tag: FAB
2018-02-07
Codziennie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej obsługuje blisko 2500 samolotów znajdujących się w polskiej przestrzeni powietrznej. Na ich pokładach jest blisko pół miliona pasażerów. Bezpieczeństwo każdego lotu i osób jest naszym najważniejszym celem. Aby to zapewnić musimy inwestować w wyszkolenie ludzi, technologie oraz twarde projekty infrastruktury lotniczej - mówi Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Niedziela w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2015-04-02
Od 5 lutego 2015 r. przestrzeń powietrzna Węgier (Budapest FIR) jest przestrzenią FRA (Free Route Airspace) nie posiadającą stałych dróg lotniczych. Planowanie i wykonywanie lotów odbywa się po liniach prostych pomiędzy punktami nawigacyjnymi. Przestrzeń ta jest dostępna 24 godziny na dobę oraz na wysokościach od GND do FL660.
2014-09-17
Po raz pierwszy od momentu powstania Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR (SESAR Joint Undertaking SJU) będzie w nim uczestniczył podmiot polski - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. SESAR - program europejskiego systemu zarządzania ruchem nowej generacji - stanowi filar technologiczny Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky SES). Jego celem jest radykalne unowocześnienie infrastruktury zarządzania ruchem nad naszym kontynentem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej, dalszą poprawę bezpieczeństwa, a także ograniczenie opóźnień operacji lotniczych a tym samym zmniejszenie ich wpływu na środowisko naturalne i koszty operacji.
2014-09-17
Po raz pierwszy od momentu powstania Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR (SESAR Joint Undertaking SJU) będzie w nim uczestniczył podmiot polski - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. SESAR - program europejskiego systemu zarządzania ruchem nowej generacji - stanowi filar technologiczny Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky SES). Jego celem jest radykalne unowocześnienie infrastruktury zarządzania ruchem nad naszym kontynentem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej, dalszą poprawę bezpieczeństwa, a także ograniczenie opóźnień operacji lotniczych a tym samym zmniejszenie ich wpływu na środowisko naturalne i koszty operacji.
2012-12-06
Jak poinformował Zastępca Komisarza ds. Transportu UE Siim Kallas realizacja programu SES II (Single European Sky) jest poważnie opóźniona. Bardzo istotnym jego elementem jest utworzenie dziewięciu FAB (Functional Airspace Blocks). Miały być one w pełni funkcjonalne do 4 grudnia 2012 i pokrywać cały obszar terytorialny UE plus cztery kraje: Norwegia, Szwajcaria, Chorwacja i Bośnia i Hercegowina.
2012-12-06
Jak poinformował Zastępca Komisarza ds. Transportu UE Siim Kallas realizacja programu SES II (Single European Sky) jest poważnie opóźniona. Bardzo istotnym jego elementem jest utworzenie dziewięciu FAB (Functional Airspace Blocks). Miały być one w pełni funkcjonalne do 4 grudnia 2012 i pokrywać cały obszar terytorialny UE plus cztery kraje: Norwegia, Szwajcaria, Chorwacja i Bośnia i Hercegowina.