które wprowadzonymi zmianami zostaną dotknięte najbardziej.

czytaj więcej

Farnborough 2016, czyli miękkie lądowanie

2016-07-20

W niedzielę w Farnborough pod Londynem zakończyły się największe targi lotnicze na świecie w tym roku. Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów nie przyniosły one „lawiny” zamówień na samoloty, tak jak to miało miejsce w ostatnich 3-4 latach, ale o twardym lądowaniu, jak wróżyli niektórzy pesymiści, raczej nie było mowy.

czytaj więcej

Farnborough 2016, czyli miękkie lądowanie

2016-07-20

W niedzielę w Farnborough pod Londynem zakończyły się największe targi lotnicze na świecie w tym roku. Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów nie przyniosły one „lawiny” zamówień na samoloty, tak jak to miało miejsce w ostatnich 3-4 latach, ale o twardym lądowaniu, jak wróżyli niektórzy pesymiści, raczej nie było mowy.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 01.05-07.05.2015

2015-05-08

Rejsy atlantyckie LOT-u z regionów

Jak donoszą media LOT planuje, w przyszłym roku, uruchomienie rejsów atlantyckich z regionów: z Katowic do Chicago!! i z Rzeszowa do Nowego Jorku.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 01.05-07.05.2015

2015-05-08

Rejsy atlantyckie LOT-u z regionów

Jak donoszą media LOT planuje, w przyszłym roku, uruchomienie rejsów atlantyckich z regionów: z Katowic do Chicago!! i z Rzeszowa do Nowego Jorku.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony